ارسال به دیگران پرینت

دولت | دولت آلمان

دولت آلمان تصویب کرد | از اول سپتامبر چراغ ها خاموش!

همزمان با تشدید بحران انرژی در اروپا و افزایش نگرانی‌ها از قطع کامل گاز وارداتی از روسیه در زمستان آینده، دولت آلمان برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه بسته نخست قوانین سختگیرانه و ریاضتی خود را تصویب کرد.

دولت آلمان تصویب کرد | از اول سپتامبر چراغ ها خاموش!

دولت آلمان

همزمان با تشدید بحران انرژی در اروپا و افزایش نگرانی‌ها از قطع کامل گاز وارداتی از روسیه در زمستان آینده، دولت آلمان برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت و انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه بسته نخست قوانین سختگیرانه و ریاضتی خود را تصویب کرد.

جنگ اوکراین وارد هفتمین ماه خود شده است. بر اساس گزارش‌ها طی این مدت تحریم‌های ضد روسی اروپا و آمریکا نه تنها تاثیری در عزم روسیه برای ادامه جنگ نگذاشته بلکه با افزایش قیمت حامل‌های انرژی این تحریم‌ها موجب افزایش شدید درآمدهای روسیه از بابت صادرات انرژی نیز شده است.قیمت انرژی در اروپا در ۶ ماه اخیر و از زمان حمله روسیه به اوکراین به شدت افزایش یافته است، به طوری که مسکو با وجود کاهش ۱۵ درصدی میزان فروش سوخت، ۸۹ درصد بیشتر از یک‌سال قبل از صادرات هیدرو کربن به اتحادیه اروپا، درآمد کسب کرده است.اتحادیه اروپا در حال حاضر حدود ۱۳ میلیارد و ۹۱۶ میلیون یورو در ماه برای خرید زغال سنگ، نفت و گاز به مسکو پرداخت می‌کند در حالی که این رقم در سال گذشته به صورت میانگین، ماهانه 7 میلیارد و ۳۳۰ میلیون یورو بود. این رقم پرداختی در سال گذشته به دوره‌ای مربوط می‌شود که قیمت‌ها به دلیل افزایش تقاضای ناشی از بهبودی نسبی اقتصادی پس از همه‌گیری کووید-۱۹، به طور سرسام‌آور افزایش یافته بود.

خاموشی در آلمان از 10 شهریور

بسیاری از برآوردها حاکی است بحران انرژی در اروپا در فصل زمستان آینده تشدید خواهد شد به همین دلیل دولت‌های اروپایی از هم اکنون به تکاپو افتاده‌اند تا زمان قطع کامل گاز روسیه به اروپا آمادگی برای این وضعیت بحرانی را داشته باشند. در همین راستا دولت آلمان روز پنج شنبه قوانین ریاضتی و سختگیرانه خود را برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و سوخت تصویب کرد. در قانون جدید از اول سپتامبر (10 شهریور) الزامی خواهد شد. 

دولت آلمان می‌گوید این قانون بخشی از یک تلاش همگانی برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش وابستگی به گاز روسیه است..«رابرت‌هابک» وزیر اقتصاد آلمان گفت که این اقدامات در امنیت انرژی آلمان نقش اساسی دارد. وی گفت: ما می‌خواهیم هرچه سریع‌تر خود را از وابستگی واردات انرژی روسیه رها کنیم.انتظار می‌رود دولت آلمان در روزهای آینده قوانین بیشتری برای صرفه‌جویی در انرژی و کاهش مصرف برق و گاز در سراسر کشور تصویب کند. دولت گفته است احتمالاً به خاطر صرفه‌جویی در انرژی در ماه‌های آینده خدمات قطارهای شهری و بین شهری مختل شود.

روزنامه «تاگس اشپیگل» آلمان نیز در گزارشی نوشت: اولین بسته تدابیر نیازی به موافقت پارلمان‌های آلمان بوندستاگ یا بوندسرات ندارد. اولین الزامات قرار است مصرف انرژی را در کوتاه مدت در شش ماه آینده، کاهش دهد.بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد آلمان، این مقررات باید علاوه‌بر پر کردن تأسیسات ذخیره‌‌‌سازی گاز و کاهش مصرف گاز طبیعی در تولید برق، ستون دیگری را تشکیل دهد.. اقدامات موجود در این احکام می‌تواند منجر به صرفه‌جویی در هزینه انرژی برای خانوارهای خصوصی، شرکت‌ها و بخش دولتی به میزان 10.8 میلیارد یورو در دو سال آینده شود.بر اساس این مقررات جدید، مناطق تردد مانند راهروها، سرسراها یا اتاق‌های فنی دیگر گرم نمی‌شوند- مگر اینکه دلایل ایمنی برای این امر وجود داشته باشد.بر این اساس ساختمان‌های عمومی فقط تا حداکثر 19 درجه گرم می‌شوند. حداقل دمای توصیه شده تاکنون بر اساس اعلام این وزارتخانه 20 درجه بوده است. مقررات جدید برای کلینیک‌ها، مراکز مراقبتی یا سایر مؤسسات اجتماعی اعمال نمی‌شود.دیگر نمی‌توان از دیگ‌ها و آبگرمکن‌های فوری برای گرم کردن آب در سینک ظرفشویی استفاده کرد- مگر اینکه به دلایل بهداشتی این کار لازم باشد.روشنایی ساختمان‌ها و بناها به دلایل صرفاً زیبایی شناختی یا تبلیغاتی خاموش می‌شود. نورپردازی کوتاه مدت در رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های مردمی مستثنی است.بر اساس قواعد جدید استخرهای خصوصی چه در داخل و چه در فضای باز دیگر اجازه گرم شدن با گاز و برق را ندارند.تامین کنندگان گاز و صاحبان ساختمان‌های مسکونی بزرگ‌تر باید مشتریان یا مستاجران خود را در مراحل اولیه- در مورد مصرف انرژی مورد انتظار، هزینه‌های آن و صرفه‌جویی‌های بالقوه آگاه کنند. این امر باید حداکثر تا شروع فصل گرما اتفاق بیفتد.سیستم‌های تبلیغاتی روشن از ساعت 10 شب تا 4 بعد از ظهر روز بعد در صورتی که برای ایمنی ترافیک لازم نباشد، مانند زیرگذرهای راه آهن خاموش می‌شوند.بسته دوم اقدامات دولت آلمان با هدف صرفه‌جویی در دو سال آینده است و قرار است از اول اکتبر(9 مهر) اجرایی شود. شورای فدرال آلمان هنوز باید با این بسته موافقت کند. این بسته ساختمان‌های عمومی، خصوصی و شرکتی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

200 میلیارد دلار خسارت آلمان از جنگ اوکراین

موسسه تحقیقات اقتصادی آلمان نیز اعلام کرد که جنگ اوکراین عواقب اقتصادی طولانی مدتی برای این کشور خواهد داشت و می‌تواند تا ۲۰۰ میلیار یورو خسارت به این بخش وارد کند.به گفته «مارسل فراتزشر»، جنگ اوکراین همچنان برای سال‌های آینده اقتصاد آلمان را تحت فشار قرار خواهد داد. وی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: جنگ اوکراین خسارت زیادی به اقتصاد آلمان وارد کرده است. به گفته وی از افزایش 4.5 درصدی تولید ناخالص داخلی (GDP) که در ابتدای سال تصور می‌شد حالا تنها افزایش یک و نیم درصدی در بهترین حالت می‌تواند باقی بماند که عمدتاً به دلیل پیامدهای اقتصادی جنگ اوکراین است. فراتزشر گفت: این وضعیت تا دو یا سه سال آینده ادامه خواهد داشت تا زمانی که واقعاً از گاز روسیه مستقل شویم.. فراتزشر گفت: به طور کلی، ما در مورد چهار تا پنج درصد از تولید ناخالص داخلی صحبت می‌کنیم که در یک دوره سه ساله از بین می‌رود. این به مفهوم 150 تا 200 میلیارد یورو بازده اقتصادی کمتر است. به گزارش تسنیم، رئیس‌صندوق‌های پس‌انداز در آلمان هم این طور ارزیابی می‌کند که اکثر شهروندان آلمانی به‌دلیل تورم بی‌سابقه، به‌طور فزاینده‌ای به مرزهای مالی خود رسیدند و دیگر چیزی برای پس‌انداز ندارند.در بانک‌های پس‌انداز پیش‌بینی می‌شود که وضعیت به‌ویژه در پاییز و زمستان برای افراد کم‌درآمد و با درآمد متوسط ​​بدتر شود. بر اساس این گزارش خانوارهای آلمانی پس از اعمال عوارضی که با هدف کمک به پوشش هزینه نیروگاه‌ها تعیین شد، ناچارند تقریباً 500 یورو (509 دلار) پول بیشتری در سال برای گاز پرداخت کنند.اقتصاددانان هشدار دادند که این عوارض، به رشد تورم آلمان که بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا به‌شمار می‌رود، شتاب خواهد بخشید. نرخ تورم این کشور اکنون به 8.5 درصد رسیده است.«اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان به شهروندان اطمینان داده است که در نتیجه عوارض گاز و افزایش قیمت انرژی آنها را تنها نخواهد گذاشت.با این همه نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها تعداد کمی از شهروندان آلمانی به وعده‌های دولت مبنی بر کاهش بار مالی اضافی بر شهروندان، ناشی از افزایش قیمت انرژی اعتماد دارند.

تصمیم سوئیس برای کاهش مصرف گاز

دولت سوئیس نیز که مانند سایر کشورهای اروپایی در معرض تهدید بحران انرژی ناشی از جنگ اوکراین قرار دارد، می‌خواهد در زمستان امسال مصرف گاز خود را ۱۵ درصد کاهش دهد. 

 شورای فدرال (دولت) سوئیس روز پنج شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور اکنون باید مانند سایر کشورها در جلوگیری از وضعیت کمبود گاز تا حد امکان با اتخاذ اقدامات داوطلبانه کمک کند. بر پایه این بیانیه، سوئیس قصد دارد در بازه زمانی از اکتبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳(9 مهر تا 10 اسفند 1401) مصرف گاز را از متوسط مصرف ۵ سال گذشته کمتر کند.اتحادیه اروپا پیشتر از ۲۷ کشور عضو که البته سوئیس جزو آنها نیست، خواسته بود تا مصرف گاز خود را تا ۱۵ درصد کاهش دهند تا مشترکاً از ایجاد وضعیت کمبود در زمستان پیش رو جلوگیری و عرضه کافی گاز را تضمین کنند.

ماکرون: عصر فراوانی‌ها به پایان رسیده است

 رئیس‌جمهور فرانسه نیز در اولین جلسه کابینه پس از تعطیلات تابستانی به مردم فرانسه هشدار داد دوره فراوانی تمام شده است. 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه