ارسال به دیگران پرینت

فیش حقوقی | فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته در سال جدید

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته در سال جدید را در ادامه‌ی مطلب بخوانید.

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته در سال جدید

فرهنگیان بازنشسته تا چند سال گذشته به منظور دریافت فیش حقوقی خود مجبور بودند تا به صورت حضوری اقدام کنند و این موضوع چالش‌های بسیار زیادی را برای فرهنگیان به همراه داشت. با گسترش اینترنت و تلاش برای ایجاد دولت الکترونیک، حال سازمان آموزش و پرورش به منظور سهولت بازنشستگان فرهنگی کشور، اقدام به ایجاد سامانه جدیدی کرده است. 

فرهنگیان بازنشسته می‌توانند از طریق این سامانه برای دریافت فیش حقوقی خود به صورت غیر حضوری اقدام کنند. در واقع با ایجاد سامانه جدید، هر فرد بازنشسته فرهنگی می‌تواند در سال جدید، به راحتی و به صورت غیر حضوری و اینترنتی فیش حقوقی خود را دریافت کند. به همین جهت، در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته در سال جدید آشنا کرده و در این زمینه اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته

سایت صندوق بازنشستگان کشوری، سامانه ای است که از طریق آن، بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی، لشکری و فرهنگیان قادر خواهند بود تا فیش حقوقی خود را دریافت و مشاهده کنند. در صورتی که قصد دارید تا از طریق این وب سایت، فیش حقوقی خود را اخذ کنید، دو روش پیش روی شما وجود دارد که می‌توانید از طریق یکی از این روش‌ها اقدام کنید:

دریافت فیش حقوقی از سایت صندوق بازنشستگان کشوری

اگر قصد دارید تا به صورت مستقیم و از طریق وب سایت صندوق بازنشستگان کشوری، فیش حقوقی خود را دریافت کنید، برای انجام این کار باید از طریق مروگر وب خود وارد سایت https://www.sabasrm.ir/ شوید. سپس، در این صفحه نیاز است اطلاعات مورد نیاز را پر کرده و در صورتی که اطلاعات خود را به درستی وارد کنید، در صفحه بعدی قادر خواهید بود، فیش حقوقی تان را بر اساس ماه انتخابی مشاهده کنید. این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید اقدام به چاپ فیش حقوقی بازنشستگی خود کرده و یا این فایل را به شکل pdf ذخیره کنید.

دریافت فیش حقوقی از طریق اپلیکیشن صبا 

IMG_20230514_154738_425

در کنار وب سایت صندوق بازنشستگی کشور، شما می‌توانید از طریق نرم افزار صبا که توسط این مجموعه ایجاد شده است، به فیش حقوقی خود دسترسی پیدا کنید. صندوق بازنشستگی کشوری نرم افزار صبا را طراحی و تولید کرده است تا بازنشستگان بتوانند از این نرم افزار استفاده کنند.

ویژگی مهمی که اپلیکیشن صبا دارد، این است که شما می‌توانید آن را در دو نسخه اندروید و iOS دانلود کرده و از این اپلیکیشن استفاده کنید. پیش از برنامه صبا، اپلیکیشنی به نام خاتم وجود داشت که خدمات مختلفی را در اختیار بازنشستگان قرار میداد که قابلیت‌های کمتری داشت.

 هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایایی که نرم افزار صبا دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

امکان دریافت فیش و حکم حقوقی به شکل آنلاین 

امکان ذخیره کردن فیش حقوقی در گوشی 

ارسال درخواست‌ها، انتقادها و پیشنهادها

پیگیری درخواست‌های ارسالی

مشاهده مراکز استانی، دفاتر پیشخوان و مراکز درمانی تحت پوشش صندوق بازنشستگی 

شرکت در نظرسنجی به منظور افزایش رضایتمندی بازنشستگان 

در صورتی که قصد دارید تا از نرم افزار صبا استفاده کنید، این امکان وجود دارد تا به دو شکل مهمان و یا کاربر ثبت نام شده، وارد این اپلیکیشن شوید. برای ثبت نام در این برنامه باید اطلاعاتی چون کد ملی، شماره دفتر کل و شماره حساب خود را وارد کنید. همچنین، در کنار این اطلاعات نیاز است تا آدرس ایمیل و رمز عبوری را برای ساخت اکانت وارد کرده و کد تاییدی که به شماره تلفن همراه شما ارسال می‌شود را جهت تکمیل فرآیند ثبت نام وارد کنید.

نکته مهم این است که کاربران ثبت نام شده در اپلیکیشن برای ارسال درخواست و مشاهده فیش و حکم خود نیازی به وارد کردن اطلاعات کردن اطلاعات ندارند. این در حالی است که اگر به صورت کاربر مهمان وارد این برنامه شوید، باید برای انجام هر کار اطلاعات خود را وارد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته با کد ملی اینجا را کلیک کنید.

اطلاعات لازم برای دریافت فیش حقوقی

IMG_20230514_154737_067

برای آن که بتوانید از طریق وب سایت صندوق بازنشستگان کشوری و یا نرم افزار صبا برای دریافت فیش حقوقی خود اقدام کنید، نیاز است تا اطلاعات زیر را داشته باشید:

شماره دفتر کل 

کد ملی

شماره حساب

در صورتی که نمی‌دانید شماره دفتر کل چیست و چگونه اختصاص می‌یابد، باید گفت که این شماره در زمان بازنشستگی از سوی صندوق کشوری جایگزین کد پرسنلی به شما ارائه می‌شود و در تمامی احکام صادره از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، این شماره به عنوان شماره دفتر کل درج می‌شود. اگر جز بازنشستگانی هستید که شماره دفتر کل را ندارید، باید بدانید که خدمات قابل ارائه در وب سایت صندوق بازنشستگی بر اساس این شماره به شما ارائه می شود و به همین دلیل نیاز است برای دریافت این شماره اقدام کنید. 

در صورتی که در هنگام ورود به صفحه خود با خطای اطلاعات شما در پایگاه داده صندوق بازنشستگی وجود ندارد مواجه شدید، نیاز است، برای رفع این پیغام با شماره تلفن ۲۵۰۰ تماس حاصل نمایید تا بتوانید اطلاعات خود را با کمک اپراتورهای صندوق بازنشستگی دریافت کنید.

از سوی دیگر، یکی از خطاها و ارورهایی که ممکن است با آن رو به رو شوید، خطا، کاربر مورد نظر قبلاً ثبت نام شده است. اگر قبلاً یک بار برای ثبت نام در نرم افزار صبا اقدام کرده باشید و ثبت نام شما با موفقیت انجام شده باشد، دیگر نمی‌توانید با استفاده از اطلاعات سابق خود دوباره در این اپلیکیشن ثبت نام کنید. 

در چنین شرایطی، اگر نمی‌دانید که نام کاربری و رمز عبورتان چیست، باید بدانید که نام کاربری در وب سایت صندوق بازنشستگان کشوری و اپلیکیشن صبا کد ملی شما است. از سوی دیگر، در صورت فراموش کردن رمز عبور، می‌توانید بر روی دکمه فراموشی رمز عبور کلیک کرده و سپس با وارد کردن اطلاعات مختلفی چون شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب، رمز عبور خود را از طریق پیامک یا ایمیل دریافت کرده و سپس پیشنهاد می‌شود که پس از ورود به اپلیکیشن، رمز عبور جدیدی را برای خود انتخاب کنید.

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • sh ارسالی در

      ممنون از اطلاعات جامع تون

    • مهدی ارسالی در

      سلام ممنون از اشتراک گذاری این موضوع برای بازنشستگان فرهنگیان دنبالش بودم

    • MOJTABA ارسالی در

      ممنون خیلی کمکم کرد این مقاله

    • فاطمه ارسالی در

      چقدر دقیق و کامل توضیح دادید. ممنونم

    • محمد ارسالی در

      ممنونم ازتون خیلی به کارم اومد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه