ارسال به دیگران پرینت

سرقت | سرقت به روش اسکیمر

4 جوان پیک موتوری به راحتی حساب شیرازی هارا خالی کردند!

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری که با روش اسکیمر در پوشش پیک موتوری بیش از 5 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

4 جوان پیک موتوری به راحتی حساب شیرازی هارا خالی کردند!

4 جوان پیک موتوری به راحتی حساب شیرازی هارا خالی کردند!

رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند کلاهبرداری و سرقت به روش اسکیمر در پوشش پیک موتوری بیش از 5 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند خبر داد.

سرهنگ "امیرحسین سلیمانی"،  رئیس پلیس  فتا  استان فارس اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا استان مراجعه و مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است که بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از سفارش غذا از یک بیرون‌بر، حسابشان خالی شده و مورد سرقت به روش اسکیمر قرار گرفته اند.

رئیس پلیس فتا استان بیان داشت: افسران پلیس فتا در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمین تحت پوشش پیک موتوری یکی از بیرون‌برهای شهر شیراز اقدام به تحویل غذا به شهروندان و سپس کار  بانکی  مشتریان را جهت پرداخت هزینه اخذ و در فرصتی کوتاه اقدام به کپی (اسکیمر) می‌کردند.

سرهنگ "سلیمانی" ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و با بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند در این خصوص 4 نفر را شناسایی و آنان را دستگیر و به مقر انتظامی دلالت دهند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان در مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط  پلیس  به کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی از 40 نفر شهروند به سرقت به روش اسکیمر اقرار کردند.

وی ادامه داد: شهروندان جهت  پیشگیری  از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمیر، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً خودشان انجام دهند؛ چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

سرهنگ "سلیمانی" با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه  کلاهبرداران  است، توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه