ارسال به دیگران پرینت

میل جنسی | کافور و میل جنسی

مزایا و معایب کافور چیست؟ | آیا کافور واقعا روی میل جنسی اثر دارد؟

آیا واقعا کافور روی میل جنسی اثر دارد؟ مزایا و معایب کافور چیست؟در ادامه برای اطلاع از مزایای کافور و اینکه واقعا روی میل جنسی اثر دارد یا خیر در این مطلب با ما همراه باشید.

مزایا و معایب کافور چیست؟ | آیا کافور واقعا روی میل جنسی اثر دارد؟

 آیا کافور واقعا روی میل جنسی اثر دارد؟

آیا واقعا کافور روی میل جنسی اثر دارد؟ مزایا و معایب کافور چیست؟در ادامه برای اطلاع از مزایای کافور و اینکه واقعا روی میل جنسی اثر دارد یا خیر در این مطلب با ما همراه باشید.

کافور برای چیست؟

تاریخچه و منابع کافور

در زمان‌های دور، کافور از پوست و چوب درخت کافور به دست می‌آمده، اما به مرور زمان تکنولوژی پیشرفته شده و اکنون اغلب از روغن سقز تهیه می‌شود. برای استفاده صحیح از محصولات کافور، باید به دقت به برچسب‌ها توجه کرد. این ماده معمولاً به شکل کرم یا پماد قابل استفاده است و از طریق مالیدن بر روی پوست یا حتی استنشاق می‌توان از آن بهره برد.

رهایی از شپش سر با کافور و روغن نارگیل

یکی از کاربردهای شگفت‌انگیز کافور، ترکیب آن با روغن نارگیل است تا درمانی مؤثر علیه شپش‌های سر ایجاد کنیم. روغن نارگیل شپش‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد، در حالی که کافور به دلیل خواص ضدانگلی که دارد، آن‌ها را از بین می‌برد. ترکیب یک قاشق غذاخوری کافور خرد شده با دو قاشق روغن نارگیل و مالیدن آن بر روی پوست سر، راهی فوق‌العاده برای رفع این مشکل است. باید آن را طی یک شب بر روی سر نگه داشته و سپس با شامپو شست.

اثرات ضد درد و ضد التهابی کافور

کافور نه تنها در آرامش دهنده عضلات بسیار مؤثر است، بلکه برای درمان دردهای عضلانی انواع مختلف نیز استفاده می‌شود. استفاده از چند قطره عصاره کافور مخلوط با روغن زیتون می‌تواند جریان خون را بهبود بخشیده و التهاب و تورم عضلات را کاهش دهد.

کافور: یک داروی مؤثر برای درمان سرفه و سرماخوردگی

کافور به دلیل بوی تند و تاثیرات ضد التهابی که دارد، می‌تواند علائم سرفه و سرماخوردگی را کاهش دهد. ترکیب چند قطره کافور با روغن بادام و مالیدن آن بر سینه، می‌تواند علائم را تسکین دهد. برای سرفه‌های مزمن، استنشاق بخار کافور بسیار مؤثر است.

کافور برای مراقبت از پوست و درمان ترک‌های پا

کافور به عنوان یک درمان خانگی فوق‌العاده برای ترک‌های پوستی پا نیز شناخته شده است. آن را با آب گرم مخلوط کرده و پاها را در آن قرار داده، با این درمان می‌توانید از دردهای ناشی از ترک‌ها راحت شوید.

راه‌حل کافوری برای درمان آکنه

آکنه یکی از مشکلات پوستی است که باعث می‌شود بسیاری از ما احساس ناراحتی کنیم. ولی خوشبختانه، کافور می‌تواند در این زمینه نیز کمک کند. ضد التهابی بودن کافور موجب کاهش التهاب و قرمزی پوست می‌شود.

شما می‌توانید در یک ظرف با درپوش محکم یک فنجان روغن نارگیل ارگانیک بریزید و یک قاشق چای‌خوری عصاره کافور به آن اضافه کنید. پس از شستن و خشک کردن صورت، این ترکیب را روی نقاط مورد نظر مالیده و ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. این کرم را شبانه روی پوست خود بگذارید و صبح با یک شوینده ملایم بشویید. این کار را روزی یک بار انجام دهید تا آکنه‌ها کاملا پاک شوند.

اگر موقع پرواز با هواپیما این ضد‌آفتاب رو نزنی پوستت این شکلی میشه! + عکس

کافور: محرک طبیعی برای تنفس آسان

گرفتگی بینی می‌تواند مانعی بزرگ برای یک خواب آرام باشد. کافور با خواص ضد احتقانی خود، تنفس راحت‌تری را برای شما فراهم می‌کند. می‌توانید روغن کافور را با روغن خردل گرم ترکیب کرده و قبل از خواب، این مخلوط را بر روی سینه، پشت و گلو مالیده تا تنفس آسان‌تری داشته باشید. این ترکیب می‌تواند به شما کمک کند تا به خواب عمیق‌تری بروید.

کافور: حافظه طبیعی در برابر حشرات

ویژگی‌های متعدد کافور شامل تاثیرات طبیعی حشره‌کشی هم می‌شود. برای ساخت یک اسپری حشره کش طبیعی، نیم فنجان آب گرم را در یک بطری اسپری تمیز بریزید و چهل قطره روغن کافور اضافه کنید. این محلول را در جاهایی که حشرات را مشاهده کرده‌اید، اسپری کنید. تاثیرات طبیعی کافور باعث دفع پشه‌ها و سایر حشرات مزاحم می‌شود.

کافور در درمان تب خال: یک گزینه امن و موثر

تب خال، یا همان تاول تب، یکی از بیماری‌هایی است که می‌تواند درد و ناراحتی شدیدی را به دنبال داشته باشد. اگر به دنبال یک راه درمانی طبیعی و موثر هستید، کافور می‌تواند یک گزینه مناسب باشد.

این ماده به دلیل خواص ضدالتهابی و ضددردی که دارد، می‌تواند به تسکین علائم این بیماری کمک کند. برای این کار، دو یا سه قطره کافور را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل بکر مخلوط کرده و با استفاده از یک پد نرم، موضع تب خال را ماساژ دهید. این عمل را روزانه ۳ تا ۴ بار تکرار کنید.

کافور: یک گزینه طبیعی برای کنترل سندرم پای بیقرار

احساس ناخوشایندی و ناراحتی در پاها، به خصوص در زمان خواب، یکی از علائم شایع سندرم پای بیقرار است. کافور به دلیل خواص ضداسپاسمی و درمانگری که دارد، می‌تواند به تسکین این علائم کمک کند. ایده‌ی ساده‌ای است: کمی از روغن کافور را در روغن زیتون گرم کرده و پاهایتان را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با آن ماساژ دهید. این کار را هر شب قبل از خواب انجام دهید. همچنین، از کرم‌های حاوی کافور نیز می‌توانید استفاده کنید.

مراقبت‌های لازم در استفاده از کافور

کافور یک ماده قوی است و ممکن است اگر به تنهایی به پوست بزنید، حساسیت‌های پوستی ایجاد کند. بنابراین، توصیه می‌شود که کافور را با روغنی دیگر مخلوط کنید قبل از اینکه به پوست خود اعمال کنید. در مورد مصرف خوراکی کافور، توصیه‌های پزشکی اساسی است. دوز روزانه توصیه شده بین ۱۲۵ تا ۳۷۵ میلی‌گرم است و برای اطلاعات بیشتر، مشاوره با پزشک ضروری است.

کافور و تأثیرات جنسی: حقیقت یا افسانه؟

در بعضی از منابع سنتی، کافور به عنوان ماده‌ای معرفی شده است که می‌تواند تأثیرات جنسی را کاهش دهد. اما تا کنون هیچ مدرک علمی معتبری نشان‌دهنده تغییرات قابل توجهی در سطح هورمون‌های جنسی، به خصوص تستوسترون، نبوده است. البته مشاهده‌های تجربی نشان دهنده این است که کافور روی بی میلی جنسی تاثیرگذار است.

 
منبع : چی شی
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه