ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان

واریزی ۹ میلیونی در حساب این بازنشستگان | خبر خوش برای بازنشستگان اعلام شد

میانگین حقوق امسال ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان است.

واریزی ۹ میلیونی در حساب این بازنشستگان | خبر خوش برای بازنشستگان اعلام شد

صندوق بازنشستگی کشوری دومین صندوق بازنشستگی کشور پس از تامین اجتماعی است که به بازنشستگان و دستگاههای دولتی، دانشگاه‌ها شهرداری های کشور به جز شهرداری تهران، کارمندان سیاسی وزارت امور خارجه، قضات قوه قضاییه و در مجموع به ۷ گروه مشخص حقوق و خدمات بازنشستگی ارائه می دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری با یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته خدمات متعددی شامل افزایش وام های ضروری و وام ازدواج فرزندان، خدمات بیمه و پرداخت هزینه بیمه های تکمیلی، حمایت از پایان نامه های دانشجویی و گردشگری را به منظور رفاه حال بازنشستگان ارائه کرده است.

این صندوق در کنار حوزه ستادی خود ۳۱ مدیریت استانی در مراکز استان ها دارد تا به بازنشستگان و ذی‌نفعان خدمات ارائه کرده و پاسخگوی نیازها و مطالبات آنان به صورت مستقیم باشد.

حقوق کارمندان افزایش میابد | خبر خوش دولت درباره افزایش ۴۰ درصدی حقوق ها

در حال حاضر صندوق بازنشستگی کشوری از سه مدل شامل بودجه عمومی دولت (۷۳ درصد)، کسور شاغلان دولت( ۲۰ درصد) و سودآوری شرکت‌های تابعه(۷درصد) منابع مورد نیاز برای پرداخت حقوق بازنشستگان را تامین می‌کند.

۶۵ هزار نفر بازنشسته کمترین دریافتی را دارند

معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به حضور یک میلیون و ۶۳۰ هزار بازنشسته و ۸۷۸ هزار شاغل کسورپرداز در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: درحال حاضر ۶۵ هزار نفر کمترین دریافتی را دارند و اصطلاحا حداقلی بگیر هستند که سه درصد افراد تحت پوشش را تشکیل می دهند.

اکبر شیرمحمدی ادامه داد: با افزایش‌های اخیر در زمینه حقوق دریافتی این افراد به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر بین ۵ تا ۱۱ میلیون تومان و ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان دریافتی دارند، گفت: ۵ هزار و ۴۱۹ نفر از بازنشستگان و وظیفه بگیران بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند.

میانگین پرداخت حقوق امسال

وی میانگین پرداخت حقوق در سال گذشته را ۷ میلیون و ۷۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: این رقم اکنون به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسیده است.

خبر خوش برای بازنشستگان | فروش فوق‌العاده و قسطی ده مدل خودرو برای بازنشستگان+جزئیات و شرایط ثبت‌نام

شیرمحمدی با بیان اینکه میانگین سن بازنشستگی در استانداردهای جهانی ۱۳ سال کمتر از سن امید زندگی است، افزود: در حال حاضر میانگین سن بازنشستگی در صندوق بازنشستگی کشوری به حدود ۵۲ سال (۵۱.۵۵سال) رسیده و با توجه به افزایش سن امید به زندگی، میانگین پرداخت حقوق و مستمری به ۲۹ سال رسیده است که با استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد که امیدواریم که نمایندگان مجلس این موضوع را در نظر داشته باشند.

بازنشستگانی که بیش از ۵۰سال است حقوق می گیرند

وی با اشاره به اینکه از بازنشستگان قبل از سال ۱۳۵۴ هنوز هم وظیفه بگیرانی داریم که بیش از ۵۰ سال است که حقوق از صندوق بازنشستگی دریافت می‌کنند، گفت: امیدواریم این قوانین حمایتی اصلاح شوند تا صندوق‌ها بتوانند از بحران‌هایی که دارند عبور کنند.

شیر محمدی با اشاره به پیشینه تاسیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: سال ۱۲۸۷ قانون وظایف در دوران مشروطیت تصویب و مصوب شده بود مقرری به بازماندگان کارمندانی که فوت می‌کنند پرداخت شود.

وی افزود: قانون استخدام کشوری ۲۲ آذر ۱۳۰۱ تصویب شد و چهارفصل داشت که به موجب این قانون اداره تقاعد و وظایف وراث در وزارت مالیه یا دارایی تشکیل شد که شرایطی نیز برای بازنشستگی وضع شده بود، وجوهات در اداره تقاعد مدیریت می‌شد و به بازنشستگان حقوق داده می‌شد تا سال ۱۳۳۷ که قانون اصلاح شد.

شیرمحمدی گفت: ماده ۷۰ قانون استخدام کشوری در سال ۵۴ اصلاح و صندوق بازنشستگی کشوری به شکل فعلی‌اش تشکیل شد؛ در صندوق قبلی ۴۵ هزار نفر حقوق بگیر بودند که به صندوق جدید منتقل شدند. در سیستم بازنشستگی قدیم سهم کارفرمایی دیده نشده بود و منابع مالی آن محدود بود که بعدها مشمول تغییرات قابل توجهی شد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بازنشسته ارسالی در

      آقاجان چي مي گوئيد .تورم پدر ما بازنشستگان رو شكسته و حالا شما دنبال زير بغل مار هستين

    • فرهنگی باز نشسته کشوری ارسالی در

      کسی که حقوق بازنشستگی کم دریافت میکند یا مدرک پایین دارد ویا ۳۰ سال خدمت نکرده از یک طرف مزایای زودتر از موعد را گرفته واز طرف دیگر افزایش حقوق بیشتری است و این ناحقی است در برابر کسانی که مدرک بالا و سابق ۳۰ سال دارند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه