ارسال به دیگران پرینت

دیر خوابیدن | عوارض دیر خوابیدن

عوارض عجیب دیر خوابیدن که هر کسی نمی داند!

با ما همراه باشید تا در این مطلب با عوارض خطرناک دیر خوابیدن و شب‌ بیداری بیشتر و بهتر آشنا شوید.

عوارض عجیب دیر خوابیدن که هر کسی نمی داند!

عوارض خطرناک دیر خوابیدن و شب‌بیداری از آنچه که تاکنون تصور می‌کرده‌اید بسیار بدتر است؛ مخصوصا اگر شما هم جزو آن‌دسته از جغدهای همیشه‌شب‌زنده‌دار باشید! این یک حقیقت است که بسیاری از افراد در شب میزان تمرکز بیشتری دارند یا می‌توانند خلاق‌تر باشند و بهتر کار کنند. اما خبر بد این که شما باید از بین بهره‌وری کاری و سلامتی بدنی، یکی را انتخاب کنید.

آیا خواب روز با خواب شب تفاوتی دارد؟

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می‌شوند، یکسان‌دانستن خواب روز و شب است. به همین دلیل افراد شب‌زنده‌دار ترجیح می‌دهند خواب روز را جایگزین خواب شب کنند. اما باید بدانید که شاید این تفاوت برای شما مهم نباشد، اما برای بدنتان بسیار مهم است. فعل و انفعالاتی که درون بدن رخ می‌دهند در خواب روز و شب بسیار متفاوتند و به همین دلیل است که دچار عوارض دیر خوابیدن می‌شوید.

طبق مطالعات معتبر علمی، افزایش ریسک خطراتی مانند: مشکلات و حمله قلبی، ضربان نامنظم، افزایش فشار خون، سکته، انواع سرطان و دیابت از خطرناک‌ترین عوارض دیر خوابیدن به‌شمار می‌روند. برای مثال محققان دریافته‌اند افرادی که بیشتر از ۷ ساعت خواب کافی و منظم دارند در معرض ریسک مرگ‌ومیر کم‌تری از سرطان قرار دارند. مخلص کلام این‌که کم‌خوابی خطر مرگ را به یک‌وجبی شما می‌رساند.

سخن آخر پیرامون عوارض دیر خوابیدن

اگر صبح‌ها با خستگی بیدار می‌شوید یا در طول روز خواب‌آلود هستید، به دلیل کم‌خوابیدن است. ما به‌طور میانگین در شبانه‌روز به هشت ساعت خواب باکیفیت نیاز داریم. اگر همچنان اصرار به شب‌زنده‌داری دارید، باید تمامی عوارض دیر خوابیدن را بپذیرید.

عوارضی که می‌توانند زندگی سالم را از شما بگیرند و به بیماری و مرگ نزدیکتان کند. اگر نظر ما را می‌خواهید باید بگوییم که هیچ‌چیزی در این جهان ارزش ازدست‌رفتن سلامتی شما را ندارد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه