ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان | همسان سازی بازنشستگان | مبلغ حقوق بازنشستگان

خبری جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان | مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

تاکید رئیس جمهور و اهتمام سازمان برنامه و بودجه، با اعتباری بالغ بر ۳۸هزار میلیارد تومان، پرداخت مطالبات مربوط به بازنشستگان لشکری و کشوری در سراسر کشور آغاز شده است.

خبری جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان | مبلغ نهایی حقوق بازنشستگان مشخص شد

 

همسان سازی حقوق بازنشستگان هر ساله با تصمیم دولت تغییر می کند و افزایش می یابد. همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از دغدغه های اصلی بازنشستگان است. همسان سازی حقوق بازنشستگان با نوسان تورم باید تغییر کند و متناسب با آن باید بیشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشکل نشود . حسین سوری (فعال صنفی بازنشستگان کشوری) از دو فقره افزایش​ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری در سال جاری خبر داد. افزایش همسان سازی حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتکلیفی است.پرداخت مطالبات بازنشستگان آغاز شد. این مطالبات شامل بازنشستگان لشکری و کشوری خواهد بود.

تاکید رئیس جمهور و اهتمام سازمان برنامه و بودجه، با اعتباری بالغ بر ۳۸هزار میلیارد تومان، پرداخت مطالبات مربوط به بازنشستگان لشکری و کشوری در سراسر کشور آغاز شده است.

بابک افقهی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های سازمان برنامه‌و‌بودجه اظهار کرد: چنانچه بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی همچنان پاداش خود را دریافت نکرده باشند، این هزینه باید توسط دستگاه‌های اجرایی مربوطه از خزانه درخواست شود.

افقهی گفت: بعد از طی فرایندی در دستگاه اجرایی برای تطبیق کد ملی و سایر مشخصه‌های مورد نیاز، پرداخت انجام خواهد شد. گفتنی است تا پایان آبان‌ماه ۱۴۰۱، تعداد حقوق‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری یک‌میلیون و هفتصد‌هزار نفر و بازنشستگان لشکری یک‌میلیون نفر اعلام شده است.

بر اساس این گزارش، با آغاز پرداخت ۳۸هزار میلیارد تومان مطالبات بازنشستگان لشکری و کشوری، دستگاه‌های اجرایی موظفند به منظور پرداخت به ذینفع نهایی، مشخصات کامل افراد مشمول دریافت پاداش پایان خدمت تا پایان سال ۱۴۰۰ را به ترتیب تاریخ بازنشستگی شامل کد ملی، تاریخ بازنشستگی، شماره شبا و مبلغ قابل‌پرداخت با رعایت جزء (۶) بند (الف) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اعلام کنند.

مسوولیت صحت اطلاعات یاد‌شده و تعیین میزان پاداش پایان خدمت قابل‌پرداخت به هر فرد با دستگاه اجرایی ذیربط خواهد بود. لازم به ذکر است، در مهر ۱۴۰۱ هم نمایندگان مجلس خواستار تامین اعتبار برای پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در اسرع وقت شده بودند.

معوقات بازنشستگان کارگری تا پایان سال تسویه می‌شود.

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در ارتباط با معوقات مزدی بازنشستگان سایر سطوح کارگری گفت: یک ماه دیگر از معوقات بازنشستگان سایر سطوح همراه با مستمری آذر به حساب آن‌ها واریز می‌شود؛ در واقع بازنشستگان غیرحداقل بگیر مطالبات اردیبهشت را همراه با حقوق آذر دریافت خواهند کرد.

به گفته‌ وی، پرداخت‌ها به روال هر ماهه از بیستم ماه براساس حروف الفبا آغاز خواهد شد و به ترتیب مستمری بازنشستگان به همراه مابه‌التفاوت ده درصد و سی و هشت درصد برای اردیبهشت، به حساب‌شان واریز می‌شود.

ایزدان در ارتباط با تسویه‌ی مطالبات بازنشستگان گفت: به امید خدا تا اسفند همه‌ معوقات بازنشستگان تسویه می‌شود؛ بعد از آذر، بازنشستگان سایر سطوح، سه ماه مابه‌التفاوت طلبکار خواهند بود که در سه ماه زمستان، به ترتیب واریز خواهد شد؛ در دی، معوقه خرداد، در بهمن معوقه‌ تیر و در اسفند معوقه‌ مرداد به حساب بازنشستگان واریز می‌شود.

همسان سازی حقوق بازنشستگان صادقی در ادامه به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تورم امروز نتیجه‌ی سیاستهای اقتصادی است و چوبِ آن بر سر کارگران و بازنشستگان خورده است. در ابتدای دولت فقر مطلق۲۵درصد بود و الان به ۳۰ تا ۳۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این سیاست‌ها فقرا را فقیرتر و اغنیاء را ثروتمندتر کرده است.

وی به ترمیم حقوق کارگران و بازنشستگان دولت اشاره کرد و گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان مدت‌ها تعلل کردند اما حقوق بخش خود را دو روزه افزایش دادند. این عین تبعیض است.

صادقی به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و گفت: تکلیف متناسب‌سازی باید مشخص شود. اگر ندارید سهام بانک رفاه را به ما واگذار کنید. ۹ ماه از سال ۱۴۰۱ گذشته اما حاضر نیستید سر این موضوع با ما جلسه بگذارید.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: اگر وضع سازمان تأمین اجتماعی بحرانی است، وضع زندگی بازنشستگان از آن بحرانی‌تر است. اگر سازمان به دلیلِ به هم خوردن نسبت پشتیبانی و ورودی و خروجی و بدهیِ کلانِ دولت به آن دچار مشکل شده است، بازنشستگان هم به دلیلِ تورم دچار مشکل شده‌اند.

صادقی به بیمه تکمیلی اشاره کرد و گفت: ما بیمه تکمیلی را از روی رضایت نپذیرفتیم. اگر مسئولان به تکلیف خود عمل می‌کردند و قانون الزام را رعایت می‌کردند، ما دیگر به بیمه تکمیلی نیازی نداشتیم.

وی گفت: به جایی رسیدیم که شرکتِ ورشکسته‌ای به نام آتیه‌سازان حافظ برای ما ناز می‌کند! اسم آنچه به ما می‌دهند نه بیمه تکمیلی بلکه بیمه‌ی مکمل است و ما آن را پذیرفتیم تا پرداخت از جیبِ بیمه شده کاهش پیدا کند اما برعکس شده است. بیمه شده پول بیشتری بابتِ درمان از جیب خود می‌پردازد.

صادقی گفت: بیمه تکمیلی یعنی گرفتنِ صد درصد هزینه‌ی درمان، اما ما درصد کوچکی از هزینه را آن هم به سختی دریافت می‌کنیم. بسیاری از بیماران سرطانی و صعب العلاج ما امروز خانه و زندگی خود را می‌فروشند تا هزینه‌ی درمان بدهند. این مغایر با قانون الزام است.

تأکید کرد: ما در ابتدا باید به دنبال اجرای قانون الزام باشیم و بعد به سراغ بیمه تکمیلی برویم. آنچه باعث شده امروز به سمت بیمه تکمیلی برویم، ناکارآمدی قانون الزام است. چرا سازمان می‌تواند ۵۰هزار میلیارد تومان برای بیمه تکمیلی بدهد اما نمی‌تواند این رقم را برای بیمارستان‌های خود هزینه کند؟

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه به متناسب‌سازی اشاره کرد و گفت: سال ۱۴۰۰ برای بازنشستگان تامین اجتماعی متناسب‌سازی صورت گرفت. قرار بود اگر افزایش حقوق مبتنی بر ماده ۹۶ و ۱۱۱ نبود، با متناسب‌سازی این فاصله پر شود. اگرچه من نگران بودم این موضوع بدعت شود و دولت هرساله به جای مصوبه‌ی شورایعالی کار و تامین اجتماعی برای ما تصمیم بگیرد که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

 

منبع : بازار بورس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • پيمان ارسالی در

      همسان سازي حقوق بازنشستگان فرهنگي با اجراي قانون رتبه بندي شاغلين، از اول مهر1400 با حقوق 90 درصدي شاغلين همتراز بايد اعمال شده و طيق قانون معوقه 19 ماهه آن يکجا به حساب بازنشستگان فرهنگي واريز شود و گرنه ظلم و خيانت مضاعف به بازنشستگان فرهنگي است و غير قابل بخشش و شکي در آن نيست.

    • علی ارسالی در

      تامین اجتماعی اوت نه آنهایی که پول‌های تامین اجتماعی دزدیدن کاری دارند نه بدهی پرداخت می کنند

    • ناشناس ارسالی در

      فقط به بازنشستگان تأمین اجتماعی رسیدگی میکنید فرقافزایش حقوق بازنشگان تامین اجتماعی و کشوری رو ببینید... الان بازنشستگان تامین اجتماعی دوبرابر کشوری حقوق دارن با یک رده مسولیت و یک رده مدرک... خیلی ظلم

      • رضا ارسالی در

        چرا الکی میگی دوبرابر با ۵.۸۰۰ میشه زندگی کنی دوبرابر فکر کن حرف بزن

      • سمیرا ارسالی در

        اینقدر نسبت به همدیگه تنگ نظر بودیم که بدبخت شدیم تو این مملکت ، خب یکم فکر کن ،دیگه 5600 چیه که اینجوری میگی ،

    • ناشناس ارسالی در

      دولت چرابه این قشرزحمتکش ودرآمدزاظلم میکند وحق آنهارانمیدهدمتناسب سازی کشوری ولشگری رادوروزه میدهندامامتناسب سازی تامین اجتماعی سال1400راکه حق بازنشستگان تامین اجتماعی میباشدتاامروزنزدیک 21ماه گذشته نمیدهندازخشم خدابترسیدممنون وتشکر

    • ناشناس ارسالی در

      روزی که شرکت مخابرات با اون عظمت به بخش خصوصی واگذار شد قرار شد همه بازنشستگان کشوری هم تامین اجتماعی بشن ولی چند سال هس نصف اونا حقوق میگیرن و هیچ خبری نیس... واقعا کسایی که مطالبه برحق دارن و نمیخان اغتشاش کنن باید کجا برن به کی بگن؟ چقدر بی عدالتی؟ تا کی؟

    • ناشناس ارسالی در

      آقای بیات وسایرآقایون برای گرفتن حق مون کی بیائیم بیرون؟،ُسی ام آذرخوبه؟

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چرا این قدر در باره اظفه حقوق صحبت می کنید ولی چیزی به حقوق بازنشستگان اظفه نشد وقط؟ما خبر راشنیدیم

    • صفرعلی بهرامی برسری از گیلان ارسالی در

      هرایرانی کمتراز ۱۰ میلبون حقوق بگیرد خط فقر ۱۰۰ درصد است

    • ناشناس ارسالی در

      فکر کردم یاد بازنشسته های تامین اجتماعی افتادید ، نگو همچنان به کشوری ها دارید اضافه می کنید

    • ناشناس ارسالی در

      یه عده از دوستان نوشتن فقط به تامین اجتماعی رسیدگی می کنید ، فکر کنم یا جوک سال و تعریف کردن ، یا از یه سیاره دیگه پیام گذاشتن ، از قشر تامین اجتماعی مظلوم تر کسی نیست ، فقط بهش وعده داده میشه همین و بس

    • رضایی ارسالی در

      من از کار افتاده تامین اجتماعی هستم حقوق آذر ماه زیاد که نشده کم هم شد چرا همش دروغ میگن که حقوق از این ماه زیاد شد

    • ناشناس ارسالی در

      اگر به فکر بازنشستگان هستید .همه بازنشستگان را ادغام کنید وحقوقهای همه رایکسان کنید.

    • ناشناس ارسالی در

      متوجه هستید که بازنشسته حداقل بگیر چقدر حقوق می گیره ؟!

    • ناشناس ارسالی در

      سلام مدیر عامل تا مین اجتماعی
      چرا دوسال آخر محاسبه میشود این درست نیست باید کل ۳۰ سال محاسبه شود لطفاً رسیدگی کنید ممنون میشوم این طور حق مردم پایمال نشود یکی اصلا کار نمی کنی میاد دوسال آخر کار می کند حقوق بالا میگیرد طرف کل سال کار کرده میاد حقوق یک پایه میگیرد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام مدیر عامل تأمین‌اجتماعی چرا سابقه‌ای بیمه دوسال آخر محاسبه میشود چون اصلا درست نیست باید کل سابقه محاسبه شود این درست است آقا کل ۳۰ سال زحمت کشیده میاد یک پایه حقوق میگرد آقا میاد دوسال کار میکند حقوق بالا میگرد این درست نیست ممنون میشوم برسی کنید

    • بازنشسته ارسالی در

      تف به شرف نداشته شما ، بارنشسته تامین اجتماعی ایرانی نیست ؟ فقر وبدبختی بخاطر دزدی دولت از سازمان در خانواده ها بیداد میکنه انوقت افزایش حقوق برای کشوری ولشکری هست پس مدیر مفت خور سازمان بدبخت ما چکار میکنه ؟؟؟

    • صغری شریفی از اصفهان۵۸ساله ارسالی در

      باسلام همش وعده الکی خدا ازتون نگزره با ده سال سابقه درحد تف کف دستم میندازن

    • بی طرف ارسالی در

      ببخشید هنوز بدهی ۹۹ ونه بازنشستگان فر هنگی پرداخت نشده و ۹ همت سال ۱۴۰۰ داده نشد
      د از همانند سازی ۹۹ درصد شاغلان خبری نیست از ۹۹ به بعد چیزی به کشوری و لشگری ها ندانند ولی این عژیزان به دروغ هر روز این خبر بارگذاری می کنند که همه اش دروغ است خدا کمی فهم و انسانیت را طلب می کنم

    • فرهنگی بازنشسته ارسالی در

      همسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری
      را اجرا کنیدلطفا

    • بازنشسته کشوری ارسالی در

      باسلام باستحضارمیرساندازبابت حکم صادره اسفند۹۹ افزایش مربوطبه حکم که اجرای آن ازمهر۹۹ میباشدتاحال خبری نشده لطفاپیگیری نمایید باتشکر

    • حافظ صاکی ارسالی در

      ردیف بودجه ای مندرج دربودجه که برابربا90هزارمیلیاردتومان برای همسان سازی 99درصدحقوق بازنشستگان باشاغلین گویادرجای دیگرهزینه شد.مگرجزء برنامه ششم نیست. چرامجلسیان پیگیری نمی کنند.

    • حافظ صاکی ارسالی در

      همسان سازی 90 درصدی حقوق بازنشستگان باشاغلین بابودجه پیش بینی شده دربودجه 1401 چه شد.امان ازروزی که قانون گزار قانون را نقض می کند. خنده داراست.

    • ناشناس ارسالی در

      مگر برای بازنشستگان کشوری چقدر اضافه شده که دو مورد اینها بحث می کنید فقط ۹۰۰ تومان اضافه شده

    • ناشناس ارسالی در

      مگه خداوند به داد کارگران برسه چون مسوولان صداشون رو نمی‌شنوند حقوق کشوری ۲بار همسانسازی شد چون خودشون ذینفعند

    • علیمراد محمودی بانشسته دانشگاه علوم پزشکی چ وبختیاری ارسالی در

      چرا دیون شش ماهه سال ۹۹ پرداخت نمیشود آیا این که حق ماهست خیلی مبلغ زیادی می باشد ضمنا حکم ۱۵ درصد بهداشت ودرمان که از ۱۵ تیر سال ۱۴۰۰ زده شده چرا پرداخت نمیشود ؟ گوش اگر گوش منو ناله اگر ناله توست آنکه جائی نرسد فریاد است .

    • مرتضی گروسی ارسالی در

      هم دولت هم نمایندگان مجلس بازنشستگان وکارگران را فقط برای رای گیری وانتخابات میخواهند بفکراین قشر زحمت کش نیستند ؟ ولی درعوض همیشه بفکر افزایش حقوق بازنشستگان کشوری لشکریند دولت لایحه میده مجلسس سریع تسویب میکنه درعرض ۲روز اما برای تامین اجتماعی که یک ریال بودجه دولت استفاد نمیکنند ۷ماه باید ما کف خیابان ها باشیم چه عدالت خوبی

    • ناشناس ارسالی در

      چرا‌چند‌ماهه‌برای‌افزایش‌حقوق‌مستمری‌و‌بازنشسته‌ها
      فقط‌صحبت‌میکنید‌اما‌ازپرداختها‌خبری‌نیست.
      ما‌که‌از گرسنگی و بیچارگی‌مردیم

    • ناشناس ارسالی در

      همچین با آب و تاب می نویسید انگار پول هایی که سعید مرتضوی از صندوق تامین اجتماعی دزدیده را می خواهند به بازنشسته ها برگردونند. خط فقر چقدره ؟ حقوق حداقل بگیرها بعد از سی سال پول بیمه پرداخت کردن چقدره ؟ خدا ریشه ظالم را خشک کند

    • نسرین ارسالی در

      چرابایدحقوق بازنشسته تامین اجتماعی بامدرک دیپلم برابربازنشسته لیسانس کشوری باشه این دیگه عین ظلمه یکی یک عمردرس خونده مدرک گرفته دوبرابراون یکی کارپرزحمت واسترس داشته حقوقش برابرکسیه که کارش ومدرکش وزحمت نصف اون یکیه مسخره اس

    • ۹احدی ارسالی در

      این ۵تومن حقوق تامین اجتماعی هم بزارین روحقوق کشوریها.فکرمیکنن ماداریم زندگی میکنیم.

    • ناشناس ارسالی در

      چقدراین دولت ظالم هست با ۵۶۰۰ چطورزندگی کنیم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام من الان دوسال بازنشسته شدم از بیست سال سابقه کار فقط ده سال حساب شده کو عدالت از کدام عدالت صحبت کنیم الان برای کشوری لشکری اضافه شده ولی تامین اجتماعی کشک بسابه واقعا این عدالت

    • ناشناس ارسالی در

      آیا با۵ تمن میشه زندگی کرد؟؟ از کارافتاده ی تامین اجتماعی

    • بازنشسته ارسالی در

      متناسب سازی ۲۵درصد بازنشستگان تامین کجارسید
      از بس دزدی کردن ک شمکشون سیرشده به فکر دیگران نیستند هرکی هرکی شده . هرروز بیدارمیشی باکلی گرونی . زنده باد مسولین جمهوری اسلای

    • ناشناس ارسالی در

      در کشور اسلامی ایران بار ها از مقام زن ومادر گفته شده ولی افسوس که حتی یک نماینده مجلس صحبتی در مورد زنانیکه شوهرانشان کارمند بودند وبه هر دلیلی قبل از بازنشستگی فوت کردند اشاره نکردند تمام بازنشیتگان یک سرپرست مرد در منزل داشته اند ایا در کشوری که حقوق زنان ومادران نادیده گرفته میشود اسلامیست

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق همه معلمین باید برابر باشد فقط سابقه کار مد رک تحصیلی مهم باشد و از اول معلمین درست انتخاب شوند تا کشور و فرهنگ پیشرفت کند.

    • بازنشسته ایرانی ارسالی در

      همسان سازی چی شد؟ مبلغ ۹۶ هزارمیلیون !!! چرا پرواخت نمیشه؟!@

    • بازنشسته.کشوری ارسالی در

      چرابابت همسانسازی که 9ماه ازسال 1401 میگذرد اجرایی نمیشود ایا درحقوق اذرماه اعمال خواهد شد ایشاالله

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه