ارسال به دیگران پرینت

قیمت برنج | کاهش قیمت برنج | بازار برنج | تولید برنج

قیمت برنج کاهش پیدا کرد | قیمت برنج پاکستانی در بازار چند؟

دبیر انجمن واردکنندگان برنج او قیمت کنونی هر کیلو برنج هندی را ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان و قیمت برنج پاکستانی را ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان اعلام‌کرد.

قیمت برنج کاهش پیدا کرد |  قیمت برنج پاکستانی در بازار چند؟

آخرین قیمت برنج پاکستانی در بازار چند؟

مسیح کشاورز گفت: بنابر آمار از ابتدای سال تاکنون حدود ۷۷۰ هزار تن برنج وارد شد که ۶۲۳ هزارتن توسط بخش خصوصی و مابقی دولتی وارد شده است.

کشاورز اضافه کرد: طبق آمار متوسط ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن برنج خارجی مورد نیاز است و تنها با کاهش قیمت برنج ایرانی، میزان مصرف برنج خارجی کاهش می یابد.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: آزادسازی واردات در فصل برداشت در تعادل بازار برنج ایرانی و خارجی و جلوگیری از افزایش قیمت تاثیرگذار است.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت برنج هندی ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و برنج پاکستانی ۴۳ تا ۵۰ هزار تومان بوده که بنابر گفته فعالان بازار تا حدودی افزایش داشته است، در حالیکه انجمن واردکنندگان اذعان می کند بازار برنج در رکود به سر می برد و قیمت تفاوتی نداشته است‌.

بنابر گفته انجمن تولیدکنندگان برنج و تشکل های تولیدی امسال تولید برنج نسبت به سال قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دارد که با این وجود نیاز واردات حداکثر ۸۰۰ هزارتن خواهد بود. 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه