ارسال به دیگران پرینت

اسکرو سرویس‌

مزیت استفاده از حساب‌های امانی یا اسکرو سرویس‌ها برای خرید یا رهن خانه

مزیت استفاده از حساب‌های امانی یا اسکرو سرویس‌ها برای خرید یا رهن خانه

مزیت استفاده از حساب‌های امانی یا اسکرو سرویس‌ها برای خرید یا رهن خانه

مزیت استفاده از حساب‌های امانی یا اسکرو سرویس‌ها برای خرید یا رهن خانه

در اغلب قراردادهای رهن خانه، مرسوم است که مستاجر تا پایان مدت قرارداد، مبلغی را به عنوان سپرده یا پول پیش، نزد مالک به امانت بگذارد. در پایان مدت قرارداد، اگر مستاجر در پرداخت اجاره‌ بهای تعیین شده قصوری داشته یا آسیبی به خانه وارد کرده باشد، مالک می‌تواند مبلغ خسارت یا معوقات اجاره را از سپرده کسر نموده و باقی را به مستاجر بازگرداند.

در قراردادهای خرید خانه نیز گاهی مبلغی به عنوان پیش پرداخت توسط خریدار نزد فروشنده سپرده می‌شود تا فروشنده مطمئن شود خریدار در خرید ملک جدی است و قصد فسخ قرارداد را ندارد. این امانت تا پایان مراحل انتقال سند نزد فروشنده می‌ماند و پس از آن به وجه خرید خانه افزوده می‌شود.

در چنین شرایطی، برای محافظت از خریدار و فروشنده و ایجاد اعتماد بین طرفین، می‌توان از اسکرو سرویس‌ها یا حساب‌های امانی کمک گرفت.

به این صورت که سپرده به جای فروشنده، نزد شخص ثالث یا همان حساب امانی به امانت گذاشته می‌شود و پس از تکمیل مراحل خرید ملک و تایید دو‌طرف قرارداد، به حساب فروشنده واریز می‌شود.

اگر هم به هر دلیلی فسخ قرارداد صورت بگیرد، پس از تایید فروشنده، وجه پرداختی به حساب مستاجر بازگردانده می‌شود.‌

در این شرایط، هر دو طرف معامله با اطمینان مراحل مالی و اداری خرید یا فروش خانه را طی نموده و معامله‌ای کاملا بی‌نقص و در سایه‌ی قانون را تجربه می‌کنند.

امین پرداخت به عنوان یکی از اولین اسکرو سرویس‌‌های ایرانی، مفتخر است که بهترین خدمات را برای خریداران و فروشندگان املاک ارائه داده و در راه خرید یا فروشی امن و بی‌دردسر، در کنارشان باشد.

 

منبع : امین پرداخت
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه