ارسال به دیگران پرینت

یارانه | یارانه دی ماه | افزایش یارانه دی ماه

افزایش مبلغ یارانه دی ماه | مبلغ یارانه دی ماه دو برابر شد

مبلغ یارانه دی ماه دو برابر شد جزئیات جدید را بخوانید

افزایش مبلغ یارانه دی ماه | مبلغ یارانه دی ماه دو برابر شد

مبلغ یارانه دی ماه دو برابر شد جزئیات جدید را بخوانید

مبلغ یارانه معیشتی دی ماه دو برابر شد ،چه کسانی مشمول این یارانه می شوند

 یارانه معیشتی همانند دوره های قبل پرداخت شد.  یارانه معیشتی برای هر نفر 55 هزارتومان پرداخت می شود. آخرین اخبار از یارانه معیشتی  در سال جدید را با هم می خوانیم.افروز صفاری‌فرد با اشاره به برنامه غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله که از سال ۱۳۷۵ توسط سازمان بهزیستی اجرا می‌شود، اظهار کرد: هر کودکی طی سن ۳ تا ۶ سال باید سه بار مورد غربالگری بینایی قرار گیرد تا در این راستا کودکان دارای اختلالات بینایی شناسایی و درمان شوند.وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای این طرح تاکنون حدود ۵۰ میلیون مورد غربال تنبلی چشم انجام شده است، گفت: از این موارد ۳۷۰ هزار کودک دارای آمبلیوپی تشخیص داده شده و این افراد مداخلات لازم همچون عینک و جراحی چشم را دریافت کرده‌ و از معلولیت بینایی آنها جلوگیری شده است. ویژگی این برنامه پیگیری وضعیت کودکان دارای اختلالات بینایی توسط همکاران در بخش دولتی و غیردولتی استمعاون پیشگیری از معلولیت‌های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به غربالگری‌های بینایی انجام شده طی هشت ماه سال جاری نیز، بیان کرد: طی این مدت حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار کودک غربال و از این تعداد ۳۹ هزار کودک دارای اختلالات بینایی (تنبلی چشم و عیوب انکساری) شناسایی شده‌اند. عمده موارد علت تنبلی چشم مادرزادی است و هنوز علت خاصی برای آن تشخیص داده نشده است.

وی تاکید کرد: یک زمان طلایی برای تشخیص اختلالات بینایی وجود دارد و اگر افراد در سن ۳ تا ۶ سال این اختلال را درمان کنند مشکل‌شان برطرف می‌شود، در غیر این صورت دچار معلولیت بینایی خواهند شد. درباره پایگاه‌های غربالگری بینایی نیز یادآور شد: از میان ۲۵۰۰ مرکز مثبت زندگی فعال در کشور نیمی از مراکز مجهز به پایگاه غربالگری بینایی هستند، اما به جز این مراکز،  موسسات غیردولتی وجود دارند که در این زمینه با سازمان همکاری می‌کنند. همچنین برخی از پایگاه‌های سیار با کمک اهالی منطقه برای انجام غربالگری کودکان در شهرها و روستاها به صورت سیار کار غربالگری انجام می‌دهندآن زمان بسیاری گمان می‌کنند که واریز یارانه یلدایی هر سال ادامه‌دار است و منتظرند که امسال هم یارانه یک میلیونی بگیرند. اما پیگیری‌ها می‌دهد واریز یارانه یلدایی سال ۹۹ تنها برای حمایت از مردم و کسب‌وکار‌ها خبری از واریز یارانه یک میلیونی در شب یلدا وجود ندارد و دولت هیچ یارانه و یا وامی قرار نیست به مردم پرداخت کند.

از چندی قبل مساله واریز سود سهام عدالت مطرح شد. قرار بود دولت سود سهام عدالت ۴۹ میلیون سهامدار خود را آذر ماه واریز کند و تاریخ این واریزی با یلدا نزدیک بود. اما کمی بعد اعلام شد واریز سود سهام عدالت یا همان یارانه یلدایی رئیسی به دی ماه موکول شده است.

یعنی قرار است دی ماه سهامداران سود سهام عدالت خود را دریافت کنند.اساس آنچه پیش از این عنوان شده بود، دارندگان سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی، سود یک میلیون تومانی دریافت می‌کنند و دارندگان سهام عدالت یک میلیون تومانی، نفری دو میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.

با این حساب یک خانوار چهار نفره در دی ماه باید منتظر دریافت سود سهام ۴ میلیون تومانی باشد و دارندگان سهام یک میلیونی هم ۸ میلیون تومان سود سهام عدالت دریافت می‌کنند.

اما گفته شده کل این سود در سال ۱۴۰۱ اریز نمی‌شود و واریز نیمی از آن به سال آینده موکول می‌شود.پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی ادامه پیدا می‌کند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد گفت: امسال ۱۵ هزار نفر مشمول طرح «لبخند مادری» می شوند.حمیدرضا علیان زادگان روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: پویش «لبخند مادری» با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و بنیاد ۱۵ خرداد با هدف حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری و تجلیل از خانواده‌های دارای فرزند چند قلو و متولد شده در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      خدا بخیر کنه تورم سال جدید چند برابر باشه؟!

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا مسخره هستید

    • علی ارسالی در

      احسنت

    • آواره ارسالی در

      ما که سهام عدالت نداریم و شناسنامه و کارت ملی مون نشون میده ایرانی هستیم.تا کی ذوق سهام دارهای عدالت را بکنیم.ماهیانه چهار میلیون کرایه خونه میدم و دو تا دانشجو دارم تاکی منتظر سهام عدالت بمانیم.

    • ناشناس ارسالی در

      بادادن یارانه ومعیشت و۵درصدافزایش حقوق بازنشسگان افتابهوخرج لحیم کردن هیت دولت یک فکری به حال اقتصادکشوربکند محصولاتیکه درایران ویامولد۹۰درصدکالاهاوتولیدات درداخل کشورچه ربطی به دلاردارد

    • رضا ارسالی در

      سلام ما ک سهام عدالت نداریم چکارکنیم بااین گرانیها یارانه ماروهم این ماه کم کردن نفر ۳۰۰ ریختن ماک ن خونه داریم ن ماشین ن یه قرون پسنداز دوتا بچه دانشجو بااین وضع گرانی چ کنیم یک یارانه میدین اونم هرساعت یک مقدارکم میکنید سهام عدالتم ک برا ما ک نداریم اصلا خبری نیست

    • امیر ارسالی در

      باسلام واقعادیگه‌ گوگل هم گندشودراورده این دیگه علن کلاهبرداری اول سرچ میکنه مثلایارانه دوبرابربعدکه میای میخونی میبینی خوده گوگل هم دزدوکلاهبردارشده نکنیداینکاربامردم چوب خداصدانداره هاحالاگوش ندید

    • ناشناس ارسالی در

      نوشته بودید گرانترین و حیرت انگیزترین خانه در دل تهران می خواستم بنویسم ای قربون این دل که جا نداشت برای نوشته کردن

    • جواد ارسالی در

      پسته داره میشه پانصد هزار تومن😞

    • ن ارسالی در

      جراسها‌م،عدالت،به،همه،نمیدن،مگرماایرانی،نیستیم

    • ناشناس ارسالی در

      واقعن چرا با مردم این کار می کند

    • ناشناس ارسالی در

      چرا بعضی از خانواده واقعن سهام عدالت بهشون نمی دهند از طرف یارانه زیاد کنیم ولی از طرف اجناس دوبرابر می کند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه