ارسال به دیگران پرینت

وام ۱۵۰ میلیونی | وام ۱۵۰ میلیونی بدون ضامن

وام ۱۵۰ میلیونی بدون ضامن برای پدران | تمام مردان صاحب فرزند بخوانند

شرایط دریافت وام ۱۵۰ میلیونی بدون ضامن برای پدران را در ادامه بخوانید.

وام ۱۵۰ میلیونی بدون ضامن برای پدران | تمام مردان صاحب فرزند بخوانند

این پدران 150 میلیون تومان وام فرزندآوری بدون ضامن می گیرند

به‌منظور ترویج فرهنگ فرزندآوری و پس ازابلاغ بخشنامه بانک مرکزی در خصوص ارائه وام فرزندآوری از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا ۲۹ اسفندماه، ۱۲۵۰ فقره تسهیلات فرزندآوری معادل ۴۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان توسط بانک کارآفرین پرداخت شده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۸۵ نفر متقاضی در حال طی کردن مراحل جهت اخذ تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در شعب عامل هستند.

نحوه دریافت وام فرزندآوری

بر اساس بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به بانکها، ارائه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری در دستور کار بانک کارآفرین قرار گرفته است.به این ترتیب ،بانک‌ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان،با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر، اقدام به پرداخت تسهیلات موصوف به شرح توضیحات ذیل کنند.

بر اساس قانون، برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد در خاک کشور ایران به دنیا آمده‌اند و پدرانشان نیزدارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران دارند، تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول‌ ۳۰میلیون تومان، به ازای فرزند دوم ۶۰میلیون تومان، به ازای فرزند سوم ۹۰ میلیون تومان، به ازای فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنجم به بعد ۱۵۰میلیون تومان پرداخت می‌شود. همچنین تسهیلات فرزندآوری به افرادی تعلق می گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند بالای ۲.۵ نباشد.

تسهیلات فرزندآوری بدون الزام به سپرده‌گذاری و با شش ماه دوره تنفس برای شروع اقساط پرداخت می شود. ولیکن در صورت توثیق سپرده سرمایه گذاری مدت دار، متقاضی از معرفی ضامن و یا ارائه سفته معاف خواهد بود.

تسهیلات فرزندآوری با کارمزد ۴ درصد به صورت سالانه پرداخت می‌شود و همچنین در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می‌گیرد و ترتیب تولد لحاظ می‌ شود.

وام فرزندآوری صرفا برای اشخاصی که در سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری بانک مرکزی که همان سامانه مربوط به تسهیلات قرض الحسنه ازدواج است، ثبت نام می کنند، تخصیص می یابد و روال آن همانند وام ازدواج، بعد از ثبت نام و تأیید بانک مرکزی به طور مستقیم به یکی از شعب بانک کارآفرین ابلاغ می شود و قابل پرداخت توسط شعبه مذکور خواهد بود.متقاضیان (پدران) واجد شرایط برای متولدین از یکم فروردین ۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تولد فرزند، می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه مربوطه اقدام کنند و در صورتی که حین دوره بازپرداخت تسهیلات تولد فرزند، فرزند دیگری از متقاضی به دنیا آمد، پرداخت تسهیلات مذکور طبق ضوابط این دستورالعمل به کودک بعدی امکان پذیر است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه