ارسال به دیگران پرینت

قیمت بنزین | خبر مهم درباره قیمت بنزین

خبر مهم درباره قیمت بنزین | افزایش قیمت بنزین از این تاریخ

به گفته معاونت سیاستگذاری اقتصادی همچنین درباره طرحی که به صورت آزمایشی در جزایر کیش و قشم انجام شده نیز اعلام کرد که این طرح بعد از پنج ماه جهت بررسی و در صورت لزوم انجام اصلاحات یا توسعه متوقف شد و هنوز تصمیماتی در این رابطه اتخاذ نشده است.

 خبر مهم درباره قیمت بنزین  | افزایش قیمت بنزین از این تاریخ

بعد از گران کردن قیمت بنزین در سال 98 و طرح سهمیه بندی قیمت بنزین اکنون دوباره بحث بر سر گران کردن قیمت بنزین است. گران کردن قیمت بنزین هربار با واکنش های زیادی همراه بوده است. در ادامه جزئیات جدید در مورد قیمت بنزین را می خوانید. 

 خبر مهم درباره قیمت بنزین چیست؟

توجه به رشد مذکور و همچنین دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش قیمت بنزین امسال ، سیاست دولت استفاده از ابزار‌های مهمی همچون گازسوز کردن خودرو‌ها جهت کنترل مصرف و عدم نیاز به واردات بوده است.همچنین لازم است بودجه مورد نیاز برای این مهم، در ردیف (۶) بخش مصارف جدول تبصره (۱۴) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱، معادل ۳.۷ هزار میلیارد ریال برای اجرای ایمن سازی و هوشمند سازی جایگاه‌های سی ان جی در نظر گرفته شده و همچنین در ردیف (۱۰) بخش مصارف جدول تبصره (۱۴)، ۲۰ هزار میلیارد ریال جهت ایجاد جایگاه‌های عرصه گاز مایع و استانداردسازی خودرو‌ها دیده شده است.

به گفته معاونت سیاستگذاری اقتصادی همچنین درباره طرحی که به صورت آزمایشی در جزایر کیش و قشم انجام شده نیز اعلام کرد که این طرح بعد از پنج ماه جهت بررسی و در صورت لزوم انجام اصلاحات یا توسعه متوقف شد و هنوز تصمیماتی در این رابطه اتخاذ نشده است.

مجموع برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین برای امسال وجود ندارد و هرگونه طرح اصلاح قیمتی در قالب قانون بودجه سال آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

پیش از این روزنامه مردم سالاری در گزارشی با عنوان «گرانی بنزین شاید سال دیگر» در تاریخ ۴ مرداد ماه گمانه‌زنی‌هایی درباره گرانی بنزین کرده و وعده دولت درباره عدم افزایش قیمت بنزین را زیر سوال برده بود، این در حالی است که علی‌رغم افزایش مصرف بنزین در ۴ ماهه نخست امسال، دولت در سیاست عدم تغییر قیمت بنزین در امسال ، تغییری نداده است.

بر اساس اعلام گزارش شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در چهار ماهه نخست سال جاری با رشد حدود ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۱۰۰ میلیون و ۹۰۰ هزار لیتر رسیده است.

 بنزین دوباره ۱۰۰۰ تومان می‌شود؟

به نقل خبر فوری، همان‌طور که ملاحظه می‌شود به دلیل آنکه قیمت بنزین در این مدت ثابت بوده است، قیمت حقیقی بنزین آزاد ارزانتر شده است تا به ۱۱۱۷ تومان در تیر ۱۴۰۱ (به قیمت آبان ۹۸) رسیده و عملا به قیمت سابق ۱۰۰۰ تومانی خود بازگشته است

قیمت بنزین سهمیه ای هم به ۵۵۸ تومان یعنی حدود نصف قیمت مهر ۹۸ رسیده است.

قیمتگذاری از بالا و دستوری انواع سوخت باعث میشود که این سرمایه ملی اتلاف شده یا قاچاق شود. هر از گاهی هم با تورمی که به دلیل کسری بودجه دولت و ناترازی بانکها پدید می آید، عملا قیمت بنزین به قیمت سابق برمیگردد.

مسئله به سیاستگذار ثابت می کند که تا زمانیکه ثبات پولی و کاهش تورم محقق نشود، افزایش دستوری قیمت بنزین نمی تواند دردی را دوا کند؛ دستکاری غیراصولی بازار انرژی بدون اصلاح ساختار اقتصادی و تجارت آزاد، این دور باطل را برای ایرانیان به اتمام نمی رساند.

از ابتدای امسال بارها مساله افزایش قیمت بنزین مطرح شده است. وزیر اقتصاد امروز در سخنانی اعلام کرد که قیمت بنزین امسال افزایش نمی‌یابد.

همزمان با اعلام این خبر او گفته طرح بنزین برای همه بعد از گذشت ۵ ماه قرار است در جلسه‌ای با رئیس جمهور بررسی شود. اما بررسی و اجرای این طرح به معنای افزایش قیمت بنزین نیست.

این خبر در حالی است که خاندوزی پیش از این گفته بود این طرح جزو اولویت‌های دولت نیست و فعلا از دستور کار ما خارج شده است.

طرح بنزین برای همه چیست؟

طرح بنزین برای همه طرحی است که اسفند ماه سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شد. بر اساس این طرح، سهمیه بنزین همه خودروها حذف می‌شود و بنزین به جای خودرو، به کد ملی تعلق می‌گیرد.

اگرچه جزئیات چندان زیادی درباره این طرح عنوان نشده بود اما وعده‌ها حاکی از این بود که هر کد ملی بین ۱۵ تا ۲۰ لیتر ماهانه سهمیه بنزین دریافت کند.

در این طرح افرادی که خودرو دارند می‌توانند این سهمیه را مصرف کنند و افراد فاقد خودرو می‌توانند سهمیه بنزین خود را بفروشند.

اما هیچ جزئیاتی درباره سازوکار فروش بنزین مطرح نشده بود. تنها نکته مطرح شده این بود که اگر فردی مازاد این مقدار بخواهد بنزین مصرف کند، باید آن را با قیمت آزاد بخرد.

قیمت بنزین سهمیه‌ای همان قیمت ۱۵۰۰ تومان اعلام شده بود اما هیچ کدام از دولتمردان هیچ صحبتی درباره قیمت بنزین آزاد اعلام نکرده بودند. اگرچه برخی از شایعات بحث بنزین ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی را پس کشیده بودند. اما این رقم از سوی دولت تایید نشد.

طرح بنزین برای همه ابتدا در کیش و سپس در قشم اجرا شد و قرار بود بعد از اجرا در این دو جزیره، ایرادات طرح بررسی و رفع شود و این طرح در کل کشور اجرا شود.

پنج ماه از اجرای این طرح در کیش گذشته اما هنوز تصمیم‌گیری مشخصی درباره این طرح نشده است. حالا گفته شده که این طرح برای بررسی به پاستور رسیده و قرار است در جلسه‌ای با حضور رئیس دولت بررسی شود. باید دید آیا دولت رئیسی روند کنونی تخصیص بنزین را اصلاح می‌کند یا نه؟

خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در نشست خبری: 

بازهم تکرار می کنیم که قیمت بنزین امسال افزایش نخواهد یافت. طرح بنزین برای همه نیز بعد از گذشت ۵ ماه قرار است در جلسه ای با رئیس جمهور بررسی شود.

بررسی و اجرای این طرح به معنای افزایش قیمت بنزین نیست.

سال دوم دولت دوازدهم بود که افزایش نرخ بنزین جنجال آفرین شد، افزایش قیمتی که رئیس‌جمهوری وقت صبح جمعه از آن خبر دار شد. اما پیش از آن مردم در واکنش به این مسئله به خیابان‌ها ریختند و برخی هم با ماشین‌های خود به نشانه اعتراض اتوبان‌ها را بستند. در آن سال افزایش نرخ بنزین به جایی نرسید و به نرخ قبل بازگشت. حالا سوالی که وجود دارد این است؛ آیا بنزین گران می‌شود؟روزها دوباره زمزمه‌های گرانی بنزین به گوش می‌رسد، گرانی‌ای که می‌تواند بر تمامی قیمت‌ها اعم از رفت و آمد تا محصولات سوپر مارکتی تاثیرگذار باشد. تاثیراتی که می‌تواند به معنای فقیرتر شدن مردم باشد. مردمی که با افزایش قیمت‌ها هشتشان گرو نهشان باشد. در رابطه با این موضوع نرسی قربان کارشناس انرژی به گسترش نیوز می‌گوید: «افزایش نرخ بنزین، تصمیم سیاسی دولت است»

پیش از این هم محمود خاقانی کارشناس انرژی به گسترش نیوز گفته بود: آیت‌الله رئیسی در صحبت‌های اخیر خود آن‌هم در رسانه ملی صادقانه گفتند که ما مجبور بودیم گرانی‌های زیادی را ایجاد کنیم تا از این طریق کسری بودجه را جبران کنیم. اما بسیاری از گرانی‌ها را در امسال نمی‌توانیم اعمال کنیم و در برنامه سال آینده قرار دارد. احتمالاً یکی از آن گرانی‌ها افزایش بهای حمل‌ونقل باشد یعنی گرانی بنزین و گازوئیل باشد.اما در صورت گرانی بنزین چه اتفاقی در انتظار دولت سیزدهم است؟

این کارشناس انرژی می‌گوید: تغییر نرخ بنزین مسئله‌ای سیاسی است که دولت سیزدهم با توجه به سیاست هایی که در پیش گرفته است در رابطه با این موضوع تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

پیش‌بینی‌ها خبر از آن می‌دهد که پایان سال ۱۴۰۱ تورم به ۵۱.۲ می‌رسد که به نظر نمی‌رسد دولت برای این مسئله هم برنامه‌ای در نظر داشته باشد. البته این نکته قابل تامل آنکه تورم سایر کالاها تاثیری بر نرخ بنزین می‌گذارد؟ قربان در پاسخ به این سوال به گسترش می‌گوید: بنزین مانند کالاهای دیگر شامل تورم می‌شود. به همین دلیل این نکته را نباید فراموش باید در نظر داشت که نرخ بنزین سال‌ها ی سال تغییری نداشته است و آن هم باید رشد خود را داشته باشد.

وی ادامه داد: بنزین کالای استراتژیک است و مسائل مختلفی به آن وابسته است. بنابراین فعلا از این موضوع جلوگیری و به روش هایی آن را حل کردند که با تورم روز بالا رود. البته این مسئله مصداق زمانی است که قرار بود هر سال بر نرخ بنزین افزوده شود. اما آن برنامه محقق نشد و این مسئله یک مسئله حادی خواهد بود. در انجام این کار و رساندن به حد تورم سایر کالاها موجب نارضایتی می‌شود و عدم افزایش نرخ موجب به وجود آمدن مسائل اقتصادی دیگر می‌شود.

قربان در خاتمه با اشاره به اینکه دولت برای این مسئله باید چاره‌ای بیندیشد اضافه کرد: افزایش نرخ بنزین تصمیم سیاسی دولت است، زیرا در صورت افزایش نرخ انرژی نارضایتی هایی در جامعه بروز می‌دهد. البته این مسئله تنها درمورد ایران صدق می‌کند و سایر کشورها چنین مشکلی را ندارند. ضمن آنکه مردم ما به افزایش نرخ کالاهایی مانند نان، بنزین و.... حساس هستند و بر احساساتشان تاثیر به سزایی دارد.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اینکه قیمت‌ها باید باتوجه به افزایش قیمت جهانی انرژی باید تغییر کند، درست است، اما اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد که جامعه دچار تنش نشود، بسیار اهمیت دارد.

 حمید حسینی درباره احتمال افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: دولت اگر علاقه هم داشته باشد قیمت‌ها را تغییر دهد باتوجه به وضعیت اقتصادی جامعه و فشار تورمی که وجود دارد، هیچ اقدامی جهت افزایش قیمت گازوئیل و بنزین انجام نخواهد داد. امسال ارز ترجیحی را حذف کرده و پایه گمرکی را از دلار ۴۲۰۰ تومانی به دلار ۲۳ هزار تومان افزایش داده، این دو عامل خود بیشترین تورم را بر کشور تحمیل کرده به طوری که یک سال گذشته تورم بیش از ۱۲ درصد بوده است؛ بنابراین اگر دولت هم بخواهد افزایش قیمت اعمال کند نظام اجازه نمی‌دهد در این جهت حرکت کند و مجددا شوکی به اقتصاد کشور وارد شود.

وی افزود: در صورتی صلاح است که افزایش قیمت اتفاق بیفتد کلیاتی که در برنامه هفتم توسعه که در دست تهیه است، مصوب شود. همچنین دولت و مجلس توافق کنند قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند. اینکه قیمت‌ها باید باتوجه به افزایش قیمت جهانی انرژی باید تغییر کند، درست است، اما اینکه چگونه می‌توان این کار را انجام داد که جامعه دچار تنش نشود، بسیار اهمیت دارد.

منبع : گشتنی نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مجتبی ارسالی در

      باعرض سلام می خواستم ببینم کسانی که فرزند زیر 18سال دارند سهمیه میگیرند یانه تا الآن خبری نیست چون آنهاهم به مدرسه یا کلاسهای دیگه میرن وازوسیله خانواده استفاده می شود این طرح به نظر من مشکل داره

      • لاتن ارسالی در

        فقط میتونم بگم خااااااک

      • محمد ارسالی در

        فقط خاک تو.......

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت به شما
      خون مردمو دارید میمکید
      بستون نیست

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا وضع مالی مردم خراب است اما کسانی برای شکستاندن اراده مردم از اخبار گرانی بنزین شایعه میکنند چون آنهای که این کار میکند میخواهند نظم جامعه را بر هم بزنند حتی در مجلس هم هر پیشنهادی نباید قبول شد اما راه کاری مناسب نیست

    • بهمن ارسالی در

      اصلا متنی رو که نوشتین نخوندم فقط خفه شید،کسی نمی خواد بنزین رو گرون کنه

    • علی پاکی ارسالی در

      در حال حاصر بنزین حتی ۲۰۰۰ تومان گران ترین بنزین در خاور میانه است نسبت به حقوق مثلا یک کارگر اماراتیروزی ۷۰ دلار میگیرد یعنی ماهی ۲۱۰ میلیون تومان

      • محمود ارسالی در

        چجوری روزی ۷۰ دلار
        شد ماهی ۲۱۰ میلیون تومن؟🙂

      • یباا ارسالی در

        ۷۰×۳۰= ۲۱۰۰ دلار
        ۲۱۰۰×۳۰۰۰۰=۶۳۰۰۰۰۰۰ تومان
        حقوق یک سال یه کارمند ایرانی
        😑😑😑😑😑

      • غلام مندال ارسالی در

        بادلار سی تومن حساب کردم میشه 63میلیون تومن.اصل حرفت از دیدگاه اعتراضی درسته قبول دارم.ولی حقوق رو اشتباه حساب کردی مهندس

    • ناشناس ارسالی در

      اول مطالعه بعد انجام. باز سریال دهک یارانه را شروع میکنید که به مردم کلک بزنید.اگر لیاقت ندارید انجام نکنید چون تورم فاجعه بار میاره. یا نسبت 60 لیتر سهمیه و 60لیتر دوم را انجام دهید و پله کانی مرحله سوم 60لیتر 6هزار و مرحله بعدی را 12هزار کنید برای هر خودرو. سهمیه نورچشمی را کنسل کنید

    • رضا ارسالی در

      اخه من 15لیتردرماه چکارش کنم 15لیترواقعاشماتخمین زدین واسه هرکدملی فکرنمکنیدخیلی زیاده والا روتون نمیشه وگرنه همینم نمیدادید

    • ایرانی اصیل باشرافت ارسالی در

      تنهاراه واقعی این هست که ازهم اکنون بدون تغییر قیمت سهمیه برداشته شودچون کرایه ها چه انوبوس چه سواری وتاکسی همگی گاهاچندین برابرشدندلذا کم وزیادکردن بنزین روی کرایه دیگرتاثیرنداردطرف مشکلش روغن ۳۰تومان که ۳۰۰تومان میخردبودکه با تطابق ان کرایه کورس ۵۰۰شد۲۵۰۰بدون انکه بنزین گران شود,بهترین راه همه ۳تومان بنزین پرکنند وبنز ین ۱۵۰۰معناندارد,اصلا بنزین سهمیه بیمعناست اما اما بایدهمه این ۳تومان هم باکارت کارت بزنندتا قا چاق پمپ بنزینهامشخص شود,هرکس باکارتش دررو زقادراست یک باک پرکندبیشترهم نیازش نیست اگر مسافرکش باشد,,,بدون سهمیه شودهمه ۳تومان بز نند.تمام,,,

      • محمد ارسالی در

        خوبه مملکت دست تو نیست

    • جواد ارسالی در

      یعنی خاک بر سرتون با این تیتر خبر زدنتون. آخه اسکلا چرا اینجوری هستین اکثر خبرگذاریها. تیتر اصلی خبر یه چیزه و مطلب دیگه ای رو داره اعلام می‌کنه ولی مشروع خبر کلا یه چیز دیگه اس!!! واقعا زشته اینجور خبر زدنی

    • ناشناس ارسالی در

      فعلا مردم تو همین وضعیت فعلی به طور قطع و یقین موندن وا ویلاست اگه دولت دست به تغییر قیمت بنزین بزنه به نظر من مردم از گرونی شدن بادکنک باد کرده

    • ناشناس ارسالی در

      اگه قیمت بنزین رو نسبت به درآمد مردم بسنجید ایران گرونترین بنزین رو در تمام جهان دارد کیفیت بنزین در اروپا دو برابر بنزین ایران است علاوه بر آن ماشین‌ها خیلی کم مصرف تر از ماشینهای تولید داخله در اروپا با 10 لیتر بنزین می‌شود 250 کیلومتر راه رفت چون بنزین کیفیت داره ولی در ایران کم مصرفترین ماشین با همون 10لیتر 100 کیلومتر می‌شود رانندگی کرد از این گذشته هر وقت شما ماشین رو به قیمت سایر کشورهای جهان به مردم دادید بنزین رو از اونا هم گرونتر کنید

    • بی نام ارسالی در

      اگه قرارباشه قیمت بنزین بیشترازسه هزارتومن بشه بایدحقوق کارگروبازنشسته هم به دلارپرداخت بشه.چطورمیخواییدقیمت بنزین روجهانی کنید حقوق روجهانی نکنید.اگه کشورهای خارجی بنزین لیتری بیست تومن بفروش میرسه حقوق کارگر هم ماهیانه چهل پنجاه میلیون تومن پرداخت میشه.نمیشه که قیمت سوخت به دلارباشه حقوق به ریال.اول تکلیف حقوق روشن بشه بعدآ قیمت سوخت ببریدبالا

    • nader ارسالی در

      انقد گرونی شده ک حرف از گرونی میشه خیلیا شب میخوابن دیگه صب بیدار نمیشن...وضعیت ایران زیرفقرشده...دیگه زنده موندیم زندگی نمیکنیم..دیگه زورمون نمیرسه یه عذای معمولی بخوریم باخانواده ...هروز گرونی هروزگرونی ...خداروخوش نمیاد

    • ناشناس ارسالی در

      فقط بگید چرا لبنانی بنزین رایگان گیرش میاد ولی ایرانی که صاحب بنزین باید بخره اونم گرون تر از همه جا.

    • حمیدرضا هاتفی ارسالی در

      شما یک رسانه برای آماده کردن اذهان جهت انجام نیات دولت هستی . با این روش یعنی یکی به نعل و دو تا به میخ خوب مردم رو آماده گران کردن بنزین میکنی .
      مگر شما اقتصاددان هستید که ارزش بنزین را با نرخ تورم محاسبه میکنی . اگر محاسبه کردی سطح درآمدی و نرخ تورم را هم در دستمزدها منظور کردید یا فقط دلار را مبنا قرار دادید .
      دیگه جنگولک بازیهای شما رسانه های خودفروخته داره تموم میشه و دستتون خون آلود گرسنگی م،دم هست

    • ناشناس ارسالی در

      کوهی از گوه خوردید

    • hisfgh ارسالی در

      انشالا که صدای خورد شدن استخوانهای حکومت ظالم و فاسد و فاسق به گوش میرسد

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق بدین2000دلار بنزین ببرین بالا لعنت به کسی که اینطور تیترها را میزنند

    • منصور ارسالی در

      علان مگین بنزی گرونه گاز بزنین شما علان گاز ندارین واسه ملت برای کشورهای همسایه که فراوانی ...هکومت گفت پول بنزینو میارم تو سفرتون آره می‌بینیم سفره چین و روسه.سگ روداره شما نه

    • مسعودعدالت منش ارسالی در

      با روان مردم بازی نکنید.

      • ناشناس ارسالی در

        دوستان عزیزم مسولین حقوق میگیرن که مردم ازاری کننداگه برای ولخرجی نورچشمی ها ازجیب مردم عزیزخودمون پرداخت نکنن پس چکارکنن اگه ازکشوری دیگه قرض کنن ۴روز دیگه طعنه مون بزنن خوبه شما خوشتون میاد اگ بنزین گران نکنن پس چکارکنن خودش

    • ناشناس ارسالی در

      آقا بیا همه چیو به قیمت جهانی بده دست مردم تورا خدا فقط دستمزد مردم به ریال بده ما که داریم مایحتجمومو به دلار می‌خریم مونده بنزین اونم حلش کنید متشکر

    • ناشناس ارسالی در

      فقط حرفای مفت تحویل مردم‌میدید
      چون مفت خورید

    • ناشناس ارسالی در

      بازکدوم کشوری پول لازم شده که مردم بایدتاوانش رابدن

    • ناشناس ارسالی در

      تو رسانه آشغال چی عایدت میشه با این خبر مزخرفت؟کدوم احمقی این خبر را تهیه کرده.بنویس دلار بشه ۱۰۰۰ تومن.خاک تو سرت

    • مهدی ارسالی در

      تنها راه اینه که حکومت عوض بشه از پایین تا بالا

    • مهدی ارسالی در

      کثافت کل نظام رو بر داشته.هر روز داره از یه جا سر میزنه.جراحی اقتصادی فایده نداره.

    • Vahid ارسالی در

      باسلام و عرض ادب خدمت مردم بزرگ ایران زمین 🙏 من نمی‌دونم 🤔 این خبرنامه ویا بعضی خبر گزاری ها مثل علف هرز هرروز سبز میشن 🤔🤦 لطفاً آلت دست ✋ دولت دروغگو ونان 🍞 به نرخ روز خور و ریاکار سیزدهم نشوید 🤔اگر بخواهد بنزین هم گران بشود یعنی فاجعه ملی 🥀🤦جون مردم ایران به لبشون رسیده 🖤🖤🖤یاحق

    • علیرضا ارسالی در

      مغزتونو با این تیتر زدن و طومار نوشتن و چرت بودن مطالب

      • ناشناس ارسالی در

        لعنت بر شما

    • ناشناس ارسالی در

      بنزین گرون بشه گور خودش رو با دست خودش کنده مردم دیگه تحمل ندارن

      • یاسر ارسالی در

        اگر بنزین رو هم لیتری ۵۰ هزار هم کند هیجکس هیچ غلطی نمی کند و روز بعدش خواهیم دید تا ملت صف کشیدن برای بنزین ۵۰ هزاری این ملت یک ملت ترسو و بزدلی هستن که جهان نظیرش را تا حالا ندیده

    • هاشمی ارسالی در

      چیپس 12تومان میشه 4 لیتر بنزین 😂😂

      • ناشناس ارسالی در

        شما هر قاطی میتوانی بکن

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا موندم مسولان ما چرا چیزی حالیشون نیست وفقط همیشه یکطرف لیوان رو میببینن اگه قرار است بنزین رو گران کن باید پول نفت کشور رو به مردم بدن یعنی ماهی ۳۰۰۰میلون تومان به هر نفر اونوقط بنزین ۲۰ هزار هم باشه مشکلی نیست

    • ناشناس ارسالی در

      چرا دولت حقوقها رو به دولار نمیده قیمتها رو به دولار حساب میکنه حقوقها رو به ریال ریالی که حتی افغانستان هم قبولش نداره ارزش پول ما اینقدر بی ارزش کردن که نکو خودشون دلار خرج میکنن مردم به دلار ولی حقوق مسولان دلاری مردم عادی ریالی حالا قضاوت کنید

    • ایرانی ارسالی در

      خوب ریدید اینم از سید محرومین ایشالا به بن‌بستی بخورید که راه برگشت نداشته باشید بلاخره یه روز کار شما هم تمام میشه شک نکنید به امید اون روز

    • حمزه بنی سلطان ارسالی در

      شما که می گویید قیمت بنزین در حقیقت و حقیقت را چاشنی می کنید برای این که مردم باور کنند یارانه دادنی دلار ۱۰۰۰ تومان بود و ۴۵ دلار می شد اون شکلی مردم را فریب دادید ‌.
      الان دلار چند ؟
      ۱/۵ دلار هم نمیشه ‌.
      یارانه ملت را به هزار بهانه قطع کردید .

    • ناشناس ارسالی در

      جرات میخواد

    • ناشناس ارسالی در

      شما اول این وامی که یک ساله نرم سر کار گذاشتین بدین
      بعد ما که هیچی نداریم که ازش بگذریم جون من یکی به لبم رسیده حاضرم جونم فدات کنم بچم راحت زندگی کنه و این آسفالتی دزد از کشورم بیرون کنم و پس چند اسلام از پشت اسم کشورم برداریم

    • محمد ارسالی در

      شما عوضی ها اینقد از این جور متن خبرها بذارین تا بالاخره گرون بشه. خیلی پست و وقیح هستش کارتون

    • ناشناس ارسالی در

      به تنها چیزی ی فکر نمی‌کنند حقوق بازنشسته است و رفاه مردم است
      خودشان از نفت و معادن ایرانیان که بهره میگیرند هیچ صد ها منبع در آمد ازقلک های ابنیه متبرکه ساختی و صندوق ها و روضه خوانی ......میگیرند و سر سوزنی استفاده ندارند و مالیات هم‌ نمی دهند .چشمندرند یک شاهی از مال مردم به خودشان برسه .نفت خودمان را به خودمان گران میدهند

    • .... ارسالی در

      بس کنید
      بس کنید
      بس کنید
      لعنت بر کسی که فقط شایعه درست میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      به حسن نصرالله مفت میدن از مردم ایران هزار برابر می گیرند بیچاره مردم ایران گیر چه کسایی افتادن

    • ناشناس ارسالی در

      هر روزی یک مصیبت جدید شما که قدرت خرید مردم را از بین بردید بیخود میکنید بنزین حق مردم را گران کنید

    • ناشناس ارسالی در

      مرگ برفتنه گرا چرا خبرا را اشتباه به گوش مردم میرسونید اگ بنزین گرون بشه این سری مردم جون به لب شدن همه جارا بهم میریزن الان من خودم ماهی ۴تومن میگیرم حتی نمیتونیم یک کلوچه ۴۰۰۰تومنی بخریم برابچه بنزین گرون بشه باید بمیریم چون اونوقت همه چی هزاران برابر گرون میشه واینکه حقوق کارگربدبخت هیچوقت نمیره بالا چون بیشتره مردم کارگرومستضعف هستن اونوقت باید براهمه فاطه خواند

    • ناشناس ارسالی در

      خواهشا بااین خبرا مردم را ایست قلبی نکنید ک صبح ازخواب بیدارنشن واگ قصدتان اینه ک مردم را به کشتن بدید ولی خدا هم صبرش تموم شده کاری میکنه ک همه را نابود کنه

    • ناشناس ارسالی در

      فقط بگید کی گورتونو ازاین کشور گم میکنید .دیگه خسته شدیم ادستتون .چرابرای یکبارم شده به فکر زیادکردن حقوق ملت نیستین فقط به فکر پرکردن جیب خودتونین .خداازتون نگذره ان شااللله به حق امام حسین نیست ونابودبشید .به پهلوی شکسته مادرش زهرا خدابرتون داره .ان شاالله

    • ناشناس ارسالی در

      شما رسانه ای ها بعضاً غرض دارید برای ایجاد موج منفی در کشور چون تابع جریان خاصی نه خدمت به مردم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام
      گفتند نان گران نمی‌شود اما شد و تا چند هفته دیگر بازهم گران می‌شود
      بنزین هم گران می‌شود نیاز به تحلیل گران نیست آنها از خود دولت هستند و پول می‌گیرند که دروغ بگویند به نفع دولت...

    • هاشم ارسالی در

      لطفا یکی آقای رئیسی را در جریان بگذار نکنه شب بخوابه فردا صبح که بنزین گرون شد بگه من نفهمیدم البته ایشان هیچی از مسائل کشور نمی‌داند چون هیچکدام از وعده‌ای انتخابی ایشان کاملا عملی نشد کاش میشد رئیس جمهور و مدیر وارد میکردیم

    • هاشم ارسالی در

      کسی می دونه حقوق یک مدیر خوب که احساس مسئولیت کنه و در صورت عدم کارائی راحت بتوان عوضش کرد و صدای فامیلش در نیاد چند است اگه چینی هم باشه اشکال نداره چون دیگه اصلا نمی‌فهمیم چی میگه فقط نتیجه کاراش مشخص و به نفع کشور باشه نه آقازاده هاش

    • ناشناس ارسالی در

      خدا ازتون نگزره با دوتومن حقوق داریم از گشنگی میمیریم حالا میخوایین بنزین گرون کنید شمارو سپردم ب صاحب اینروزا خدا از کمرتون بزنه

    • ناشناس ارسالی در

      چرا آمار دورغ می دین از سال قبل تا حالا چند دستگاه خودرو وارد چرخه شده که هی می گین پارسال ابن قدر مصرف بنزین بوده امسال این قدر مصرف رفته بالا مردم را شما چه حساب کرده اید

    • ناشناس ارسالی در

      شما اگه مردید کاری کنید که ارزش پول ما بالا بره نه اینکه با پودک توسر ملت بکوبید

    • ناشناس ارسالی در

      روز اول 200تومن به حساب یارانه بگیران می‌ریزن هیچ کسی صداش در نمیاد..

    • جوون بیکار ارسالی در

      کم بدبخت کردین مردما کم گرونی هست بازم گرونش کنید خجالت که نمی‌کشید خون مردما کردین تو شیشه ولکنم نیستین جمع کنیدخودتونامسخرها کی ما ازدست شما راحت میشیم دیگ

    • حمید ارسالی در

      الهی خدا ازتون نگذره انشالله یه دردی بگیرین که درمونش نباشه چرا تیتر میزنین و شایعه درست میکنین

    • ناشناس ارسالی در

      این قیمت برای شما یا برای ما توضیع دهید لطفا

    • طاها ارسالی در

      قطعا این نحوه یارانه بنزین به سبک کنونی مشکل داره چون هرکی ماشین داره داره بنزین مفت میخره اکثرا هم قشر متوسط روبه بالا هستن . و فقرا اصلا نمیدونن بنزین ینی چی هرچند کرایه تاکسی میدن و ارتباط داره با افزایش قیمت تاکسی و این باید به نحوی دیگر سازماندهی بشود و یارانه بزنین به تمام کد ملی ها داده بشه و بعدش افزایش قیمت .اونم اللبته یارانه متناسب با گرانی های بعدش

      • محمد ارسالی در

        خاک بر ........

    • ف ح ارسالی در

      چرا در مورد اتفاقی که قار نیست بیافتد یکسره مطالب می نویسد ادمی که زیاد در مورد چیزی صحبت می کند نشانه ترس او از انجام ان کار است

    • حقیقته تلخ ارسالی در

      حکومت دیکتاتوری از اینم بهتر نمیشه ، ما هر بلایی سرمون بیاد حقمونه، ن دین درست داریم ن نظام درست ، خداکنه بنزین بشه صد هزارتومن ، تا شماها باشین رای ندین

    • علی ارسالی در

      آقای رییسی بعداز گران کردن بنزین..که همه چیز گرانتر خواهد شد چه غلطی خواهی کرد ؟؟؟ برات متاسفم... دروغگو

    • بی نام ارسالی در

      خدا لعنت تون کنه الهی می‌خواستیم همون عید گرون کنین تا همهاجنای گرون نشده پس معلومه همه گرونی زیر سر خودتونه

    • ناشناس ارسالی در

      طفل با دایه نه استیزد ولیک

      گرید او گر چه نه بد داند نه نیک

    • ف ح ارسالی در

      دوستان علت افزایش مصرف بنزین یکی تولید خودرو توسط خودروسازها دومی بی کیفت بودن خودروهای تولیدی و مصارف بالای اونها است وگرنه با این تورم که مردم جابجایی و تحرکشون خیلی پایین اومده مردم چه گناهی کردن باید جور تولید خودرو بی کیفیت بکشند

    • ناشناس ارسالی در

      حالا چرا طرح ازمایشی داخل کیش و قشم که حتی یک ماشین ایرانی ندارن انجام بشه چرا داخل شهرهایی که هنوز ماشین مدل 57راه میره طرح ازمایشی نمیزارید بنزین گرون کنید مردم هم برگردن به دوره اسب و الاغ لااقل دیگه تصادف نمیکنن موضوع رشد جمعیت هم حل میشه

    • ناشناس ارسالی در

      بایدگرون بشه کشورهای برادربایدسوخت رایگان بگیرن هزینشه کی بایستی پرداخت کنه ملت بدبختمون چندرغازبحساب ملت میریزن بعدش میگن کالای اساسی میدن یچیزم اونجا گیرشون بیاد درکل ملت سرکاری هستیم بااین طرح ها وضعیت کشورمون درست نمیشه

    • معترض ارسالی در

      گرانی گرانی دیگه میخواهید چکار کنید هر بار بهونه قاچاق سوخت گرون میکنید خوب مرزها رو ببندین قاچاق نشه خودتون که دزدین کی میتونه ازتون دزدی کنه

    • ناشناس ارسالی در

      دولت به حد کافی گران فروش هست تا جائی که کالاها را 10درصد و 20درصد قانع نیست و از 100درصد به بالا گران میکند و هیچ ابائی ندارد . روزنامه ها و جراید و خبرگذاری ها هم باد به غبغب گران فروشی دولت می اندازند و یادآوری میکنند که از سال 98 تاکنون بنزین گران نشده در حالیکه همان سال 300درصد بنزین را گران کردند بدون مجوز نمایندگان مجلس

    • امید ارسالی در

      درود بردکتررییسی وکابینه اش درودبرانقلاب وآینده اش درودبرملت انقلابی ایران.دکتررییسی لطفا بنزین وگازوییل را لیتری بیست هزار وبیشترکنیدوهمانندمردان انقلابی یارانه آن را یک میلیون دومیلیون تومن یابیشتربود هرچه بود تا ریال آخرش را به حساب یارانه ما ملت بریزوماراشادمان وخوشحال کن وبگذارهرماه درجیبهایمان پول وغذاوخوراک وخوشی باشد وکسانی که مخالف گرانی بنزین هستند رااشدمجازات بده وعذاب بده مخالفان ضدانقلاب ضدالله وضدرفاه ملت هستند اگرهم کالاها تا بیست درصدم گران شود باکی نیست اشکالی ندارد ما شیرمردان انقلابیم واشکالی ندارد پس زود گران کنید بنزین وسوختها را وماپول یارانه آنها را میخواهیم

    • تبنزی ارسالی در

      گرانی بنزین مساوی است با سقوط حکومت اسلامی ایران

    • ناشناس ارسالی در

      اگر تصمیم دولت بر این هست که قیمت بنزین را گرون کنه ، بی شک حادثه ای بسیار بدتر از سال ۸۸ و ۹۸ تکرار خواهد شد و دیگر نمی‌توانند تقصیر را گردن دولت های قبل و آمریکا و نفوذی ها و ... بدانند

    • ناشناس ارسالی در

      باشما هستم نویسنده این تیتر گران شدن بنزین که معلومه از آن شکم سیر های شکم گنده هستی وبه هر بهانه ای میخوای دیده بشی آدمی که باشایعه درست کردن مردم بیچاره را به هول و ولا میاندازی بتو چه ربطی داره تو امسال تو که خون مردم رو تو شیشه کردی .

    • دی دیلی ارسالی در

      کاس فقط حرفشون یر گرون کردن بنزین بود.. مردم احمق و ساده هم فقط به هزار تومن گرون شدن بنزین معترض شدن ولی چه زیرکانه و مرموزانه در پاسخ اعتراض مردم.. قیمت همه چی را ده پانزده برالر گرون تر کردن ولی ملت بدبخت هیچ واکنشی نسون ندادن..

      • گمنام ارسالی در

        حرف دلمو زدی دمت گرم موافقم👍

    • سیروس زرین بین ارسالی در

      باسلام از آنطرف بنزین را مجانی می دهند لبنان از این طرف بنزین را برای ایرانیان گران می کنند...پس نتیجه میگیریم که سران بیشتر هوای لبنان را دارن تا مردم ایران انشاالله خدا حکم کنه...

    • ناشناس ارسالی در

      پول میگیرن شایعه درست میکنم آخه بدبخت گرون بشه برای یکی نیست

    • ناشناس ارسالی در

      دورغ شده خوراک کارتون چقدر میخواهید به مردم دورغ بگویید جمهوری اسلامی پایه و اساس دورغ وخایه مالی است

    • گمنام ارسالی در

      این مردمی که من میبینمو میشناسم اگر لیتری ۲۰ هزارم بشه خیالشون نیستو بدوبدو صف میکشن تو پمپ بنزین واقعا تاسف داره

    • ناشناس ارسالی در

      15 میلیون افغانی را بیرون کنید سالانه 250 تریلیون صرفه جویی در بودجه داریم چرا همیشه دست توی جیب مردم می کنید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه