ارسال به دیگران پرینت

۹۵ درصد موتور سیکلت‌های ایران بیمه ندارند

۹۵ درصد از موتورسیکلت‌های ایران در حالی بیمه ندارند که ۲۵ درصد سهم خسارات تصادف‌ها از سوی رانندگانشان است.

۹۵ درصد موتور سیکلت‌های ایران بیمه ندارند

۵۵آنلاین :

در ایران تا کنون ۱۱ میلیون موتور سیکلت پلاک شده است. از میان این موتورسیکلت‌ها که حادثه‌های فراوانی را به‌وجود می‌آورند، حدود ۹۵ درصد بیمه ندارند.

علی جباری، مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی گفت: «از میان تصادفات انجام شده در کشور، موتورسیکلت سواران سهم ۲۵ درصدی از خسارات تصادف‌ها را بر عهده دارند. ۹۵ درصد از ۱۱ میلیون موتورسیکلت پلاک شده در ایران بیمه ندارند.»

به گفته‌ی مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی، در شهر تهران نزدیک به ۳ میلیون موتور سیکلت وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد از این موتورسیکلت‌ها بیمه ندارند. نکته جالب این است که تعداد زیادی از همشریان تهرانی با این وسایل نقلیه ایاب وذهاب، حمل مسافر یا حمل بار می‌کنند.

علی جباری اعلام کرد: «اگر موتورسیکلت‌سواران از پوشش خوبی که قانون و دولت برایشان پیش‌بینی کرده است، برخوردار شوند، قطعاً با آرامش و اطمینان خاطر خوبی رانندگی خواهند کرد. قانون بیمه، راننده موتورسیکلت و همراه او را پوشش می‌دهد. یعنی از محل بیمه‌نامه خسارت سرنشین قابل پرداخت است.»

مدیرعامل صندوق تأمین خسارت‌های بدنی توضیح داد: «بر اساس قانون جدید، راننده موتور سیکلت هم اگر دچار حادثه و خسارتی شود، تا سقف دیه‌ی ماه‌های عادی دارای پوشش و جبران خسارات است. ضمناً اگر به دلیل قصور راننده‌ی موتورسیکلت حادثه‌ای رخ دهد، تمام خسارت‌های مالی و جانی به شخص ثالث از طرف ایشان پرداخت خواهد شد. این تغییرات بیمه‌ای دستاورد بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود».

نویسنده: حامد قاسمی نراقی

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه