ارسال به دیگران پرینت

مهسا امینی | دلنوشته برای مهسا امینی

من اینجا از نوازش نیز، چون آزار ترسانم

چند روزی‌ست، تصاویر مربوط به دخترکی از سرزمینم، در صفحات مجازی با انواع و اقسام متن‌ها و هشتگ‌ها در فضای مجازی و سایت‌ها در حال انتشار است.

من اینجا از نوازش نیز، چون آزار ترسانم

من اینجا از نوازش نیز، چون آزار ترسانم

ز سیلی‌زن، ز سیلی‌خور و زین تصویر بر دیوار ترسانم!(اخوان ثالث)

در حاشیه غوغای مجازی برای درگذشت مهسا امینی

شیوا حقی‌زاده

کنشگر اجتماعی

چند روزی‌ست، تصاویر مربوط به دخترکی از سرزمینم، در صفحات مجازی با انواع و اقسام متن‌ها و هشتگ‌ها در فضای مجازی و سایت‌ها در حال انتشار است.

در این بین برخی از مردان و زنان را می‌بینم، که اکنون به خون‌خواهی از این دخترک برخاسته‌اند و جالب اینجاست تنها گشت ارشاد را مقصر می‌دانند!

در عجبم از این‌همه غیرت که به یکباره در رگ‌ها به جوش آمده!

آیا بهتر نیست به‌جای کپی کردن و انتشار این عناوین، قدری به رفتار و اعمال خودمان در برابر دختران و زنانی امثال "مهسا امینی" فکر‌‌کنیم ؟!

البته که روی صحبتم، با آن‌دسته از مردانی‌ست که خودشان روزانه، روح و جسم هزاران هزار دختر را زنده‌زنده بدون چکیدن قطره‌ای خون می‌کشند، و حال باافتخار بر این موج خون‌خواهی سوار شده‌اند!

شما مردان به ظاهر غیور، تا به امروز سرتان زیر کدام برف بوده‌ است، که حتما باید خونی ریخته می‌شد تا‌ شاید، آنهم شاید، تلنگری به غیرت به تاراج رفته‌تان زده می‌شد؟!

غیرت این روزهایتان کجا بود و هست؟! وقتی روزانه هزاران دختر و زن بی‌پناه زیر مشت و لگد، و زیر بار‌ فشار تهمت‌های ناروا و سخنان ناحق محارم و دیگر مردان، کشته می‌شوند؟!

این غیرتتان کجا بوده و هست؟! وقتی دختران و زنانی که به‌خاطر فشار اقتصادی مجبور به کار در خارج از منزل می‌شوند و شما به جای اینکه دستگیرشان باشید، قبل از زیر و رو کردن رزومه‌اش، قبل از یافتن مهارتی در آنها، اندامشان را زیر و رو می‌کنید، مهارت‌شان را، در رفع نیازهای نفسانی خودتان در اولویت قرار می‌دهید؟!

 

این غیرتتان کجا بوده وهست؟! وقتی به عمد نوک پیکان ارتباطات هوس‌آلودتان، زنان متاهل را هدف قرار داده است و می‌دانید با این‌کار، کمر به نابودی و فروپاشی خانواده‌اش می‌بندید؟!

این غیرتتان کجا بوده و هست؟! وقتی می‌دانید لطیف‌تر از برگ گل، روح و روان یک دختر است و با علم به این موضوع، به راحتی آن را دستخوش لذات و هوس‌های زودگذر نفسانی خودتان قرار می‌دهید و آن دختر را با رفتار نسنجیده‌تان به فاحشه تبدیل می‌کنید؟!

می‌شود لطفا دهانتان را ببندید و کمی فکر و تامل کنید...!

البته  مسلم است که مخاطب من، همه مردان این سرزمین نیستند که باز، البته و مسلم، اکثریت، مردانِ شریفی هستند که نگاهی اینگونه ندارند.

روی سخنم با تک‌تک مردانی هست، که تمام این اعمال ناپسند را روزانه و به تکرار انجام داده و همچنان انجام می‌دهند، و حال یکباره غیرت‌شان برای این دخترک به جوش و خروش آمده‌است!

لطفا وقت بگذارید و به این فکر کنید که از چه زمانی‌ست که دختران و زنان، وظیفه مصون ماندن شما از گناه را به دوش می‌کشند؟ و با پنهان کردن خودشان از انظار عمومی، تضمینی برای بهشت رفتن شما هستند؟!

اصلا این دختران و زنان به کنار، برای حفظ و آرامش نوامیس خود چه قدمی برداشته‌اید؟ تا بشود شما را متمایز کرد؟ آیا دختران، خواهران، مادران و همسرانتان از اعمال و رفتار شما رضایت دارند؟!

به این فکر کنید که تاکنون به روح و روان چندین دختر تعرض کرده‌اید؟ و آنگاه بنا به صلاحدید، و به جهت منافع خودتان او را به امان خدا رها کرده‌اید؟! به این امید که فراموش خواهد کرد و زمان را ترمیم‌کننده دردهایش دانسته‌اید؟!

اصلا می‌شود بگویید: برای شاد زیستن دختران و زنان سرزمینمان چه کرده‌اید؟!

بگذار با تو عالم خود را عوض کنم

یک لحظه تو به جای من و من به جای تو

این حال و عالمی که تو داری؛ برای من

دار و ندار و جان و دل من، برای تو

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بسیار با درایت معنی این مطالب میشه خامن الدنگ ما درسته؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه