ارسال به دیگران پرینت

علیرضا بیرانوند | ضربه مغزی علیرضا بیرانوند

خطر ضربه مغزی علیرضا بیرانوند | تکلیف بازی‌های بعدی چه می‌شود؟

خطر ضربه مغزی علیرضا بیرانوند | تکلیف بازی‌های بعدی چه می‌شود؟

خطر ضربه مغزی علیرضا بیرانوند | تکلیف بازی‌های بعدی چه می‌شود؟

خطر ضربه مغزی از بیخ گوش بیرانوند گذشت | زمان برگشت بیرانوند مشخص شد.

علیرضا بیرانوند (زادهٔ ۳۰ شهریور ۱۳۷۱؛ سرابیاس) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست دروازه‌بان برای باشگاه فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر خلیج فارس و تیم ملی فوتبال ایران بازی می‌کند. علیرضا بیرانوند در بازی جام جهانی مقابل انگلیس مصدوم شد. روز گذشته بعد از مصدومیت شدید علیرضا بیرانوند از ناحیه بینی و درحالی که خونریزی علیرضا بیرانوند شدید بود در اقدامی عجیب و در شرایطی که مشخص بود وضعیت دروازه بان کشورمان ایده آل نیست، کادرپزشکی تیم ملی کشورمان به تعویض علیرضا بیرانوند تعلل کرده و تصمیم را به عهده خود بازیکن گذاشتند.

بیرانوند که از ناحیه سر ضربه خورده بود، روی زمین دراز کشید. سپس با مراجعه دکتر خانلری، پروتکل‌های به ضربه مغزی از جمله تست بینایی و چند حرکت تمرکزی از سوی او انجام شد. سپس کی‌روش با بیرانوند به گفت‌وگو پرداخت و بعد از اطمینان از سلامت بیراوند، با همدیگر شوخی کردند.

تمرین تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز(چهارشنبه) در کمپ تیم ملی فوتبال ایران برگزار شد. در این تمرین ۹ ملی‌پوش بزرگسال و ۹ بازیکن جوان حضور داشتند.

مهم‌ترین خبر امروز بازگشت خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان به اردوی تیم ملی بود. این دو بازیکن طی روزهای قبل توسط تیم الاهلی قطر به تیم خود فراخوانده شده بودند اما با رایزنی فدراسیون فوتبال مجددا به جمع ملی‌پوشان ملحق شدند.

شکست ۶ بر ۲ تیم ملی ایران مقابل انگلیس در نخستین بازی این رقابت ها با آسیب دیدگی شدید علیرضا بیرانوند همراه بود. دروازه بان اول ایران در همان دقایق ابتدایی با برخوردی که با سید مجید حسینی مدافع خودی داشت دچار شکستگی بینی شد تا نتواند بازی را ادامه دهد.بیرانوند پس از پایان بازی مورد معاینه ویژه پزشکان فیفا قرار گرفت و با توجه به ادامه خونریزی و افت فشار بسیار زیاد به بیمارستان منتقل شد.خروج بیرانوند با ورود سیدحسین حسینی همراه بود اما او نتوانست مقابل حملات پر تعداد سه شیرها عملکرد مطلوبی داشته باشد تا انتخاب دروازه بان برای دیدار بعدی مقابل ولز تبدیل به کابوس کی روش شود.

کارلوس کی روش که مورد انتقاد تند و تیز اهالی فوتبال قرار گرفته است با اخبار نامناسب از شرایط بازگشت بیرانوند روبرو است. پزشکان تیم ملی ایران با مشورت متخصصان گوش، حلق و بینی اجازه نمی دهند بیرانوند که بینی اش را گچ گرفته است فعلا تمرین کند.

با این حال دروازه بان تیم ملی ایران اصرار خیلی زیادی برای ادامه حضور در ترکیب تیم ملی ایران دارد اما با مخالفت تمام اعضای کادر پزشکی و فنی روبرو شده است.

پیگیری هااز اردوی تیم ملی ایران نشان می دهد کی روش از بیرانوند خواسته است اصلا به فکر بازی کردن نباشد و به استراحت مطلق بپردازد.

همچنین قرار است جلسه پزشکی در خصوص بیرانوند امشب انجام شود تا تکلیف نهایی در این باره مشخص شود.

بحث داغ در دوحه؛ اشتباه فاحش تیم پزشکی ایران در مورد بیرانونددر این نشست هماهنگی همچنین موارد مهم که شامل مکانیزم آسیب ها بوده هشدار داده شده است.

طبق این شرایط پزشکان ایران می توانستند از پزشک فیفا درخواست کنند که نظرش را اعلام کند اما هیچ تلاشی از سوی کادر پزشکی تیم ملی در مورد مصدومیت بیرانوند انجام نشد.

عملکرد ضعیف تیم پزشکی ایران در ماجرای مصدومیت بیرانوند باعث شده تا کارشناسان فوتبال در انگلیس هم به این موضوع انتقاد کنند و حتی یکی از پیشکسوتان انگلیس نمره صفر به تیم پزشکی ایران داد.

 

منبع : ستاره پارسی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • سیروس ارسالی در

      کسی که سرود ملی کشور ایران نخونه به پرچم این اب خاک خیانت کنه .انشالله که نیست و نابود شه به حق خون شهدا .بیشرفا با پول ایران امدین بالا و گر نه تو دنیا هیچ جایی نداشتین نامردا ای بیناروند نامرد انشالله که هیچوقت خوب نشی به حق خون حسین شهید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه