ارسال به دیگران پرینت

حقوق بازنشستگان |جزئیات افزایش حقوق

اخبار مهم درباره حقوق بازنشستگان بر اساس احکام جدید

خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان براساس احکام جدید

اخبار مهم درباره حقوق بازنشستگان بر اساس احکام جدید

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: این سازمان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با تمام توان در ایام اربعین در کنار زائران خواهد بود و در این راستا مواکب درمانی تأمین‌اجتماعی در مرزها و در مسیر راهپیمایی اربعین تجهیز خواهد شد.

میرهاشم موسوی، در سفر به استان ایلام، ضمن شرکت در مراسم کلنگ زنی پروژه اداری و ستادی بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی استان، با نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام و نیز استاندار ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد. زمین این پروژه در سال ۸۷ خریداری و احداث این ساختمان در زمینی به مساحت ۲ هزار و۴۴۳ متر مربع و با زیربنای ۴هزار و ۹۹۶ متر در ۴ طبقه طراحی شده است.

براساس این گزارش، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه‌ ایلام در دیدار با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: کشورمان در حال حرکت است، روند حرکت هم طوری است که خود دشمنان نیز به آن اعتراف می‌کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار افزود: استان ایلام به‌خاطر دوران دفاع مقدس و همچنین هشت سال سازندگی پس از آن، در زمینه‌ عدالت اجتماعی و زیرساخت‌ها عقب‌ماندگی‌هایی دارد؛ به‌طوری‌که استان ۱۶ سال از توسعه عقب افتاده است، باید سازمان‌هایی مثل تأمین‌اجتماعی توجه ویژه به شرایط خاص ایلام داشته باشند.

امام جمعه ایلام گفت: دغدغه بیماران استان برای رفتن به سایر نقاط کشور باید برطرف شود چراکه مردم استان با هزینه‌های زیادی برای اسکان، رفت‌وآمد و درمان روبرو می‌شوند. در سازمان تأمین‌اجتماعی علاوه بر مسئله درمانی، باید به مسئله فرهنگی توجه شود و این سازمان باید رویکرد فرهنگی برای مخاطبان خود داشته باشد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این دیدار گفت: با وجود مشکلاتی که در زمینه نابرابری منابع و مصارف و مشکل نقدینگی در سازمان تأمین‌اجتماعی متاثر از برخی تصمیمات نادرست گذشته و سازوکارهای‌های بعضاً غیرکارشناسی اتخاذ شده در گذشته، وجود دارد، موفق شدیم در کنار استمرار ارائه خدمات و ازجمله پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان، مبلغ ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز که مربوط به بدهی دولت قبل و تجمیع شده از سال ۹۴ تا سال ۱۴٠٠ بود، در هفته تأمین‌اجتماعی به بانک رفاه کارگران پرداخت شده است.

موسوی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب و نظام اسلامی، زیرساخت‌های آموزش، درمان و دسترسی عادلانه به خدمات در جامعه توسعه یافته است، افزود: ناپایداری منابع یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان تأمین‌اجتماعی است و متأسفانه درآمد جاری کفاف هزینه‌های سازمان را نمی‌دهد. سال گذشته هر ماه مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع نقدی در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود داشته، اما با این حال تمامی تعهدات پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، مهم‌ترین دستاورد بخش درمان در دولت سیزدهم، بحث مهار کرونا توصیف کرد و با اشاره به مشارکت و همکاری جدی و مؤثر سازمان تأمین‌اجتماعی در ارائه خدمات به بیماران کرونا، افزود: ۵٠ درصد جامعه تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی از خدمات ۴۰۰ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی به شکل رایگان بهره‌مند هستند. در راستای خدمات‌رسانی به جامعه هدف، توجه به مناطق کم‌برخوردار در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد و یکی از رویکردهای اصلی ما، توسعه کیفی و کمی خدمات برای افراد تحت پوشش است و هدف از سفر به ایلام، بررسی و ارزیابی مشکلات و کاستی‌های احتمالی حوزه درمان تأمین‌اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تمام کارهای ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام انجام و در حال سپری کردن مراحل اداری از جمله جذب نیروی انسانی متخصص و … است. تلاش می‌شود در بحث درمان مستقیم هزینه‌ای از جیب مردم پرداخت نشود. پروژه شعبه تأمین‌اجتماعی مهران با ۶۸ درصد پیشرفت در حال احداث است. همچنین منابع ساخت درمانگاه شماره ۲ ایلام مصوب و مجوز تامین ساختمان استیجاری درمانگاه آبدانان فراهم شده و ساخت زائرسرای مهران در چهار طبقه نیز مصوب شده است

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این دیدار گفت: با وجود مشکلاتی که در زمینه نابرابری منابع و مصارف و مشکل نقدینگی در سازمان تأمین‌اجتماعی متاثر از برخی تصمیمات نادرست گذشته و سازوکارهای‌های بعضاً غیرکارشناسی اتخاذ شده در گذشته، وجود دارد، موفق شدیم در کنار استمرار ارائه خدمات و ازجمله پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان، مبلغ ۸۸ هزار میلیارد تومان از بدهی بانکی سازمان تأمین‌اجتماعی نیز که مربوط به بدهی دولت قبل و تجمیع شده از سال ۹۴ تا سال ۱۴٠٠ بود، در هفته تأمین‌اجتماعی به بانک رفاه کارگران پرداخت شده است.

موسوی با اشاره به اینکه به برکت انقلاب و نظام اسلامی، زیرساخت‌های آموزش، درمان و دسترسی عادلانه به خدمات در جامعه توسعه یافته است، افزود: ناپایداری منابع یکی از مهم‌ترین مشکلات سازمان تأمین‌اجتماعی است و متأسفانه درآمد جاری کفاف هزینه‌های سازمان را نمی‌دهد. سال گذشته هر ماه مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان کسری منابع نقدی در سازمان تأمین‌اجتماعی وجود داشته، اما با این حال تمامی تعهدات پرداخت شده است.

 سازمان تأمین‌اجتماعی، مهم‌ترین دستاورد بخش درمان در دولت سیزدهم، بحث مهار کرونا توصیف کرد و با اشاره به مشارکت و همکاری جدی و مؤثر سازمان تأمین‌اجتماعی در ارائه خدمات به بیماران کرونا، افزود: ۵٠ درصد جامعه تحت پوشش بیمه تامین‌اجتماعی از خدمات ۴۰۰ مرکز درمانی تأمین‌اجتماعی به شکل رایگان بهره‌مند هستند. در راستای خدمات‌رسانی به جامعه هدف، توجه به مناطق کم‌برخوردار در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد و یکی از رویکردهای اصلی ما، توسعه کیفی و کمی خدمات برای افراد تحت پوشش است و هدف از سفر به ایلام، بررسی و ارزیابی مشکلات و کاستی‌های احتمالی حوزه درمان تأمین‌اجتماعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: تمام کارهای ملکی شدن بیمارستان شهدای زاگرس ایلام انجام و در حال سپری کردن مراحل اداری از جمله جذب نیروی انسانی متخصص و … است. تلاش می‌شود در بحث درمان مستقیم هزینه‌ای از جیب مردم پرداخت نشود. پروژه شعبه تأمین‌اجتماعی مهران با ۶۸ درصد پیشرفت در حال احداث است. همچنین منابع ساخت درمانگاه شماره ۲ ایلام مصوب و مجوز تامین ساختمان استیجاری درمانگاه آبدانان فراهم شده و ساخت زائرسرای مهران در چهار طبقه نیز مصوب شده است.

موسوی همچنین در دیدار با حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام از پیگیری‌های استاندار ایلام برای رفع مسائل و مشکلات استان در حوزه تأمین‌اجتماعی قدردانی کرد و گفت: استاندار ایلام از زمان تصدی استانداری ایلام تاکنون حداقل چندین بار در مرکز، پیگیر مسائل و مشکلات استان در حوزه تأمین‌اجتماعی شده‌اند.

طبق گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در حال حاضر حدود ۷۳ درصد جامعه ایران تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی و بیش از ۵۳ درصد از جمعیت کشور، تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که این ارقام نشان از گستردگی خدمات این سازمان و سطح پوشش این خدمات در کشور دارد. توسعه زیرساخت‌های حوزه رفاه اجتماعی در دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، قابل توجه بوده و تلاش داریم این زیرساخت‌ها را در حد توان و امکانات و با رویکرد عدالت در دسترسی به خدمات ارتقاء دهیم. قبل از انقلاب پوشش بیمه‌های اجتماعی در کشور تنها ۲۰ درصد و تعداد مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی تنها حدود ۲۰ مرکز بود اما در حال حاضر پوشش بیمه‌های اجتماعی به بیش از ۷۰ درصد جامعه و تعداد مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی نیز به حدود ۴۰۰ مرکز افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: متوسط سن امید به زندگی در کشور در حال حاضر، بیش از ۷۰ سال است که با توسعه خدمات بهداشتی و زیرساخت‌هایی که پس از پیروزی انقلاب ایجاد شده، این رقم در مقایسه با گذشته افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته است.

موسوی اضافه کرد: مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی قبل از انقلاب تعداد ۲٠ مورد بوده و امروزه به برکت انقلاب به حدود ۴۰۰ مرکز افزایش یافته که از این تعداد، ۸٠ مرکز بیمارستان تخصصی و فوق‌تخصصی است. همچنین ۵٠ هزار مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین‌اجتماعی در کشور در زمینه ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان فعال است. سازمان تأمین‌اجتماعی راهبرد توسعه و کیفی خدمات حوزه درمان در مناطق کمتربرخوردار را در برنامه توسعه خدمات درمانی در اولویت قرار داده است

امروز در استان ایلام کلنگ احداث پروژه اداری و ستادی بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی به متراژ ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در چهار طبقه، به زمین زده شد که برای احداث این مجموعه ۶۰ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اتماعی گفت: پرداخت حقوق بازنشستگان بر اساس احکام جدید انجام می‌شود و توسعه خدمات درمانی برای قشر بازنشسته و سالمندان تحت پوشش در اولویت برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی قرار دارد.

وی در خصوص ملکی شدن بیمارستان زاگرس ایلام نیز که در حال حاضر به صورت هیات‌مدیره‌ای اداره می‌شود، گفت: در راستای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به بیمه‌شدگان و افزایش کیفیت خدمات درمان، این مرکز درمانی در سال جاری از ساختار هیات‌مدیره‌ای به ملکی تبدیل شده و روند اداری آن در حال سپری شدن است.

حسن بهرام‌نیا، استاندار ایلام روز یکشنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اظهار داشت: ملکی شدن بیمارستان زاگرس شهر ایلام کار بزرگی بود و امیدواریم در استخدام نیروی انسانی این بیمارستان، رعایت عدالت صورت بگیرد.

استاندار ایلام افزود: با توجه به شرایط خاص امکانات و ظرفیت‌های درمانی استان، از تأمین‌اجتماعی می‌خواهیم که درمانگاه‌های موجود استان به‌صورت شبانه‌روزی به مردم خدمات ارائه کنند و در برخی شهرستان‌ها که با توجه به تعداد بیمه‌شدگان و بازنشستگان به درمانگاه جدید نیاز است، درمانگاه تأمین‌اجتماعی احداث شود.

بهرام‌نیا در عین حال افزود: کمیت و کیفیت خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی در مقایسه با سنوات قبل، قابل مقایسه نیست و این خدمات سیر صعودی داشته و در حال ارتقاء هستند. تأمین‌اجتماعی در دوره جدید به رفاه اجتماعی، امنیت جانی، نشاط معنوی توجه ویژه دارد که این رویکرد، در مقام مقایسه با دولت‌های قبل، در دولت سیزدهم گویاتر و محسوس است.

استاندار ایلام اضافه کرد: یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی جوامع، نرخ امید به زندگی است، کشورمان در این شاخص در بعد از پیروزی انقلاب بسیار رشد کرده که نقش سازمان تأمین‌اجتماعی در تحقق این مهم بی‌بدیل است. ارتقای امید به زندگی برای همه اعضای جامعه به‌ویژه دهک یک تا پنجم بسیار مهم است و امنیت دارویی، بهداشتی و درمانی یکی از مصادیق تحقق امید به زندگی است

گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، در جریان این سفر، کلنگ احداث ساختمان مشترک اداره‌کل و مدیریت درمان تامین‌اجتماعی ایلام با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به زمین زده شد.

علی اشرف تابانی، مدیرکل تأمین‌اجتماعی ایلام در این مراسم اظهار داشت: زمین این پروژه در سال ۸۷ خریداری و در بودجه عمرانی سال ۱۴٠٠ لحاظ شده است. احداث این ساختمان در زمینی به مساحت ۲ هزار متر ۴۴۳ متر مربع و با زیربنای ۴هزار و ۹۹۶ متر در ۴ طبقه طراحی شده است.

بازدید از بیمارستان شهدای زاگرس ایلام ، حضور در مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای گمنام ایلام، بازدید از شعبه یک و دو تأمین‌اجتماعی ایلام، و بازدید از بانک رفاه کارگران شعبه مدرس و کانون بازنشستگان شهرستان ایلام از دیگر برنامه‌های موسوی در سفر به استان ایلام بود.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه