ارسال به دیگران پرینت

11 نکته ای که باید در زمان خرید انواع لوله بدانید!

لوله فولادی از جمله محصولات و مقاطع فولادی است که در صنایع مختلف به خصوص ساخت و ساز کاربرد ویژه ای دارد. از این رو دقت به نکات حین خرید این محصول می تواند بسیار ارزشمند باشد.

11 نکته ای که باید در زمان خرید انواع لوله بدانید!

لوله فولادی از جمله محصولات و مقاطع فولادی است که در صنایع مختلف به خصوص ساخت و ساز کاربرد ویژه ای دارد. از این رو دقت به نکات حین خرید این محصول می تواند بسیار ارزشمند باشد.

1-1

نکات خرید لوله و اهمیت آن

نیاز به انواع لوله ها و اتصالات در بخش‌ های مختلف، هر روز بیشتر از قبل احساس می‌ شود. لوله ها جزو مهم‌ ترین بخش‌ های زیر‌بنایی ساختمان ها محسوب می‌ شوند. به همین‌ دلیل اگر قطعاتی که در این صنعت استفاده می‌ شود، از کیفیت کمی برخوردار باشند، در آینده خسارات سنگینی برای مالک به همراه خواهند داشت. بنابراین، توصیه می‌ شود در ‌زمان تهیه آن ها، به نکات برشمرده شده در راهنمای خرید لوله توجه داشته باشید. در این‌صورت می‌ توانید از ایجاد خسارات جانی و مالی جلوگیری کنید.  لوله فولادی ، مقطع فلزی استوانه‌ای شکل است که از فولاد ساخته شده‌ و در ساخت و زیرساخت‌ ها، کاربردهای زیادی دارد.

1.                 خرید محصولات برند و معتبر

اولین و ساده‌ ترین راه برای داشتن خریدی مطمئن، انتخاب محصولات برند و معتبر است. این موضوع اولین مورد از نکات خرید لوله است. امروزه کارخانه‌ های بسیاری این کالا را در خط تولید خود قرار داده‌ اند؛ به همین‌ دلیل تنوع بسیار زیادی در بازار لوله وجود دارد.

این محصولات از نظر کیفیت، جنس و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. با انتخاب محصول از یک برند معروف، می‌ توانید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

 

2.                 پرسش و تحقیق قبل از انتخاب لوله و نوع آن

یکی دیگر از نکات خرید لوله، پرسش و تحقیق در‌ مورد انواع لوله های فولادی است. این روش، یکی از بهترین روش‌ های انتخاب محصول است. در دنیای پروفیل‌ ها و اتصالات، برند‌های بی‌ شماری وجود دارد. به همین دلیل، شناخت بهترین برند کار دشواری است. با تحقیق و پرسش از چند فروشنده و گرفتن مشورت، می‌ توان بهترین گزینه را داشت.

3.                 توجه به قیمت انواع لوله فولادی

یکی از مهم‌ ترین فاکتور‌ها برای تهیه کالا‌های مرغوب، قیمت آن‌ ها است. توصیه می‌ شود هیچ‌ گاه برای پرداخت هزینه کمتر، کالا‌های بی‌ کیفیت را تهیه نکنید. بسیاری از برند‌های بی‌ کیفیت هستند که با فروش تجهیزات ارزان‌ تر، خریداران را دچار مشکلات پس از نصب می‌ کنند.

موضوع دیگری که در زمینه قیمت لوله وجود دارد و جزو نکات اساس خرید لوله است، اصل و غیر‌اصل بودن آن‌ ها است.

 

4.                 توجه به نشان استاندارد حک شده بر روی لوله

یکی دیگر از روش‌ های تشخیص پروفیل و لوله با کیفیت، داشتن نشان استاندارد بر روی آنها است. این نشان، باید بر روی بدنه محصول چاپ ‌شود که نشان‌ دهنده مرغوبیت کالا است. این نشان، حاکی از این است که در طی روند ساخت تمام نکات مهم رعایت شده است. بنابراین، در طی روند انتخاب لوله، به آن توجه کنید.

5.                 توجه کاربرد و مشخصات لوله

به‌ طور‌ کلی، شما باید بسته به کاربرد و مکانی که در آن قصد استفاده از لوله را دارید، محصول مورد‌ نظر خود را انتخاب نمایید. این امر از نکات خرید لوله است که از اهمیت بالایی برخوردار است. به‌ عنوان مثال، در بخش کشاورزی نیازی به لوله های ضخیم و حجیم نیست و به لوله های آبیاری بسیار باریک و کوچک نیاز است.

لوله ها دارای انواع مختلفی هستند که می توان آن ها را به دو نوع لوله درزدار و بدون درز تفکیک نمود و خود هر کدام از این دسته ها نیز به مدل های مختلف دیگری نیز تفکیک می شوند.

6.                 خرید لوله از یک فروشگاه معتبر

بسیاری از مواقع، افراد با خرید از فروشگاه‌ ها و مراکز کوچک و نا‌شناخته، محصولی بی‌ کیفیت را خریداری می‌ کنند. بسیاری از افراد هم به ‌دلایل مختلف به‌ صورت آنلاین لوله های مورد‌ نیاز خود را سفارش می‌ دهند و تهیه می‌ کنند. در صورت مراجعه به یک فروشگاه مورد‌ اطمینان، می‌ توانید از جنس و مرغوبیت لوله انتخابی خود اطمینان حاصل نمایید.

7.                 جنس لوله مورد نیاز

در حال حاضر، انواع مختلفی از لوله ها در بازار وجود دارد. در حقیقت در گذشته بیشتر از مواد اولیه فلزی برای تولید و استفاده از آن‌ ها در ساختمان‌ سازی بهره می‌گرفتند. اما امروزه محصولاتی با جنس‌ های مختلف نیز تولید می‌ شوند. به عنوان مثال وجود انواع لوله های فولاد همچون لوله های مانیسمان، لوله گازی، لوله مبلی، لوله جدار چاه، لوله گالوانیزه، لوله اسپیرال، لوله صنعتی و لوله داربستی در بازار مصرف سبب شده است تا برای هر کاربردی، محصول مجزایی وجود داشته باشد تا بتواند علاوه بر نیاز کاربر، کیفیت و نتیجه کار را نیز تضمین نماید.

 

8.                 تست شده و صنعتی بودن لوله

در برخی از کارخانه‌ های تولیدکننده، محصولات، تست‌ های مشخصی را سپری می‌ کنند. این تست‌ ها جهت بررسی نواقص و معایب در زمان استفاده، انجام می‌ شوند. به این نوع پروفیل‌ ها اصطلاحا تست شده گفته می‌ شود؛ اما اگر این تست‌ ها را رد نکرده باشد، بدون تست یا صنعتی نامیده می‌ شود. در این‌ صورت شما می‌ توانید از مقاومت و استحکام آن‌ ها در برابر عوامل مختلف از جمله آب‌ و‌ هوا، شرایط جوی، گرما، سرما و... اطمینان حاصل کنید.

9.                 تعیین نیاز‌های پروژه به انواع لوله ها

یکی از موارد مهم در نکات خرید لوله، تعیین نیاز‌های پروژه است. شما باید در ابتدا تعیین کنید که تجهیزات را برای چه کاری نیاز دارید. سپس باید بهترین جنس را در زمینه‌ ای که قرار است از آن استفاده کنید، تعیین نمایید. مرحله بعدی مشخص کردن میزان تجهیزات مورد‌نیاز است. شما در این مرحله باید هزینه‌ های ناشی از تهیه این نوع لوله را نیز در‌نظر داشته باشید.

 

10.       مقاومت در برابر خوردگی

با توجه به اینکه لوله ها وظیفه انتقال مایعات از یک نقطه به نقطه دیگر را بر عهده دارند، فضای داخلی آ نها در برابر خوردگی آسیب پذیر است. خوردگی به فرآیند زوال مواد به دلیل واکنش به محیط اطلاق می شود. به طور کلی، بیشتر اجزای فلزی به دلیل اسیدیته و اکسیداسیون خورده می شوند. هنگامی که مواد بسیار اسیدی با لوله های فولادی تماس پیدا می کنند، زنگ در داخل لایه های آن جمع می شود. این ناشی از اکسیداسیون است که به معنای از دست دادن ذرات آهن به الکترولیت های اسیدی است. فشار آب ناشی از لوله ها می تواند هر دو واکنش شیمیایی را بیشتر تحمیل کند.

1-2

 

11.        راحتی در استفاده از لوله در پروژه

هنگام خرید لوله ها، باید به این نکته توجه داشت که آن ها باید بتوانند با انواع محیط های خشن سازگار شوند. در حالت ایده آل، آن ها باید در برابر دمای شدید سرد و گرم مقاومت کنند. هوای سرد اغلب می تواند اجزای فلزی را شکننده کند. فشار آب شروع به عبور از لوله می کند و یخ تشکیل می شود. در صورت عدم توجه، لوله های فولادی به دلیل انسداد یخ می توانند ترکیده و پاره شوند. بسته به مقیاس آسیب، تعمیر و یا حتی نیاز به تعویض کامل می‌تواند پرهزینه باشد.

از سوی دیگر، دمای گرم می تواند لوله ها را به دلیل مشخصی بشکند. گرمای مستقیم می تواند باعث انبساط فلز شود. در انبساط حرارتی، طول، سطح و حجم مواد افزایش می‌ یابد که باعث می‌ شود آن‌ها بیشتر مستعد مسائل باشند و طول عمر آن‌ ها کاهش یابد.

 

منبع : مجله آهن ملل

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه