خبر فوری
ارسال به دیگران پرینت

دستور پخت حلیم بادمجان با عدس

یکی از سنتی ترین غذا های ایرانی را می توان حلیم بادمجان دانست که در شهر های مختلف کشور، به شیوه های گوناگونی درست می شود. بادمجان اصلی ترین ماده در تهیه ی این غذا می باشد. قیمت بادمجان قلمی صادراتی بسیار ارازن است و بهترین گزینه برای خرید می باشد.

دستور پخت حلیم بادمجان با عدس

یکی از سنتی ترین غذا های ایرانی را می توان حلیم بادمجان دانست که در شهر های مختلف کشور، به شیوه های گوناگونی درست می شود. بادمجان اصلی ترین ماده در تهیه ی این غذا می باشد. قیمت بادمجان قلمی صادراتی بسیار ارازن است و بهترین گزینه برای خرید می باشد.

در مرحله ی اول پخت این غذا، ایتدا گوشت را با پیاز داغ تفت می دهیم و با اضافه کردن کمی آب به آن اجازه می دهیم تا گوشت ها پخته بشود. پس از پخت گوشت آن را ریش ریش کرده و مجدد داخل قابلمه که آب گوشت دارد میریزیم.

در این مرحله برنج شسته شده و عدس را با کمی آب به مدت 3 دقیقه می پزیم و سپس آن را درون غذاساز پوره می کنیم. همزمان بادمجان سرخ شده را نیز پوره می کنیم و تمام این مواد را به همراه سیرداغ، پیاز داغ و نعناع داغ به درون قابلمه گوشت اضافه می کنیم.

بعد از آن که همه ی مواد پخته شد کشک را اضافه کرده و در این حالت غذای شما آماده شده است.

3-1

آموزش حلیم بادمجان کرمانشاهی

جالب است بدانید در برخی از مناطق کرمانشاه، به حلیم بادمجان آش بادمجان نیز می گویند زیرا در ترکیبات آن از حبوباتی چون عدس، لوبیا سفید و نخود استفاده می ‌کنند. فروش بادمجان عمده در این شهر به منظور تهیه ی این غذا در رستوران ها به صورت گسترده انجام می شود.

برای طبخ حلیم بادمجان کرمانشاهی، ابتدا پیازها را در روغن تفت می‌دهند تا کمی نرم شود، سپس گوشت را به‌ همراه ادویه‌جات در آن می‌ریزند و سرخ می ‌کنند تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه چند لیوان آب به گوشت می‌افزایند تا گوشت آرام آرام روی گاز بپزد. سپس برنج و لوبیای سفید و نخود پخته را در یک قابلمه به‌همراه آب می‌پزند. بادمجان‌ها را نیز سرخ می‌کنند و به گوشت ریش‌ریش شده می‌افزایند.

برنج و لوبیای سفید و نخود را پس از پخت، حسابی می‌کوبند و به ترکیب بادمجان سرخ ‌شده و گوشت ریش‌ریش شده اضافه می‌کنند. تمام مواد را روی حرارت قرار می‌دهند تا حلیم بادمجان به روغن بیفتد. در یک ربع آخر نیز کشک را به حلیم بادمجان اضافه می‌کنند و در نهایت با سیرداغ، نعنا داغ، پیاز داغ و کمی کشک تزئین کرده و سرو می‌کنند.

3-2

چگونه حلیم بادمجان را کشدار کنیم؟

حلیم بادمجان های رستورانی یا به اصطلاح بازاری که شما تهیه می کنید کشدار هستند و بسیاری از افراد به دنبال راز و رمز چگونگی این اتفاق هستند. با توجه به اینکه فروش بادمجان صادراتی عمده در کشور ایران انجام می گیرد عرضه و فروش غذاهایی که با بادمجان تهیه می شود بسیار فراوان می باشد.

گوشت استفاده شده در حلیم بادمجان، گوشت بدون استخوان است. معمولاً در تهیه این غذا از سر دست یا گوشت گردن استفاده می‌ کنند. اگر می‌خواهید حلیم شما حالت کشداری پیدا کند، از گوشت گردن استفاده کنید.

در هنگام اضافه کردن کشک به غذا دقت کنید تا زیاد جوش نخورد زیرا در این صورت موجب خراب شدن کشک و بد مزه شدن حلیم بادمجان می شود.

3-3

 

به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه