ارسال به دیگران پرینت

هواشناسی | هشدار هواشناسی | رگبار باران

هشدار هواشناسی درباره بارش رگبار باران در برخی استان ها + جزئیات

از بعد از ظهر دوشنبه و روز سه شنبه (۲۵ و ۲۶ مهرماه) به‌تدریج گستره بارش به استان‌های گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی کشیده می‌شود و با نفوذ جریانات شمالی، بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید و دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود. چهارشنبه (۲۷ مهرماه) بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت.

هشدار هواشناسی درباره بارش رگبار باران در برخی استان ها + جزئیات

هشدار هواشناسی درباره بارش رگبار باران در برخی استان ها

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی  هواشناسی  طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رگبار پراکنده باران گاهی رعدوبرق و  وزش باد  شدید موقت رخ می‌دهد.

وی افزود: از بعد از ظهر دوشنبه و روز سه شنبه (۲۵ و ۲۶ مهرماه) به‌تدریج گستره  بارش  به استان‌های گلستان، خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی کشیده می‌شود و با نفوذ جریانات شمالی، بارش در استان‌های ساحلی خزر تشدید و دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود. چهارشنبه (۲۷ مهرماه) بارش در این مناطق ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در روز سه شنبه نیز در نوار شمالی کشور دما به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد.

ضیاییان ادامه داد: طی دو روز آینده در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب و شمال غرب، دوشنبه در نوار شرقی و سه شنبه در شرق و شمال شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید با احتمال خیزش گردخاک خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۴ مهرماه) صاف و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۲۵ مهرماه) صاف و گاهی وزش باد و در بعضی ساعت‌ها غبار رقیق با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۳ و ۲۴ مهرماه) اهواز با دمای ۳۹ و ۳۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱ و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه