ارسال به دیگران پرینت

انواع سرامیک از زبان کاشیران

سرامیک ها متریال هایی هستند که اغلب از سنگ ها فرآوری می شوند و یا به کمک مواد اولیه ای مانند خاک رس، کاربید، آلومینیوم اکسید و ... به صورت قالبی تهیه می شوند.

انواع سرامیک از زبان کاشیران

سرامیک ها متریال هایی هستند که اغلب از سنگ ها فرآوری می شوند و یا به کمک مواد اولیه ای مانند خاک رس، کاربید، آلومینیوم اکسید و ... به صورت قالبی تهیه می شوند. از زمان پیدایش سرامیک ها تحول زیادی در معماری خارجی و داخلی سازه ها ایجاد شد، تا حدی که طراحان و تولیدکنندگان صنعتی به این فکر افتادند که روز به روز بر تنوع این محصولات بیافزایند، امروزه سرامیک ها نه تنها نقش حفاظتی موثری در سازه ها دارند، بلکه توانسته اند سهم زیادی نیز در زیبایی سازه ها داشته باشند. سرامیک یک ماده سخت و غیر فلزی است که به عنوان یکی از مواد ساختمانی و فرآورده‌های فناوری پیشرفته در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. مراحل لعاب‌دهی و صیقل‌دهی در تولید سرامیک‌ها برای بهبود خصوصیات سطحی و ساختاری محصولات بسیار مهم هستند. در ابتدا در مرحله لعاب‌دهی، لعابی که از مواد شیشه‌ای تهیه می‌شود، به سطح سرامیک اعمال می‌شود. این عمل باعث ایجاد یک پوشش صاف و براق می‌شود که از نفوذ آب جلوگیری می‌کند و در بعضی موارد رنگدهی نیز انجام می‌دهد، سپس لعاب به دماهای بالا در کوره ذوب می‌شود و بعد از خنک شدن به سرامیک چسبیده می‌شود. فروشگاه کاشیران عرضه کننده انواع سرامیک از بهترین کارخانجات است. اگر قصد خرید سرامیک دارید، ابتدا باید انواع آن را بشناسید، پس تا انتهای مطلب را مطالعه کنید و با انواع سرامیک آشنا شوید.

 انواع سرامیک از لحاظ جنس

همانطور که می دانید سرامیک ها گزینه مناسبی برای پوشش دیوار، کف، داخل فضاهایی مانند استخر و ... هستند، از این رو طبیعی است که از لحاظ کاربردی در دسته بندی های مختلفی جای بگیرند، اما مسئله ای که مهم است این است که هر کدام از این محصولات که قرار باشد در مکان خاصی قرار بگیرند باید ویژگی خاصی نیز داشته باشند، برای مثال سرامیک دیوار باید از متریالی ساخته شده باشد که وزن مناسبی برای قرار گرفتن روی دیوار در مدت زمان طولانی داشته باشد. مهم ترین تقسیم بندی که این روزها می توان برای سرامیک ها در نظر گرفت به صورت زیر است:

  • سرامیک پرسلان: سرامیک های پرسلان دسته بندی جدیدی از سرامیک های مدرن هستند که تحت حرارت بسیار بالا تولید می شوند، این نوع از سرامیک ها که خود در دو دسته لعابدار و پولیش قرار می گیرند، عمده مواد اولیه آن ها خاک رس، سنگ گرانیت، سیلیس، سیلیکات و فلدسپات است. این نوع از سرامیک ها که از جمله سرامیک های یکنواختی هستند که مقاومت بالایی در برابر فرسایش و ساییدگی دارند و اغلب در رنگ های روشن یافت می شوند.
  • سرامیک گرانیتی: امروزه این سرامیک ها به کمک مواد آلی و غیر آلی به روش های جدید و صنعتی ساخته می شوند، یعنی به کمک حرارت و فشار مشخص، موادی همچون خاک رس با خصوصیات معین و بدون کربنات کلسیم فشرده می شوند و به شکل های سرامیک های گرانیتی در می آیند و در طول پروسه تولید با اضافه کردن رنگدانه های مختلف طرح و رنگ مورد نظر را بر روی این سرامیک ایجاد می کنند.
  • سرامیک های موزاییکی: این نوع سرامیک از قطعات کوچک لعابدار یا بدون لعاب تولید شده اند و در اندازه ها و طرح های مختلف به بازار عرضه می شوند
  • سرامیک‌های مغناطیسی: در ساختار این محصول از اکسید آهن استفاده می شود.
  • سرامیک شیشه ای: این نوع سرامیک که به پیروسرام نیز شهرت دارد، از قرار گرفتن شیشه در درجه حرارت بسیار بالا تولید می شود و به عنوان سرامیک های تزئینی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • سرامیک مرمر: این نوع سرامیک ها با طرح سنگ مرمر که شناسه بارز آن وجود رگه های رنگی در آن است تولید می شود.

1-2-

انواع سرامیک از لحاظ محل مصرف

همانطور که اشاره کردیم، سرامیک ها جدا از این که نقش پوششی و حفاظتی دارند، بلکه در زیبایی فضا نیز بسیار نقش دارند، از این رو امروزه سعی بر این شده است که بر تنوع این محصولات افزوده شود، با ما همراه باشید تا به بررسی انواع سرامیک ها از لحاظ محل مصرف اشاره ای مختصر کنیم:

  • سرامیک نمای خارجی ساختمان
  • سرامیک آشپزخانه
  • سرامیک حمام و سرویس بهداشتی
  • سرامیک کف ساختمان
  • سرامیک حیاط و پارکینگ
  • سرامیک استخری
  • سرامیک بین کابینتی
  • سرامیک پذیرایی و اتاق خواب
  • سرامیک ضد اسید
  • سرامیک ضد حریق

اما این سرامیک ها چرا از لحاظ کاربردی متفاوت هستند؟ تصور کنید قرار است سرامیک مربوطه را در محیط آزمایشگاه یا کارخانه ای مورد استفاده قرار دهید که با مواد اسیدی و شیمیایی بسیاری سروکار دارد، پس طبیعی است که شما باید از سرامیکی استفاده کنید که خاصیت ضد اسیدی داشته باشد، این نوع از سرامیک دارای فرمولاسیونی است که نسبت به مواد شیمیایی مقاومت بالایی دارد. سرامیک های حمام و سرویس بهداشتی نیز باید در مقابل رطوبت مقاومت بالایی داشته باشند، این در حالی است که سرامیک های استخری نیاز به بیشترین مقاومت در برابر رطوبت دارند و از طرفی سرامیک های استخری اغلب در ابعاد کوچک تر و در رنگ ها و طرح های متفاوت تری عرضه می شوند یا کاشی و سرامیک آشپزخانه که این روزها در بازارها می بینید دارای طرح هایی هستند که بسیار متناسب با فضای آشپزخانه هستند، از این رو می توانیم بگوییم که سرامیک ها به دلیل کاربردهای متنوعی که دارند باید از طرح و جنس متفاوت تری نیز برخوردار باشند.

1-3-

انواع سرامیک از لحاظ کارخانه

ایران یکی از کشورهای قدرتمند در زمینه تولید سرامیک و کاشی است. به لطف منابع طبیعی گسترده ای که داریم، توانسته ایم در سال های اخیر بهترین سرامیک ها را در کشور تولید کنیم و پرچم دار این عرصه باشیم. از مهمترین این کارخانه ها می توانیم به کارخانه آپادانا سرام اشاره کنیم که هم اکنون دو دهه است که در عرصه تولید انواع سرامیک و کاشی پیشتاز است و سالانه حجم زیادی از محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می کند. کارخانه فعال دیگر تکسرام است که حدود 25 سال است که در زمینه تولید کاشی سرامیک با خاصیت ضد اسیدی و ضد رطوبتی فعال است و عمده محصولات وی پرسلان لعاب دار است. الماس کویر یزد مهسرام نیز از معروف ترین کارخانه های تولید کاشی و سرامیک است که قدمتی بیش از دو دهه دارد و اغلب محصولات وی سوپر پولیش نانو است، از این رو کیفیت سرامیک های تولیدی آنان بسیار بالا است و اغلب در رده صادراتی قرار می گیرند. در حال حاضر کارخانه های بیشماری نیز در حال فعالیت هستند که نمونه هایی از آن ها را برای شما معرفی کردیم. برای مشاهده کارخانجات برتر تولید کننده سیمان به سایت کاشیران مراجعه کنید.

1-4-

انواع سرامیک از لحاظ قیمت

قیمت نهایی سرامیک ها بسته به پارامترهای مختلفی تعیین می شود که به برخی از آن ها اشاره ای مختصر می کنیم:

  • ماده اولیه
  • شیوه عرضه
  • نوع فرآوری
  • میزان جذب آب
  • مقاومت در برابر ضربه

مواردی که در بالا ذکر شد همگی در تعیین قیمت سرامیک، نقش بسیار مهمی دارند، از این رو بهتر است قبل از خرید تمامی موارد را در نظر بگیرید و سپس با بررسی قیمت محصول اقدام به خرید آن کنید. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع سرامیک با ما در مجموعه کاشیران همراه شوید. در فروشگاه اینترنتی کاشیران انواع سرامیک با کیفیت مناسب و با بهترین قیمت عرضه شده است. قیمت سرامیک کف لحظه ای را می توانید در سایت کاشیران مشاهده کنید. فروشگاه کاشیران عرضه کننده بهترین کاشی و سرامیک از تولید کنندگان برتر کشور به قیمت کارخانه است. کاشیران قیمت روز این محصولات را در سایت قرار می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید سرامیک به سایت کاشیران مراجعه کنید.

 

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه