ارسال به دیگران پرینت

باستان | غنیمت باستانی

مرگ دردناک این کودک باستانی | باستان شناسان موارد عجیبی از این غنیمت باستانی پیدا کردند + عکس

یک نمونه مو از یک سر غنیمت باستانی که در پرو دفن شده بود نشان می دهد که قربانی قبل از مرگ یک گیاه روانگردان مصرف کرده است.

مرگ دردناک این کودک باستانی | باستان شناسان موارد عجیبی از این غنیمت باستانی پیدا کردند + عکس

غنیمت باستانی

هزاران سال پیش، یک کودک در پرو به عنوان بخشی از یک آیین باستانی قربانی شد، سر او از گردن جدا شد و به نوعی غنائم تبدیل شد. تجزیه و تحلیل جدیدی از یک مو کنده شده از جمجمه مومیایی نشان می دهد که کودک قبل از اعدام، به عنوان بخشی از مراسم، یک کاکتوس روانگردان مصرف کرده است.

سر حفظ شده کودک یکی از ۲۲ بقایای انسانی مرتبط با جامعه باستانی نازکا بود که در یک مطالعه جدید مورد بررسی قرار گرفت. همه این افراد در دوران ماقبل اسپانیایی (۳۵۰۰ قبل از میلاد تا ۴۷۶ پس از میلاد) زندگی می کردند و در نزدیکی سواحل جنوبی پرو دفن شدند، جایی که در طول پروژه نازکا، یک برنامه باستان شناسی طولانی مدت که در سال ۱۹۸۲ آغاز شد، حفاری شدند.

آنها در مورد جنسیت و سن کودک قربانی در هنگام مرگ اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند اما گزارش داده‌اند که کودک کاکتوس سان پدرو (Echinopsis pachanoi) را بلعیده است، گیاهی خاردار که به دلیل "خواص توهم زایی قوی" مصرف می شود و توسط تمدن های بومی قاره آمریکا در طب سنتی استفاده می شود.

مرگ عجیب این کودک که غنیمت باستانی شد

برای این مطالعه نمونه‌هایی از موهای فردی را از چهار سر جایزه جمع‌آوری کردند که سه تای آن متعلق به بزرگسالان بود. بررسی های سم شناسی نشان داد که بسیاری از متوفیان قبل از مرگ خود نوعی گیاه روانگردان یا محرک مصرف کرده بودند.

این اقلام بلعیده شده شامل برگ های کوکا، که به عنوان منبع ماده روانگردان کوکائین شناخته می شود، و همچنین کاکتوس سن پدرو، که حاوی مسکالین، یک داروی روانگردان است، بود. محققان همچنین ردپای Banisteriopsis caapi، ترکیب اصلی در ayahuasca، یک نوشیدنی توهم زا که حاوی هارمین و هارمالین (دو ترکیب مورد استفاده در داروهای ضد افسردگی مدرن) است، شناسایی کردند.

تاریخ مصرف مواد مخدر از ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه