ارسال به دیگران پرینت

یارانه | یارانه معشیتی | واریز یارانه معشیتی

واریز یارانه معیشتی ماه رمضان | زمان واریز اعلام شد

آنطور که مسئولان وزارت کار اعلام کرده‌اند، بیش از ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ متصل شده و یارانه‌بگیران می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای گفته‌شده را خریداری کنند.

واریز یارانه معیشتی ماه رمضان | زمان واریز اعلام شد

ماه رمضان گذشته یارانه معیشتی رمضان به حساب بیش از ۱۱ میلیون سرپرست خانوار واریز شد. اما آیا امسال هم یارانه‌بگیران باید منتظر این یارانه باشند؟

کمتر از ۱۰ روز دیگر تا آغاز ماه رمضان مانده است. اما آیا مانند ماه رمضان گذشته، یارانه معیشتی رمضان برای خانوارها واریز می‌شود؟

ماه رمضان گذشته، به دستور ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم یارانه معیشتی رمضان برای برخی واریز شد. مبلغ یارانه معیشتی
ماه رمضان ۱۵۰ هزار تومان بود که به ازای هر نفر از اعضای خانواده به حساب سرپرست خانوار واریز شد.
 
گفتنی است یارانه رمضان گذشته به بیش از ۱۱ میلیون خانوار تعلق گرفت. اما آیا امسال هم به خانوارها این یارانه کمک معیشتی تعلق می‌گیرد؟
 
تاکنون از سوی هیچ کدام از مقامات دولتی، هیچ خبری مبنی بر واریز یارانه معیشتی رمضان امسال اعلام نشده است. بنابر این تا این لحظه می‌توان گفت قرار نیست جز همان یارانه نقدی هر ماه، به مردم یارانه‌ای تعلق بگیرد.
 
یارانه معیشتی رمضان گذشته به چه کسانی تعلق گرفت؟
 
اما اگر دولت بخواهد مانند سال گذشته یارانه معیشت رمضان توزیع کند، چه کسانی مشمول این یارانه کمک معیشتی هستند؟
 
سال گذشته یارانه کمک معیشتی به اقشار کم‌درآمد و در دو مرحله ۲۲ بهمن و نوروز برای دهک‌های اول تا چهارم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گرفت.
 
ضمن این‌که یارانه معیشتی رمضان گذشته به حساب سرپرستان خانوارها واریز شد، اغلب شامل دهک‌های اول تا چهارم و مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی که از دریافت سهام عدالت جا مانده بودند، شد.
 
آخرین یارانه سال ۱۴۰۱
البته فراموش نکنیم که تاکنون دولت خبری از واریز یارانه معیشتی رمضان پیش رو نداده است.
 
در این صورت یارانه‌بگیران باید منتظر همان یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی باشند. با این تفاوت که امسال خانوارها امکان استفاده از کالابرگ به جای یارانه نقدی را دارند. آخرین یارانه نقدی امسال نیز ۲۰ اسفندماه به حساب سرپستان خانوارها واریز شد.
 
کسانی که جزو دهک اول تا سوم باشند، به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریزی خواهند داشت. خانوارهای دهک‌های چهارم تا نهم نیز مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به ازاری هر نفر یارانه دریافت می‌کنند.
اگر سرپرست خانوار از کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی استفاده کند، دیگر قادر به دریافت یارانه نقدی به طور کامل نیست. به عبارتی افراد به هر میزانی که از کالابرگ استفاده کنند، به همان میزان از یارانه نقدی آنها کم می‌شود.
 
دولت با هدف حمایت از سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیکی را اجرا کرده است. طرح کالابرگ تاکنون در چهار استان قزوین، هرمزگان، گیلان و مرکزی به به صورت آزمایشی به اجرا درآمده است. این طرح شامل ۱۰ قلم کالا از جمله شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، روغن، ماکارونی، روغن، مرغ و تخم‌مرغ می‌شود.
 
آنطور که مسئولان وزارت کار اعلام کرده‌اند، بیش از ۳۰ هزار فروشگاه در کشور به سامانه کالابرگ متصل شده و یارانه‌بگیران می‌توانند یک ماه زودتر از واریز یارانه نقدی کالاهای گفته‌شده را خریداری کنند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      با سلام
      اگر میشه خبری از واریز یارانه وحقوق راندارید لطفا ننویسید وحتی از خبرهای دیگه با این خبرها صفحه گوشی‌ها رو لطفا پر نکنید ممنون

      • ناشناس ارسالی در

        چرا چرت میگی خیلی هم خوبه باید بگن اینکه دولت برای بعضی ها نمیریزه بهاینا چه ربطی داره

    • ناشناس ارسالی در

      دولت رئیسی چقدر تو خسیسی

      • ناشناس ارسالی در

        واقعا

    • احسان قادری ارسالی در

      به نظرم یارانه فروردین رو اگه زودتر بدن برا مردم خیلی کمکه برا اقلام مخصوصا در ماه رمضان

      • ناشناس ارسالی در

        موافقم خیلی

    • معصومه ثامنی منفرد ارسالی در

      سلام خدمت رئیس جمهور عزیزم، که خیلی‌ها میخوان خرابش کنند ولی میدونم ایشون تمام سعی خودشون رو میکنندکه برای مامر دم بهترین هارو درست کنه
      اما اما غافلند مردم، همه نه، ولی عده ای که همیشه سعی می‌کنند بیزاری و نفر خودشون رو پای رئیس جمهوری ودولت بندازن، اگه درحال حاضر سعی کنیم به جای غر زدن کمک به دولت کنیم، و کمی به اوضاع کشورمون سروسامان دهیم، اوضاع خیلی تغییرمیکنه، راه اشتباه به جاهای بدتر ختم میشه
      این رو هم بگویم بیشتر کسانی که پشت میز نشین هستن دستشون میرسه، که باعث ناراحتی مردم بشن، باعث تمام این بی اعتمادی ها شدن، مثال،،
      در اداره ثبت احوال، درمحضر عقد ازدواج دراداره دارایی ووووو حتی کمیته امداد، درشهر (نمیگم چون فایده نداره)
      خیلی راحت میتونن دست به دست کنند، و من که سالیان هست سرپرست ندارم، و نامادری ام که سالیانه 3طلاق گرفته، و کار میکنه تحت پوشش بهزیستی هستش، و ملک پدری مارو بابرادرش که در دارایی. و ثبت احوال، هستن کاملا بدون هیچ وحشتی به نام خودشون کرن حتی با داشتن چندین سال جدایی، با اضافه کردن اسم، راحت داره از مزایا استفاده میکنه واعتراض من، به اونجا حتم شد که رییسم برو ببین کسی حرفت رو گوش میکنه. بدوتا کفش پاره کنی،
      اینها باعث نگرانی و موج خشونت می‌شه باعثش اشتباهات دولت نیست مجریان د ولت هستن

      • ناشناس ارسالی در

        چی میگی اصلا مفهوم نیست

    • ناشناس ارسالی در

      دمشون گرم

    • ناشناس ارسالی در

      بده دیگه بدبخت شدیم

    • ناشناس ارسالی در

      عید آمد و ما لختیم
      صد بار به رئیسی گفتیم

      • ناشناس ارسالی در

        عالی بود

      • ناشناس ارسالی در

        هاهاهاهاها

    • س ارسالی در

      اگر راست می گویید حقوق معلمان را شب عید بدهید که یک ریال خرجی نداریم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه