ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی استان تهران | سامانه بارشی

هشدار زرد هواشناسی برای 18 استان | هشدار جدی برف وکولاک در راه است

سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور برای ۱۸ استان هشدار سطح زرد احتمال آب گرفتگی، افت فشار گاز و خسارت به محصولات کشاورزی صادر کرد.

هشدار زرد هواشناسی برای 18 استان | هشدار جدی برف وکولاک در راه است

طبق اعلام سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی با ورود سامانه بارشی از غرب کشور در برخی مناطق واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران و وزش باد روی می‌دهد و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

چهارشنبه در غرب،‌ شمال خوزستان،‌ دامنه‌های و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارش پراکنده روی می‌دهد. پنجشنبه بارش در غرب و جنوب غرب تقویت می‌شود و گستره آن استان‌های بوشهر،‌ فارس و نوار غربی اصفهان را نیز در بر می‌گیرد. روز جمعه در برخی مناطق جنوب غرب و شمال استان‌های فارس و بوشهر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: سه‌شنبه 1401/09/22

زمان پایان: پنج‌شنبه 1401/09/24

نوع مخاطره: بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف، کولاک و رخداد مه

منطقه اثر:

سه‌شنبه 1401/09/22: جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، شمال ایلام و ارتفاعات تهران، قزوین و البرز.

چهارشنبه 1401/09/23: جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، همدان، جنوب مرکزی، غرب اصفهان و ارتفاعات قزوین و البرز.

پنج‌شنبه 1401/09/24: ایلام، خوزستان، جنوب شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، نیمه شمالی فارس و نیمه شمالی بوشهر.

اثر مخاطره: لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه