ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی

تورم چگونه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان را بلعید؟ | پای افزایش دوباره حقوق در میان است؟

داستان تورم و کوچک شدن سفره معیشتی خانوار به نظر می‌رسد به جایی رسیده که شاید حقوق کارمندان و بازنشستگان لشگری و کشوری امسال دوباره افزایش پیدا کند.

تورم چگونه افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان را بلعید؟ | پای افزایش دوباره حقوق در میان است؟

داستان تورم و کوچک شدن سفره معیشتی خانوار به نظر می‌رسد به جایی رسیده که شاید حقوق بازنشستگان و کارمندان لشگری و کشوری امسال دوباره افزایش پیدا کند.

آخرین گزارش مرکز آمار از وضعیت تورم نشان می‌دهد که نرخ تورم سالانه تیر ماه امسال برای خانوارهای کشور به ۴۰.۵ درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل (خرداد ۱۴۰۰)، ۱.۱ درصد افزایش دارد.

در این میان، نرخ تورم نقطه‌ای نیز در تیر ماه ۱۴۰۱ به عدد ۵۴ درصد رسیده که این عدد در مقایسه با ماه قبل ۱.۵ واحد درصد افزایش یافته است. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات نیز با افزایش ۴.۴ واحد درصدی به ۸۶ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» با افزایش ٠.١ واحد درصدی به ۳۶.۹ درصد رسیده است.

احتمال افزایش دوباره حقوق

با توجه به این آمارها و داستان تورم و کوچک شدن سفره معیشتی خانوار، به نظر می‌رسد شرایط به جایی رسیده که شاید حقوق  بازنشستگان لشگری و کشوری امسال دوباره افزایش پیدا کند.

از قرار معلوم، سازمان‌های «امور اداری و استخدامی» و «برنامه و بودجه» در پیشنهادی مشترک، الگوی جدیدی از افزایش حقوق و مستمری کارمندان و بازنشستگان را جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به دولت ارائه کرده‌اند.

این پیشنهاد با هدف بهبود و کمک به معیشت کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری و ارتقای قدرت خرید آنها به دولت ارائه شده است و در روزهای آینده روال قانونی تایید آن طی خواهد شد.

بر این اساس، برخی روایت‌ها و گزارش‌ها حاکی از آن است که در صورت تایید این پیشنهاد، احتمالا افزایش مجدد حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری در دستور کار دولت قرار گرفت. در سال جاری افزایش ۱۰ درصدی حقوق ها برای غیرحداقل‌بگیران در دستگاه‌های اجرایی اعمال شده است.

فشار مجلس به دولت

در این میان، دیروز در مجلس نیز برخی از نمایندگان نسبت به وضعیت بازنشستگان لشکری و کشوری انتقاد کردند. در همین رابطه، محمد وحیدی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در نشست علنی مجلس عنوان کرد: افزایش ۱۰ درصدی برای حقوق بازنشستگان شاغل از کارکنان لشگری و کشوری شرایط سختی را برای آن‌ها در کشور ایجاد کرده است.

علی بابایی‌کارنامی، رییس فراکسیون کارگری مجلس نیز در صحن علنی مجلس طی یک تذکر شفاهی خطاب به دولت گفت: علاوه بر اینکه باید به وضعیت کارگران توجه ویژه‌ای داشته باشد، باید برای افزایش حقوق بازنشستگان در حوزه‌های کشوری و لشگری که برای ما بسیار مهم هستند تصمیم بگیرد. همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز باید نسبت به دولت گذشته در خصوص وضعیت بازنشستگان لشگری و کشوری و همه مزد بگیران دولت مهربان‌تر عمل کند.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اگه عدالت داشتند باید از حقوق خودشان و مجلس و خبرگان و... شروع میکردند

    • ناشناس ارسالی در

      بعد از 5 ماه دیگر هیچ دروغی را باور نمی کنم.

    • ناشناس ارسالی در

      چه داستانها خنده دار تو کشور ما ادم میمونه .افزایش حقوق برا همه باید بر اساس تورم باشه..خیلی راحت میگن افزایش کالاها رو .ولی به حقوقها که میرسه..خودشون باید پاره کنن حقوق بگیرها ..رو اعصابشون هستن هر روز وعده .هر روز تکذیب. ی بار رو حرفاشون نبودن..میشه به همچین کسا اعتماد کرد تو کشور..نه چون بر اساس حرفهایخودشون حقوقاشون از بیت الماله نجومی..هیچ کمو کسری ندارن..الان از یکیشون بپرسین مشکل زندگیتون چیه..تو کرایه خونهاشون موندن تو سفرهاشون مشکل دارن دانشگاه بچهاشون .خوردو خوراکشون..خلاصه مشکلها فقط برا ملته اونم قشر ضعیفش که حقشون قویترها خوردن

    • ناشناس ارسالی در

      یک آدم درست حسابی دراین مملکت پیدانمیشود بلندشودبرودپیش رهبربه ایشان بگویداینگونه مملکت رانمیشوداداره کردباجامعه جهانی بایدقدم برداریدتحریمهابرداشته شودمملکت به ذلت افتاده است بله قربان گو هاروزگاراین کشورومردم راسیاه کرده اند.....

    • عباس ارسالی در

      کو گوش شنوا از ملت فقط رأی می خواهند ثروت مملکت را در بیرون از این کشور خرج می‌کنند با چه اجازه‌ی نمی دانند که در تاریخ ثبت می‌شوند و نسل خود را شرمنده می‌گذارد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خدمت مسئولا ن تامین اجتماعی چندین سال در پی عدالت از طرف مسئولین هستیم ولی دریغ از عدالت این را شما مسئولین بدانید باز نشستگان از کار بازنشسته شده اند از زندگی که باز نشسته نشده اند. 6 ماه از سال هم گذشت چرا فقط حرف و عمل هیچ ؟هر دولتی روی کار امد نمی دانم نسبت به حقوق مستمزی بگیران تامین اجتماعی بی مهری می کنند قانون را قانون گذار می گذارد درست و از روی عدالت نیست ما چه کنیم اصلاحش کنید تورم وگرانی برای تمام گروهاست مابخیل نیستیم ولی کارگری که 30 سال وبیشتر کار کرده عمر وجوانی را گذاشته وبا خطرات زیاد تعطیلی که اصلا نداشیم ایا نباید از حقوق معقول نسبت به گرانی وتورم برخوردارباشیم چرا ؟مستمری بگیران چون حقوقشان خیلی پائین هست نتوانستند فرزندانشان ازدواج کنند یا با عروس وداماد نوه شرمنده خانواده هستند دولت ومسئولان اینقدر نسبت به این قشر بی مهری می کنند ولی فرهنگیان یک ماه قبل عید ویک ماه بعد عید وسه ماه تابستان وگرما وسرما کرونا باران وبرف وخلاصه دائم التعطیل ولی هم از طرف دولت وهم از طرف مجلس دائم مورد حمایت هستند ما نمی گوئیم چرا بخیل هم نیستیم اما گرانی وتورم برای همه است فکر می کنیم این یک توطئه هست این طور عمل می کنند ؟دیگر چراطبق سنوات حقوق را نمی دهید فردی که 30 سال یا بیشتر عمر خود را گذاشته و کار کرده چرا فقط طبق 2 سال اخر کار حساب می کنید این عدالت نیست این جفا است این نقشه وتوطئه کیست که حداقل بگیر57/حقوقش اضافه شود با 12 سال تقریبا 12 ملیون ولی کسی که 30 سال یا بیشتر کار کرده 7 ملیون ایا این عدالت است باید به مستمری هم 57/ اضافه کنند فقط حرف از عدالت زدن نباشد عمل باید کنید .مستمری بگیر با حقوق بخور ونمیر هیچ دریافتی یا مناسبتی دیگر ندارد وشرکت شستا با کار ماطی 30سال یا بیشتر شرکت شستا شد خواهش می کنم سهام این شرکت را بین این عزیزان تقسیم کنیدبرای هر گروه که می خواهید حقوقشان را اضافه کنید حرف از تورم وگرانی نمی زنند ولی برای اضافه کردن حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی چرا فوران گرانی وتورم را پیش می کشید چرا ؟

      • بازنشسته ارسالی در

        عزیزمن خودم بازنشسته ام اینکه دوسال اخر رومیانگین میگیرن برا حقوق به نفعت هست نه به ضررت معلوم اطلاعی دراین زمینه نداری.درضمن حقوق هیچ حداقل بگیری 12میلیون نشده اگه حقوقی با57درصد افزایش 12م بشه یعنی حدودا7/5میگرفته پس حداقل بگیر نیست حداقل بگیرها همه زیر 3/5بودن که الان نهایتا شدن 5/700 بروتحقیق کن.اما اینکه میگی باید حقوق متناسب باتورم باشه ویافقط قشر خاصی حقوقشون اضافه میشه ولی مال کارگر وبازنشسته نمیشه درست میفرمائید موافقم.اینم بخاطر اینه که توکشور ما برا کار وکارگر وصنعت وتولید ارزشی قائل نیستن چون نفت گاز ومعادن داریم وکشور براساس این منابع بهمراه مالیات اداره میشه نه براساس صنعت وتولید. شما ببین چقدر بدبختیم که هم مسوولان وهم خود مردم مثلا احترام وارزشی که به یک بازیگر سینما یا فوتبالیست دارن برای یک کارگر یاتولید کننده یا استاد فلسفه ومنطق ندارن.درصورتیکه اون دوتا اولی اگه نباشه خیلی به جایی بر نمیخوره ولی اگه تولید وصنعت وعلم تودنیا نباشه نه فقط کشور ما که کل دنیا دچارمشکل میشه.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه