ارسال به دیگران پرینت

دستمزد کارگران

دستمزد ۱۴۰۲ کارگران دوباره تغییر کرد | مبلغ نهایی دستمزد کارگران اعلام شد

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: اصلاح رقم دستمزد، حاصل ذهنیت افراد است و اصلا تغییر دستمزد را در برنامه نداریم و یک‌چنین صحبتی نشده است. بحث‌های فنی هم جای خود را دارد.

دستمزد ۱۴۰۲ کارگران دوباره تغییر کرد | مبلغ نهایی دستمزد کارگران اعلام شد

دستمزد ۱۴۰۲ کارگران با وجود گذشت ۱۷ روز از سال جدید و حدود ۱۸ روز از تصمیم نهایی شورای عالی کار برای دستمزد ۱۴۰۲، حالا دوباره بحث‌هایی درباره احتمال اصلاح دستمزد مطرح می‌شود. این موضوع خواسته قشر کارگری است؛ آن هم به‌دلیل تورمی است که در اقتصاد خانوار مشاهده می‌کنند.

آخرین گزارش بانک مرکزی از نرخ تورم اسفندماه حاکی از آن است که تورم ماهانه و تورم نقطه به نقطه در اسفند رکوردهای عجیب و نگران‌کننده‌ای را ثبت کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که تورم ماهانه به ۶.۶ درصد و تورم نقطه به نقطه با جهشی بلند به ۶۳.۹ درصد رسیده است. نرخ تورم در ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۱ ننسبت به ۱۲ ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۰ نیز معادل ۴۶.۵ درصد اعلام شده است. سال ۱۴۰۱ چهارمین سال متوالی است که کشورمان تورم بالای ۴۰ درصد را تجربه می‌کند.

تغییر دوباره دستمزد ۱۴۰۲ کارگران | چالش حقوق و دستمزد کارگران پایانی ندارد

این اعداد و ارقام در حالی است که شورای عالی کار در آخرین روز اسفندماه، تصمیم به افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران گرفت. بر این اساس، حداقل حقوق ثابت کارگران از ۴ میلیون و ۱۷۹ هزار تومان به ۵ میلیون و ۳۰۷هزار و ۳۳۰ تومان رسید و با محاسبه مبلغ حق مسکن، بن خواربار و حق اولاد به ۸ میلیون و ۸۲ هزار و ۶۰ تومان افزایش پیدا کرد.

واریز یارانه نقدی فروردین | یارانه 1 میلیون و 600 هزارتومانی در حساب سرپرستان این خانوارها | خبر مهم برای جاماندگان دریافت یارانه

آن‌طور که اعضای شورای عالی کار می‌گویند، نگرانی افزایش تورم، ترمز رشد بیشتر نرخ دستمزد شد. بنا به گفته اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار، با فعالیت و تلاش بسیار خوب شرکای اجتماعی باتوجه به سیاست‌ها و برنامه‌های ضد تورمی دولت در سال آینده، تصمیم گرفته شد تا در سال آینده مزدی به کارگران پرداخت شود که تحریک کننده تورم نباشد.

نشانه‌های زنان هوس‌باز | این زنان هوس‌باز هستند، مراقب باشید

احتمال تغییر رقم دستمزد وجود دارد؟

با این حال، با وجود این‌که هنوز کارگران اولین حقوق سال ۱۴۰۲ را دریافت نکرده‌اند و افزایش حقوق‌ها اعمال نشده است، به استناد تورمی که در اقتصاد وجود دارد، برخی از اقشار کارگری، خواستار اصلاح رقم دستمزد هستند. اما آیا امکان و احتمال تغییر رقم دستمزد وجود دارد؟

اصغر آهنی‌ها، نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در این خصوص در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید: نمی‌دانم این موضوع از کجا مطرح می‌شود و یک‌چنین بحثی اصلا در شورای عالی کار مطرح نیست. واقعیت‌ها را باید به  جامعه  گفت.

گروه خونی‌ات رو بگو تا بگم چجور شخصیتی داری ! | شناخت شخصیت افراد براساس گروه خونی

وی می‌افزاید: اصلاح رقم دستمزد، حاصل ذهنیت افراد است و اصلا تغییر دستمزد را در برنامه نداریم و یک‌چنین صحبتی نشده است. بحث‌های فنی هم جای خود را دارد.

عضو شورای عالی کار عنوان می‌کند: بعید می‌دانم احتمال اصلاح دوباره دستمزد سال ۱۴۰۲ وجود داشته باشد.

آهنی‌ها با اشاره به انتقادات درباره افزایش ۲۷ درصدی دستمزد در مقابل تورم بالای ۴۶ درصدی، می‌گوید: مگر در سال گذشته که تورم ۴۰ درصد بود، دستمزد قریب به ۶۰ درصد اضافه نشد؟

وی توضیح می‌دهد: آثاری که این افزایش دستمزد داشت، جمع‌بندی شد. بحث‌های فنی و  کارشناسی  زیادی انجام شد و برای این‌که کنترل تورم در کشور اتفاق بیفتد و با افزایش‌های قیمت‌ها، مشخصا دیدیم که نه‌تنها نتیجه نمی‌گیریم، بلکه هر چه افزایش دستمزدی که اتفاق می‌افتد، تورم بخار می‌کند.

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار تصریح می‌کند: بر این اساس، تصمیم گرفتیم با مدلی که بحث شد و با تغییراتی، در نهایت دستمزد ۱۴۰۲ را تصویب کنیم.

آهنی‌ها متذکر می‌شود: همه معتقدیم شرایط سختی داریم، اما حذف تورم در کشور بسیار بااهمیت است و ما باید این نکته را در نظر بگیریم که اگر تورم را تشدید کنیم، آثار منفی‌اش بیشتر به ضرر جامعه و کسب‌وکار خواهد بود؛ چه تولیدکننده و چه غیرتولیدکننده.

وی درباره فاصله رقم دستمزد با خط  فقر  ۱۸ میلیون تومانی، تاکید می‌کند: این  خط فقر  را نمی‌دانم از کجا اعلام شده، این عدد هم باز ذهنیت افراد است.

اعتراض کارگران به میزان دستمزد به‌جاست

اما این اظهارات اصغر آهنی‌ها در حالی است که علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار به تازگی در یک برنامه رادیویی، اعتراض کارگران به میزان دستمزد را اعتراض بجایی دانسته و گفته است: میزان دستمزدی که تصویب شد، موردنظر گروه کارگری نبود و گروه کارگری به آن اعتراض داشت؛ اما طبق قانون، گروه کارگری نیز نهایتا به این مصوبه تن داد و بنابراین مصوبه قانونی است.

وی خاطرنشان کرده است: طبق صحبت‌هایی که در شورا شده، اگر تورم از پیش‌بینی‌ها فراتر رود و یا دولت قصد ترمیم حقوق برای کارکنان خودش را داشته باشد جلسه شورای عالی کار مجددا تشکیل و نسبت به اصلاح دستمزد کارگران اقدام خواهد شد.

 

منبع : فرتاک نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دستمزد کارگران بسیار پایین است و اگرکارگران راضی نباشند که نیستند..باعث جلوگیری از رشد اقتصادی و تولید می‌شود و اقتصاد را به مرور زمان فلج می‌کند.تغییر دردستمزد کارگران باید انجام شود

      • ناشناس ارسالی در

        ای خدا تاکی درحق کارگر بدبخت ظلم بشە خیلی حرفە تورمی کە لحظە بە لحظە دوبرابر میشە میخان رو سر ما بدبخت کنترل کنن
        ای خدا تاکی

    • ناشناس ارسالی در

      عجب نماینده ای دارن کارفرماها گردن کلفت آهنی ها ولی ما کارگرای بدبخت نمایندمون کیه علی خدایی

      • کارگر بدبخت ارسالی در

        بابا این خدایی مثل ابو موسی اشعری هستش

      • علرضا ارسالی در

        حالا این افزایش دستمزد چه بالا چه پایین من در عجبم که چرا این آقای آهنی ها سنگ افزایش رو به سینه میزنه اگه افزایش دستمزد باعث تورم میشه خود نماینده دولت توضیح دهد این آقای آهنی ها چکاره هست مگه نماینده کارفرمایان نیست سر جایش بشینه دولت خودش توضیح بده

    • رضا رضایی ارسالی در

      آخه یکی نیست به تو بی سواد الدنگ گوه خور بگه حقوق نجومی ومیلیاردی باعث تورم نمیشه ولی چون قرون حقوق کارگر باعث تورم گوه زیادی میخوری بخور زیاد بخور

    • Mohammad ارسالی در

      این سیاست دولته که حقوق رو حداقل اضاف کنند بعد اگر دیدند کارگران اعتراض کردن سیصد یا چهارصد دیگه صدقه میدن مردم هر کی بگه طرفدار کارگره دروغ دروغه به ولله دروغه

    • حسین ارسالی در

      سلام
      پس چرا پاییز که حقوق کارمندان بالا رفت حقوق کارگران تغییر نکرد اول این عقب ماندگی را بدین تا ما بدانیم حرفتون درست است
      دروغ می گویید
      عوضی ها

    • برده پیمانکار ارسالی در

      به والله قسم حقوق من کارگر که سیزده سال زیرظلم پیمانکاران کار می کنم هنوز نشد این حقوق خرج ده روز را بدهد بیست روز دیگرش را از مغازه هاوبستگان قرض میگیریم تا زندگی فلاکت بار را درماه بسر ببریم. باور کنید نان هم قرضی گرفتم. تاکی پیمانکاران نصف حقوق ما را ببرند وجرأت نکنیم حرفی بزنیم و ازحقمان دفاع کنیم. نمونه اش یکی از همکاران ما گلایه کرد چرا حقوقی که نصفشو می بری هر ماه دور به ما پرداخت می کنی چرا بیمه پرداخت نمیکنی. بخاطر اعتراضش یکماه اخراج شد. نه امنیت شغلی هست. نه حقوقی که کفایت سیرشدن شکم را هم نمی کند. ما دیگه ذلیل شدیم. به والله بارها تصمیم گرفتم به زندگی خودم و زن و بچه پایان دهم. اما چه کنم به عذاب الهی. پیمانکاران متل زالو خونمان را مکیدند و رمقی وانگیزه ایی برای کار نداریم.

    • بازنشسته ارسالی در

    • ناشناس ارسالی در

      اخهمردک بی همه چیز بی ناموس ریدم تو دین اعتقادات وسواد وهمه چیزت پس کارگر بدبخت باید چه خاکی تو سرش کنه تا کجا وتا کی باید شرمنده خانوادش باشه بیشرفهای دزد پست ترین واشغالترین موجودات روی زمین شما بیناموسها هستین

    • ناشناس ارسالی در

      تف به با این افزایش حقوق دادن تان .

    • ناشناس ارسالی در

      ویل للمطففین؛هیچ کس صدای هل من ناصرینصرنی کارگران اجاره نشین وبرنج کیلوخداتومان و۰۰۰رامیشنود؟؟؟ننگتان باد؛شرمتان باد🤕

    • رامین ارسالی در

      ایشالا درست میشه ، امسال سال رونق نام گذاری شده ،نگران نباشید عزیزان ، این مملکت سرو صاحب دارد.امام زمان ظهور میکنن و همه چیز گلستان میشه

      • ناشناس ارسالی در

        خواهشن زر نزن

      • ناشناس ارسالی در

        آدم قیافه کسایی رو میبینه که واسه زندگی کردنت تصمیم میگیرن حالش که هیچ میخواد ی دور هم برینه به قیافش

    • ناشناس ارسالی در

      .غلط میکنی مینویسی حقوق دوباره تغییر کرد

      • ناشناس ارسالی در

        به خدا قسم اینها فضای مجازی نیست یه مشتی خاک برسر دارن با آبروی من وشما بازی میکند وجنگ روانی راه اندازی می کنند این سایت متعلق به ضد انسانی است درود بر شما

    • ناشناس ارسالی در

      خاک برسر وزیر مدیرعامل و نمایندگان بی لیاقت که مطیع رییسی هستند ما که حلال نمیکتیم

    • علیرضا ارسالی در

      این افزایش به سر تان بخورد

    • ناشناس ارسالی در

      متاسفم براتون

    • مرتضی گروسی ارسالی در

      اقای علی خدای شماها نمایندگان کارگری نباید این افزایش امضا میکردید جلسه روباید ترک میکردید تورم ۷۰درصد افزایش ۲۷الی ۲۲درصد مخوانی دارد چطور دولت ۲ماه به اخرسال افزایش حقوق برای کارمندانش انجام دادن تورم زانبود خیانت کردید به کارگران وبازنشستگان

    • ناشناس ارسالی در

      بله دولت و نماینده های سرمایه داران کارفرما به نفع خودشون حقوق بازنشستگان وکارگران تامین اجتماعی را باحداقل مبلغ تصویب کردن اما برای بازنشسته های دولت خوب همه جوره رسیدگی میکنن، عدالتی دراین دولت ب ای ماکارگران و بازنشسته های کارگری نبوده ونیست.

    • ناشناس ارسالی در

      سید محرومان ریسی الهی فردا قیامت ذلیل وخوار با دروغ و وعده الکی شدی رییس جمهور

    • ناشناس ارسالی در

      دولت مردمی وسید محرومین فقط برای عده ای خاص است ماهااصلا براشون مهم نیستیم بااین تورم سرسام آور دولت اگر عرضه داره جلوی گرانی‌ها که خودش باعثش هست را بگیرد جلوی ارزی که تاثیرش مستقیم روی زندگی ما هست را بگیرد نظارت ب اجاره خانه ها و فروش مسکن را با رقم های نجومی بگیرد اصافه حقوق کارگران ب ای خودشون مثل همه سال‌های گذشته.

      • احمد ارسالی در

        آقای محترمی که نوشته بودین که خانم ( آقای ) خدایی به عنوان نماینده کارگر باید جلسه رو ترک می کردن حتما مطلع هستین که اگه میلیارد ها تومن به حساب این آقای خدایی نون حروم خور واریز بشه حتما جلسه رو ترک نمیکنه که هیچ بلکه اون صورتجلسه حقوق کارکر بدبخت رو سه امضاعه هم میکنه.بعله داداش،قضیه اینه.لعنت بر بی ناموسان وطن فروش مثل....

    • فریبرز اکبری وایقان ارسالی در

      این اقا مثل اینکه ایران زندگی نمکنه تقریبا اکثر چیزها ۱۰ برابر شدن در طول ۴ سال گذشته یعنی ۱۰۰۰ درصد رشد داشتن ولی حقوق کارگر به زحمت به ۱۲۰ درصد افزایش رسیده شما کارگر رو با خودت مقایسه نکن این اشتباه محض نتیجه اش رو به همین زودیها میبینی

    • بنده خدا ارسالی در

      <
      کدوم مسئولی میتونه با این چندرغاز زندگی کنه

    • امین مویدی ارسالی در

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت الله علی القوم الظالمین

    • نورالدین ارسالی در

      خیلی خیلی لطف کردید زحمت کشیدید خیلی فنی فکر کردید کارگرها انگار تیم فوتبالی هستن که توزمین بازی دروازه ندارن داور هم به سمت حریف سوت میزنه. مرحبا.

    • دربدر ارسالی در

      واقعا خودشون جیبهاشون پر پول هست فکر کارگرها نیستند این حرفهای چرتی رو هم که وزیر و نماینده و...کارگرها میزنن همش شعر مملکت کلا شده دزدی حق خوری اعلام گردن ۴۰ درصد لوازم خانگی گرون میشه همینجوریش کارگر ۷ تومن زیر خط فقر بوده با ۴۰ درصد میشه حدود ۱۰ تومن یعنی باید ۲۴ ساعت کار کرد

    • مهدی ارسالی در

      سلام
      هر سال چندین بار کارخانه ها و تولیدکنندگان بزم اینکه دلار گرون میشه اجناس شونو گرون میکنن ولی مزد کارگران تکون نمیخوره اعتراض میکنی اخراج میکنن تورم هم که بالای 400 درصد هستش یه هندونه 5 کیلویی 100 هزار تومان ...
      الان دولت خودش میگه تورم 46 درصد ولی حقوق کارگران رو 27 درصدد زیاد می‌کنه جز اینکه الان حقوق کارگران رو قطره‌ای بالا میبرن صاحب کارخانه ها قیمت اجناس رو بالا میبرن دوباره ...
      مملکت که دست یه عده بیسواد روضه خوان باشه بهتر از این نمیشه ...
      دولت نفت رو به دلار میفروشه یارانه رو به ریال میده ...

    • کارگر بدبخت ارسالی در

      ای باهوش خودت میگی تورم 46 درصدی داریم پس بیخود کردین که 27 درصد رو قبول کردین بله باید هم بگی که ترمیم حقوق زاییده ذهن کارگران هستش خدا کسی رو که باعث و بانی این کار شده بچه اش رو جلو چشماش بکشه

    • حاجی ارسالی در

      با سلام
      اقای نماینده کارفرما . تجربه ثابت کرده که اگر کارگرها حس کنن در حقش ظلم شده درست کار نمیکنند و دل بکار نمیدن و تولید به شکوفایی نمیرسه .

      حالا خود دانی

      • کارگر خوشبخت ارسالی در

        حاجی تو خون خودتو کثیف نکن بابا بگو خدا بده برکت سکته میکنیا خدا نکرده هه هه هه ههههههههه

    • حاجی ارسالی در

      خیلی بیجا میکنید
      اقای نماینده کارفرما اگر حقوق اضافه نشود عواقب بدی برای کل کارفرمایان دارد

      من بهتون هشدار دادم فردا نگی نگفتی

      یا حق

    • ناشناس ارسالی در

      ساده لو کارگر ساده تاکجا خودت گول میزنی تولید کننده صادرکننده بزرگ کوچک با درآمد میلیاردی میاد به شما فکر کنه آب توهونگ

    • ایسان ارسالی در

      خاک برسرنمایندگان بی عرضه که فقط برا منفعت خودشان کاندید میشن وهیچ کاری یا دفاعی نمیکنن از مردمی که با رای آنها به این پست ومقام رسیدند

    • وحید ارسالی در

      حکایت پوست خربزه و پالان خورده همینه
      از تورم همین قدرشو فهمیده، نمیدونه دستمزد واسه چیه

    • کارگر ارسالی در

      حقوق شیش تومن کرایه خونه پنج تومن برای خونواده پنج نفره

    • حسین ارسالی در

      یکی نیست به این بی مغزها بگه،برای مهار تورم چرا از جیب کارگران بیچاره دزدی می‌کنید.حقوق اون پرسنلی که ۳۰میلیون می‌گیرند رو کم کنید.

    • ایرج ارسالی در

      قسم به خون یاران
      ایستاده ایم تا پایان
      اندکی صبر
      سحر نزدیک است

    • ناشناس ارسالی در

      فقط میتونم بگم که کارگرها سلام مادر و خواهرتون هرروز میرسونن

    • ناشناس ارسالی در

      خودت واون مغز نداشته ات برین به درک،بیشعور

    • ناشناس ارسالی در

      با فحش و ناسزا. هیچی عوض نمیشه...
      فحش و ناسزا میگیم بعد مثل بز سر را پایین می‌اندازیم و همچنان میریم سر کار...
      اگر کارگران و بازنشستگان منتظر یه امداد غیبی هستند تا همه چیز براشون گل و بلبل بشه..‌‌زهی خیال باطل ..

      آیه قرآن....

      خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمیدهد،،مگر آنکه آنها خودشان سرنوشت خودشان را تغییر دهند..

      .

    • جمشید ارسالی در

      همه فقط به فکر خودشونن کارگر بی چاره که داره. 12 ساعت کار میکنه در طول هفته نمیتونه حد اقل دست بچه شو بگیره بره بیرون باز هم دارن بهش ظلم میکنند. اون حقوق که تو داری بهش میدی درسته خرجی شو میشه، ولی اون بدبخت تاکی باید اینجوری زندگی کنه؛ نمیخواد یه پس اندازی داشته باشه؟!

    • سعید ارسالی در

      کافیه یک هفته کارگران تمام کشور اعتصاب کنن تا چرخ حرکت و تولید مملکت بایسته

    • ناشناس ارسالی در

      اقای‌وزیر‌۱۸‌تومن‌یا‌۲۰‌تومن‌رقمی‌‌نیست‌درباره‌حقوق‌گارگران‌باید‌ازاین‌رقم‌بالا‌رفت

    • ناشناس ارسالی در

      مادر یک یک تان

    • ناشناس ارسالی در

      حق گرفتنی ست کارفرما و آن وزیری که ای حقوق را تصویب کردند خودشان میتوانند با این حقوق زندگی کنند.مرگ خوبه برای همسایه.این حقوقی که شما میگوییدکفاف اجاره خانه هم نمیدهد.وعده دادید مسکن میسازید برای مردم ساختید.همش که نمیشه وعده داد.با وعده و وعید کسی یک نان به کسی نمیدهد.اینقدر فشار مردم نیاوریدفقط به فکرسرمایه هستید.

    • ابراهیم ارسالی در

      آقای آهنی نماینده محترم کارفرمایان خیرازخانوادت نبینی دعای همیشه ی کارگران

    • علی ارسالی در

      واقعا خاک برسرشون کنن بااین افزایش دادنشون،آخه یکی نیست بگه خودتون بااین چندغاز میتونین چندروز ازماه روسرکنین

    • حسن حسینی ارسالی در

      با سلام خواهش میکنم حرف از عدالت علی نزنید

    • یک کارگر ارسالی در

      اولا حقوق پایه هفت میلیون و سیصد نیست. شش میلیون و هفتصد هستش. چون کار فرما پانصد خورده ای کسر میکنه باز. خدایی شما انسانید!؟هیچ کدوم شرف ندارید و درک ندارید چون حقوقتون بالای سی میلیون هست.

    • یک کارگر ارسالی در

      کارگران انسان هایی هستند که از یک یتیم هم یتیم ترن

      • ناشناس ارسالی در

        خاک تو سر اون آدمی که این حقوق را برای کارگردان زحمت کش تعیین کرد خودشون می توانند بااین حقوق چندرغاززندگی کنندخودشان کلاه خودشان را قاضی کنند ،(عدالت)

    • یک کارگر ارزان ارسالی در

      لعنت بهتون به همین شب قدر عزیز

    • ناشناس ارسالی در

      شما هرگز با حذف حقوق کارگران نه میتونید تورم را کنترل کنید کارگران که عقب مانده گی حقوق چند ساله دارند کی جبران میشه کارمندان هزار یک مزیت دارند کارگران چی

    • حسین ارسالی در

      با این حقوق همین شمایی که تصمیم گرفتی ۱۵ روز ماه رو بیا سر کن نمی‌دونم کی شماها رو انتخاب کرده برای همچین تصمیماتی

    • یک کارگر ارسالی در

      اخه بی غیرت افزایش خودرو ۳۰ تا۷۰ درصدی باعث تورم نمیشه یک میلیون دو میلیونی که به حقوق کارگر اضافه میشه باعث تورمه. ننگ بر شما مسولین بی لیاقت درباریان قاجاری را روسفید کردید

    • 🤫 ارسالی در

      خداازتون نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      در شرکت فرش کار میکنم . رییس شرکت در ماه یک میلیارد تومان سود خالص دارد. ولی حقوق ما ده تومان هم نیست. مگه حقوق ما کارگرها را دولت میخواد بده که افزایش حقوق را 21 درصد اعلام کردن. حقوق ما را رییس شرکت پرداخت می‌کنه. اگه بیست میلیون هم باشه پرداخت می‌کنه برایش فرقی نمیکنه.تازه تو این یازده ماهه گذشته قیمت فرش را سه دفعه زیاد کرده ولی .....

    • محمد ارسالی در

      ببینید، این اقای خدایی که به اصطلاح نماینده کارگره ،شریک دزده و رفیق قافله ازایشان و امثال ایشون توقعی بیش از این نیست.

    • ناشناس ارسالی در

      خدا ازتون نگذره هرچی دزد تو مملکت جمع شدن

    • احمد ارسالی در

      تف تو ذات شماها که از دل خون مردم الکی خبرسازی میکنید و نونتونو این جوری در میارید.

    • کارگر ..‌. ارسالی در

      ای کسانیکه تصمیم میگیرید حقوق کارگر و بازنشستگان چقدر باید باشد ،خدا لعنت کنه همگیتان را ..‌. تو این مملکت دزدی اختلاس آزاده هرکس تونست خوب پولی برد، بی پدر مادرها فقط بابت حقوق کارگر جونشون در میاد، بی وجدانها ...😡

    • بازنشسته ارسالی در

      حقوق پایه زیر۱۷ملیون تومان ظلم آشکارا به کاررگربازنشسته و خانوادشون هست ماتاآخرایستادیم وحق گرفتنی آقای آهنی هم غلط اضافه میکنه میکنه افزایش حقوق تورم زاهستش خودبیشعورش میتونه با حداقل حقوق یک ماه با اجاره خونه سرکنه حق گرفتنی اگه قبول نکنندماخودمون حقمنومیدونیم چجوری بگیریم

    • بازنشسته ارسالی در

      همه چیز۳۰۰ الی ۴۰۰درصدافزایش قیمت داشته اون موقع حقوق حداقلی را۲۷ درصد اعلام کردید سبدمعیشت هرچقدباشه حق وحقوق به نسبت آن بایدافزایش پیدا کنه ولاغیرحق گرفتن یه ماکارگران بازنشستگان هم می دونیم چجوری حقمونوبگیریم و هیچ کوتاه هم نمیاییم

    • ناشناس ارسالی در

      ملکی ک بخواد تورمش با بالا رفتن حقوق کارگر زیاد بشه باید رید توش آخ بی ناموسها حقوق خودتون چنده توی و زر میزنی و حقوق ماها رو تعیین میکنی کی حقوق خود شماهارو تعیین میکنه راست میگید پایه حقوق خودتو اعلام کن نامرد ریدم تو این سیاست کثیف کاریتون

    • علی داودی ارسالی در

      به اصغر آهنی ها بگید
      کص ننت

    • امیر حسین ارسالی در

      به خداوندی خدا.ی وقتایی انقدر فشار مالی بهم وارد میشه.که قلبم تیر میکشه.اخر سکته رو میزنم.یه فکری به حال مردم کنید الان بیشتر مردم شرمنده زن و بچشونند.این بچه ها گناه دارند.به والله خدایی هم هست بترسید.

    • ناشناس ارسالی در

      افزایش حقوق کارگران بیچاره 27درصد و افزایش قیمت ماشین های بی اصالت و آشغال سایپا 29درصد این هست جلو گیری از تورم ایرانی

    • حسین ارسالی در

      بابا هرچی میکشیم از دست خودمون....یکمی غیرت داشته باشید خودتون از حقتون دفاع کنید‌..چرا اعتراض نمی‌کنید کسی دلش واسه کارگر نمیسوزه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه