ارسال به دیگران پرینت

علم‌الهدی | خطبه نماز جمعه علم‌الهدی

صحبتهای علم‌الهدی در نماز جمعه | حجاب در کشور ما «مردمی» است نه حکومتی

امروز در 25 آذرماه علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه نماز جمعه گفت: این اصطلاح "حجاب اجباری"که به غلط بر زبان‌ها جاری می‌شود، این را آمریکایی‌ها دارند در دهان مردم قرار می‌دهند در حالی که حجاب ما مردمی است.

صحبتهای علم‌الهدی در نماز جمعه | حجاب در کشور ما «مردمی» است نه حکومتی

صحبتهای علم‌الهدی در نماز جمعه

امروز در 25 آذرماه علم‌الهدی امام جمعه مشهد در خطبه نماز جمعه گفت: این اصطلاح "حجاب اجباری"که به غلط بر زبان‌ها جاری می‌شود، این را آمریکایی‌ها دارند در دهان مردم قرار می‌دهند در حالی که حجاب ما مردمی است.

علم‌الهدی، امام جمعه مشهد تصریح کرد: خواهران و برادران خودمان را باید برای چنین صحنه‌ای آماده کنیم، نباید عقب‌نشینی کنیم، نگوییم یک سلسله مزدور پیاده نظام را ریختند در این مملکت که روسری بردارند، کشف حجاب کنند و ما عقب‌نشینی کنیم، بگوییم این خواست مردم است، کدام مردم؟ این اصطلاح «حجاب اجباری» که به غلط بر زبان‌ها جاری می‌شود، این را آمریکایی‌ها دارند در دهان مردم قرار می‌دهند در حالی که حجاب ما مردمی است.

علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته 25 آذرماه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که در این انقلاب مقدس اسلامی، شعارهای متنوع و مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: مؤسس اصلی و طراح برخی شعارها، خود امام رضوان‌الله تعالی بودند، از شعارهایی که اما تأسیس کردند و شاید از لحظات اول پیروزی انقلاب اعلام کردند و در همه تظاهرات مبارزاتی با نظام ستمشاهی، مردم ما این شعار را بر سر زبان داشتند، شعار «نه شرقی نه غربی» بود.

«نه شرقی نه غربی» به معنای قطع ارتباط با دنیا نیست

 
 وی ادامه داد: این شعار، شعاری بود که امام خودشان تأسیس کردند، این شعار به معنی قطع روابط با همه جهان و تعاملاتمان با همه کشورهای دنیا در شرق و غرب نیست بلکه معنای آن این است که نه وابسته به شرق شویم و نه وابسته به غرب، ما روی پای خودمان بایستیم به خاطر این که غیر از ظرفیت‌های اجتماعی که ما مسلمانان و مسلمانان ایران و مردم این کشور داریم، ما خدا هم داریم و این مازاد بر همه ظرفیت‌های موجود خود ما هست.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به جریان جنگ احد و سفارش پیامبر به سپاهیان اسلام اشاره کرد و گفت: وقتی در جنگ احد، کفار قریش شروع کردند شعار دادن که «ما بت عزا داریم و شما بت عزا ندارید»، پیغمبر به مسلمانان دستور دادد که شما بگویید «الله مولانا و لامولا لکم»، این یک فرمایش راهبردی از پیغمبر بود که یعنی در همه زمان‌ها غیر شما، دیگران عزا دارند، یک وقت قدرت نظامی است، یک وقت قدرت اقتصادی و یک وقت قدرت فناوری، صنایع، تکنولوژِی و علمشان است، در مقابل شما بگویید «الله مولانا ولامولا لکم»، ما مولا داریم و شما ندارید.
 
وی  افزود: در برابر همه دشمن‌ها، خصوصیت ما این است که ما خدا داریم و آنان خدا ندارند، ما باید به خدا وابسته شویم، امام فرمود «نه شرقی و نه غربی» یعنی نه به شرق و نه به غرب وابسته شویم، همه جریان‌های استکباری هستند.
 

شرق و غرب با آرمان ما دشمن هستند

 
 علم‌الهدی با بیان این‌که همه قدرت‌های دنیا در رقابت جهانخواری با یکدیگر قرار دارند، تصریح کرد: چین، روسیه و آمریکا این‌طور نیست که فکر کنید با ما دوست هستند، این‌ها در عرصه رقابت جهان‌خواری هستند که می‌خواهند در دنیا جهان‌خواری کنند و بر بشر مسلط شوند، در توسعه ارتباطاتی که دنیا را فراگرفته و دنیا به شکل دهکده درآمده، همه این‌ها می‌خواهند کدخدای این دهکده جهانی بشوند، این‌ها نه به شرافت، نه به انسانیت، نه به فضیلت و نه به معنویت نکاه نمی‌کنند و فقط به هژمونی و سلطه خود نگاه می‌کنند، دنیا را مرداری می‌بینند که مثل گرگ درنده به جان دنیا بیفتند، دنیا را تکه تکه کنند و طعمه خود قرار دهند.
او با تأکید بر این‌که استکبار شرق با استکبار غرب فرقی نمی‌کند، ابراز کرد: روزی با ما اظهار دوستی می‌کنند و آن روزی که مصالح سلطه جهانی‌شان و رقابت با جهان‌خواری در برابر آمریکا اقتضا کند، به سراغ دشمنان ما می‌روند و در صف دشمنان ما جا می‌گیرند، واقعیت را باید بپذریم.
 

نه به شرق و نه به غرب وابسته نیستیم

 
امام جمعه مشهد اضافه کرد: از روز اول امام گفتند «نه شرقی و نه غربی»، نه استکبار شرق با شما دوست است و نه استکبار غرب با شما دوست است، به این‌ها وابسته نشوید، به خدا وابسته شوید، پیغمبر فرمودند بگویید «الله مولانا و لامولا لکم»؛ ما که به خدا وابسته هستیم نه به شرق باید توجه کنیم و نه به غرب توجه کنیم اما این به معنای قطع تعاملات با شرق و غرب نیستد، می‌نشینیم مذاکره هم می‌کنیم، حرف هم می‌زنیم، معامله و داد و ستد هم می‌کنیم، نفت هم می‌فروشیم، جنس هم می‌خریم اما وابسته به این‌ها نیستیم، روی قدرت هیچکدام این‌ها حساب نمی‌کنیم و آنچه مسلم است این است که هم شرق و هم غرب با ما بد است.
 
وی با بیان این‌که این‌ها به‌دنبال کدخدایی دنیا هستند و می خواهند بر کشورهای دنیا سلطه پیدا کنند، خاطرنشان کرد: آنان بر آن کشوری سلطه پیدا می‌کنند که برای مدیریت جهان دارای تز و راهبردی نباشد تا تابع آنان بشود و آنان را به‌عنوان مدیریت جهان بشناسد لذا با ما دشمن است چون ما در مدیریت جهانی ادعا داریم، می‌گوییم مدیریت جهانی بر اساس فطرت همه انسان‌های روی کره زمین به کسی مربوط است که آن نماینده خدا است و وجود بقیه‌الله فی‌الارضین ارواحنا فداه است.
 

دشمنی استکبار با مدیریت جهانی الهی است

 
 علم‌الهدی افزود: ما برای مدیریت جهانی نسخه داریم، در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری با کمال صراحت و قدرت برای فهم همه مستکبرین اعلام کردند «گام دوم انقلاب ما زمینه‌سازی برای ظهور و فرج ولایت عظما است» که وجود مقدس امام زمان است، در گام دوم انقلاب جان می‌دهیم، شهید می‌شویم، مبارزه می‌کنیم، می‌جنگیم، مقاوم در جنگ با دشمن ایستاده‌ایم تا در دنیا زمینه ایجاد کنیم برای ظهور و فرج صاحبامان وجود مقدس بقیه الله، این برنامه ما برای گام دوم انقلاب است، گام اول 40 ساله بود و ان‌شاءلله گام دوم 20 ساله شود، برای همین است که همه دنیا با ما بد هستند.
او با تأکید بر این‌که همه این‌ها می‌خواهند کدخدای جهان شوند و ما می‌گوییم همه شما معدوم و نابود هستید، نماینده خدا باید بیاید و مدیریت جهان را به دست بگیرد، تصریح کرد: لذا امروز همه سیاست استکباری در دنیا در همه مقاطع و موقعیت‌ها با بهره‌برداری از همه ابزارها، جنگ با ما هست.
 

«سازمان ملل» مزدورخانه آمریکایی است

 
عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری یک‌دستی استکبار در دشمنی با انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سازمان ملل یک مزدورخانه آمریکایی است و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل، تشکیلاتی هستند که تنها در استخدام آمریکا هستند، آنجا مزدورهای آمریکایی رفتند کنار هم نشستند تا ببیند چطور با ما مبارزه کنند، به اسم حقوق بشر و اخراج از سازمان زنان و یا تحت هر عنوانی که شده، با ما بجنگند و مبارزه کنند.
 
وی گفت: عزیزان من، زندگی ما همه مبارزه است، ابنطور نیست که فکر کنید می‌توانیم بدون بحران در این مملکت زندگی کنیم، زندگی کنیم نان و آب خودمان را بخوریم و کسی به ما کاری نداشته باشد، همه دنیا به سر ما ریخته است.
 
 علم‌الهدی یا تأکید بر این‌که دشمنی استکبار با ایران به خاطر تز انتظار و ظهور بقیه‌الله است، متذکر شد: روی کره زمین آنجایی که پای ما و مصالح ما به میان می‌آید، همه قدرت‌های دنیا می‌خواهند با ما بجنگند و مبارزه کنند، این‌ها همه برای دشمنی با آن آقای پس پرده‌نشین است، نمی‌خواهند او بیاید و مایی که ابزار شدیم برای ظهور وفرج آقا، با ما و این تز می‌جنگند و الا اگر بگوییم انتظاری برای حکومت واحد جهانی و مدیریت یکتاب جهان و ظهور آن آقا نداریم، از این دست برداریم، با همه چیز ما راه می‌آیند، با اقتصاد و سیاست ما راه می‌آیند، تنها باید از این آقا دست برداریم.
 
حجاب در کشور ما «مردمی» است نه حکومتی
 
وی تصریح کرد: خواهران و برادران خودمان را باید برای چنین صحنه‌ای آماده کنیم، نباید عقب‌نشینی کنیم، نگوییم یک سلسله مزدور پیاده نظام را ریختند در این مملکت که روسری بردارند، کشف حجاب کنند و ما عقب‌نشینی کنیم، بگوییم این خواست مردم است، کدام مردم؟ این اصطلاح «حجاب اجباری» که به غلط بر زبان‌ها جاری می‌شود، این را آمریکایی‌ها دارند در دهان مردم قرار می‌دهند در حالی که حجاب ما مردمی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که حجاب ما دلخواه زنان ما است که محجبه شدن و از گزند تیر نگاه اجنبی در امان ماندن است، ادامه داد: این خواسته زنان ما هست، این‌ها می‌خواهند بگوییند حجاب ما حکومتی است که اجبار کرده بر یک عده زن‌ها و جلوی آزادی آنان را گرفته و یک بی‌دینی پیدا شده و می‌گوید شعار «زیبای زن، زندگی، آزادی» و خجالت نمی‌کشد از آن لباس و ادعای خودش، این شعار زیباست؟ این‌ها می‌خواهند بگویند حجاب، اجبار حکومتی است، هیچکدام از قوانین اسلام اجباری نیست، هیچوقت آقایی به‌خاطر نماز نخواندن بازخواست نشده.
 
وی بیان کرد: از همه فروع اسلام بالاتر، نماز است، «الصلاوة عمودالادین»، به خاطر نمازنخواندن کسی را محاکمه نکردند و اجبار نکردند، حکومت ما باید با ناهنجاری مبارزه کند و بی‌حجابی ناهنجاری است، کشف حجاب ناهنجاری است، جامعه را به فساد کشاندن و جوانان معصوم جامعه با اندام و سر برهنه یک زن بی حجاب لاابالی را در منجلاب شهوت و فساد کشاندن، این ناهنجاری است، حکومت باید با ناهنجاری مبارزه کند و الا حجاب، حجاب مردمی است.
 
در احکام اسلام اجبار نداریم/ برخورد حکومت با ناهنجاری است
 
 علم‌الهدی یادآور شد: شما مردم نشان دهید حجاب حکومتی نیست و مردمی است، دستگاه‌های حکومتی دنبال سر شما بیایند و جلوی بی‌حجاب را به‌عنوان یک ناهنجار بگیرند که ثابت شود حجاب مردمی است نه اجباری، هیچ کدام از احکام اسلام اجباری نیست، هیچکس را محاکمه نمی‌کنند که چرا روزه خوردی، او را محاکمه می‌کنند که چرا تجاهر به فسق کردی و در ملأعام روزه خوردی، در خانه روزه بخور، کسی به او کاری ندارد.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در احکام اسلام اجبار نداریم، نقش حکومت نداریم، احکام اسلام بر مبنای اعتقاد و باورمندی مردم، خداباوری و معادباوری است، خودشان اجرا می‌کنند، ما جلوی فساد را می‌خواهیم بگیریم، بی‌حجابی منشأ فساد است و حکومت موظف است به‌عنوان پیشگیری از منشأ فساد جلوی بی‌حجابی را بگیرد نه این که حجاب اجباری است، حجاب مردمی است؛ زن‌های متدینه و محجبه ما بر اساس حفظ عفت خود می‌خواهند حجاب داشته باشند که خوشبختانه در جریان انقلاب در قسمت خواهران رشدهای فوق العاده‌ای داشتیم که ان‌شاءلله بحث مفصلی در موضوع زن در انقلاب دارم که مشروح و مفصل خدمت شما عرض می‌کنم.
منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه