ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان | بازنشستگان تامین اجتماعی

چالش جدید برای بازنشستگان | اتفاق جنجالی در جلسه سرنوشت‌ساز افزایش حقوق بازنشستگان

رییس کانون بازنشستگی استان تهران درباره افزایش حقوق بازنشستگان گفت: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

چالش جدید برای  بازنشستگان | اتفاق جنجالی در جلسه سرنوشت‌ساز افزایش حقوق بازنشستگان

جلسه سرنوشت‌ساز افزایش حقوق بازنشستگان چالش برانگیر شد

در حالی قرار بود افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱، ۳۸ درصد به‌علاوه ۵۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شود که در ادامه این افزایش از سوی دولت رد شد.

به نقل از خبرآنلاین، در همین راستا، افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی هم‌اکنون چالش بین دولت، مجلس و کانون‌های بازنشستگی بدل شده است، تا جایی که دو هفته قبل مصوبه دولت درباره افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان باطل شد. پس از آن علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت در روز سه‌شنبه هفته گذشته اعلام کرد: پیرو دستور رییس‌جمهور برای پیگیری بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان و پس از برگزاری نشست‌های مکرر معاون اول با نمایندگان بازنشستگان، هیات دولت برای تعیین تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان، اختیارات خود را به وزرای عضو هیات امنای سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی تفویض کرد.

محمدهادی زاهدی‌وفا، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز روز چهارشنبه هفته گذشته گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته و در پی پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی مقرر شد در چارچوب پایداری منابع و اعتبارات این سازمان، مستمری سایر سطوح اصلاح‌ شود.

او با بیان اینکه رییس‌جمهور بر اصلاح میزان افزایش سنواتی مستمری سایر سطوح بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، تاکید دارند، افزود: بر این اساس هیات وزیران، تصمیم‌گیری در این خصوص را به وزرای عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی تفویض کرد.

در این فضا، حال گفته می‌شود که احتمالا امروز هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی جلسه خواهد داشت و به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان پرداخته می‌شود. در این خصوص علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگی استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری خبرآنلاین گفت: با توجه به این‌که دستور سه باره رییس‌جمهور پشت داستان حقوق بازنشستگان است، در نهایت تصمیم گرفته شد که موضوع به وزرای هیات امنای سازمان تامین سپرده شود. هیات امنا هم قبلا یک پیشنهادی داشتند و انتظار ما از هیات امنا این است که آنچه که خودشان قبلا با توجه به منابع و مصارف پیشنهاد دادند، تایید کنند.

وی تاکید کرد: اگر اتفاقی غیر از این بیفتد، به این مفهوم است که اشتباه کردند؛ حالا این‌که تصمیم اول اشتباه بوده یا تصمیم امروزشان، خود موضوعی است. بر همین اساس، انتظار ما این است که همان مصوبه قبلی، یعنی افزایش ۳۸ درصدی حقوق به اضافه ۵۱۵ هزار تومان تایید شود.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران تصریح کرد: در رابطه با جلسه شنبه، می‌دانیم که شنبه بین‌التعطیلی است، اما به طور معمول هیات امنای سازمان تامین‌اجتماعی شنبه‌ها جلسه دارند، بنابراین فکر می‌کنیم که احتمالا در رابطه با حقوق بازنشستگان جلسه داشتند.

دهقان‌کیا متذکر شد: اگر این جلسه برگزار شود، اولین دستورشان احتمالا موضوع افزایش حقوق بازنشستگان باشد و در رابطه با موضوع تعیین‌تکلیف شود. اگرچه باز در خبرها شنیده می‌شود که وزیر اقتصاد در حاشیه نشست دولت اعلام کرده که ما نشست‌مان را گذاشته‌ایم.

وی عنوان کرد: ما نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد، ولی انتظار ما از هیات امنا، مصوبه‌ای بوده که خودشان قبلا تایید کردند و برای دولت فرستادند. دیر و زود است، اما سوخت و سوز نیست.

رییس کانون بازنشستگی استان تهران در رابطه با اظهارات دولتی‌ها در رابطه با این‌که کارکارشناسی روی افزایش حقوق بازنشستگان صورت می‌گیرد، گفت: بحث‌های کارشناسی دیگر از دست دولت خارج شد و دیگر دولت مسوولیت را به وزرای هیات امنای سازمان تامین اجتماعی سپرده است؛ به ویژه وزیر اقتصاد و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. اگر تصمیم نهایی از سوی آنها گرفته شود، به طور قطع دولت مخالفتی نخواهد کرد.

دهقان‌کیا افزود: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی باید روی مصوبه قبلی خود پافشاری کند؛ غیر از این باشد، در جامعه این برداشت می‌شود که هر تصمیمی که آقایان می‌گیرند، ممکن است غلط از آب در بیاید.

وی تصریح کرد: کانون در هر جلسه‌ای که داشته است، خواهان اجرای مصوبه شورای عالی کار بوده است و خارج از آن اظهارنظر نمی‌کنیم.

منبع : تازه نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      هیات امنا همان دولت است گول نخوردید

    • اشرف مخلوقات ارسالی در

      در صورتیکه نخواهند 38% و 515000 تومان را اجرائی نمایندظاهرا موضوع فقط به ضرب و زور مجلس قابل حل است . این همه فلسفه و پیشنهادات من در آوردی از کجا می آید ؟! اگر قرار است آقای میر کاظمی برای افزایش حقوق تصمیم بگیرد که کلاهمان پس معرکه است . اگرچه از خود ایشان تا کنون چند بار شنیده شده که هر چه قانون بگوید مع الوصف هم اکنون باید ببینیم در معرض اجرای قانون چه عکس العملی از خود نشان میدهد ... ؟

    • ناشناش ارسالی در

      اگر دولتی وعده معیشت داد یعنی معیشت را از بین می برد شاهد آن هستیم

    • سحت ارسالی در

      این همه صرف وقت و انرژی برای چیه؟؟ دولت قانون را زیر پا گذاشته خلاف منافع ملت عمل کرده باید عذر خواهی وجبران کنه، این دولت مردان با این اوضاع خراب مملکت وکلی مشکلات اقتصادی و اجتماعی چرا باید وقتش را این طور تلف کنه و بره یک میلیون خانه را بسازه، جلوی سیل را بگیره، سد ها خشک شدن دریاچه وتالاب دارن میمیرن کل حیات وحش منقزض شده جنگل ها دارن از بین میرن و.....انوقت درگیر چندر غاز حقوق بازنشسته ها هستن، واقعاً که!!

    • ناشناس ارسالی در

      اگه غیر ۳۸ درصد+۵۱۵ باشه. یعنی کسانی که در جلسه بودن..سخنان ریس جمهور ابطلال ریس مجلس..پشمم حساب نکردن.این همه کارشنان مدیران نمایندها گفتن..غیر این باشه هر کی هر جور دلش خواست عمل میکنه در صورتی مر بوط به دولت نبوده.‌.این یعنی قانونی نیست..وهمه میشن پینو کیو

    • ناشناس ارسالی در

      ما متوجه نشدیم ..فقط بله بوده. یانه..این خبرها تکرارین..لطفا...بعد در این جلسها کاش خبرنگاران میپرسیدن حقوقها خودشون چقدر هست..که موافقت نمیکنن..بپرسین چند سال سابقه کاری دارن وحقوقاشون چنده..در مقابل کسی که ۳۲ سال کار کرده..سخت وزیان اور ..

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی 7ملیون با 30 سال کار ولی حقوق حد اقل بگیر با 12 سال کار وبیشتر انها فقط بیمه پرداخت کردند 12ملیون یعنی برای حداقل بگیر با 12 سال کار57/ حقوق انان را زیاد کردند واین عدالت قانونگذار است کسی که 30 سال جوانی وعمر خود را گذاشته که با احترام وعزت زندگی کند با گرانی وتورم حالا با ید نان بخور ونمیر حقوقش باشد 10/ اضافه کردندباید حقوق مستمری بگیر 57/ درصد باشد چرا مسئولان در عمل می کویند کسی که کمتر کار کرده باید از حقوق بیشتری برخوردار باشد ودر عمل می گویند چرا30 سال کار کردید شرکت شستا با کار مستمری بگیر طی سالهای کار مستمری بگیر جان گرفت باید سهام ان بین مستمری بگیر تقسیم شود چون هیچ دریافتی دیگر ندارد چرا وقتی که برای فرهنگیان یا مسئولان می خواهند حقوقشان اضافه کنند وووکسی نمی گوید تورم وگرانی می شود ولی وقتی می خواهند حقوق مستمری را اضافه کنند تمام حرفها گرانی تورم وووبلند می شود

    • ناشناس ارسالی در

      معلوم نیست دراین مملکت وانفساچه خبراست ببینیدچگونه بازنشستگان رادست انداخته اند...

    • علی رضا جعفری ارسالی در

      سلام
      بسیار تأسف بار و عجیب است که دولت تا این حد با اعصاب و روان بازنشستگان بازی کند و یک تصمیم درست و قانونی را اینقدر با چالش و تاخیر روبرو کند
      واقعا دولت چی فکر می کنید ؟؟
      آیا دولت فکر نمی. کند عملکردش موجب نارضایتی شدید بخش قابل توجهی از جامعه ایرانی ست
      خواسته بازنشستگان افزایش حقوق 38درصذی و عدد 550هزار توان است که با توجه به شرایط تورم و در چارچوب قوانین تعیین گردیده و جز این باشد مورد قبول بازنشستگان نیست و قطعا اعتراض و مطالبه حتمی است

    • بازنشستگان تامین اجتماعی ارسالی در

      گوه بقبر مرده و زندتون دروغگوها ی. کثیف ترین مسئول ین مملکت درتاریخ ایران. دزدان هزاران میلیاردی. دستتان برای مردوم رو شده است. کثافتها ی اشغال انشاءالله اسرائیل وامریکا. نابودتون کنند به بلا گرفتار شوید

    • ناشناس ارسالی در

      رئیسی و نوابغ کابینه اش تن به قانون نخواهند داد. راه جدیدی برای فرار از قانون پیدا می کنن. لعنت خدا بر معاویه و یزید.

    • ناشناس ارسالی در

      شنبه هم گذشت خبری از جلسه نشد..خبر قطعی..میترسن.بعد از پنج ماه..یعنی هنوز نفهمیدن..که صندوق ت اجتمایی ربطی به بودجه دولت ندارد..و ت اجتمایی گفته بود ما در افزایش حقوقها مشکلی در رابطه با صندوق نداریم..چون ربطی به دولت وبودجه ندارد...سال گذشته وقتی حقوقهای کشوری زیادتر افزایش داشت .بازنشستگان ت اجتماییً.اعتراض کردن..گفتن چرا حقوقا ما کمتر شده..گفتن چون دولتی هستن‌‌ واز بودجه دولت استفاده میکنن.شما صندوق هستین..الان چطور دخالت میکنن...بخدا باید کتابهای قانون مطالعه کنن باید اموزش ببینن....یا پس از رو دشمنی اینکار و میکنن..وقتی مجلس تاید کرده غیر قانونی بوده کار دولت.این همه کارشناس کار نماینده ریس جمهور ریس مجلس ..این چه کسی هست ور خر خودش سواره..مثل ادمایی که میگن نو کیسه..خوشحاله که سمت بهش دادن..وبه قدرتش مینازه..اینطور ادما که ادا قدرت میکنن باعث فساد میشون...اما بدانید دست بالا دست زیاده..از یاد خدا رفتین..ما بهش ایمان داریم..چوب خدا صدا نداره وقتی بزنه دوا نداره..انشا الله

    • محمد ارسالی در

      فردا بازبرای رای میایید میگویید بیاین رای بدهید مطمئن باشید از50 میلیون رای محروم میشوید چون دولتی که بفکر معیشت مردم خودش نیست زیر نویس شبکه خبر همیشه از فلسطین مینویسد یکبار نیامدند این بازنشتگان چه سفره دارند دنیا شاهد جنایت شما هست من 38 ماه جبهه رفتم جانبازم کی باید بحقم برسم

    • بازنشسته ارسالی در

      اقای دهقان و بیات شنبه شما تمام شد ولی از جلسه خبری نشد حداقل اعلام کنید جلسه ای برگزار نخواهد شد تا خیال همه راحت شود

    • ناشناس ارسالی در

      شنبه ۱۵ هم امد اعلام نکردید اینم تز مذاکرات برجام بازنشستگانه این دولت سادیسم ملت ازاری داره این همه مشکل کشور از سیل وزلزله ومتروپل وووو عرضه ندارین گمشین برین سقط شین ملت نفسی بکشن بخدا شما نباشین امورات خودش درست میشه

    • بازنشسته بی پناه ارسالی در

      ... چرا با توجه به لغو و ابطال و اتمام فرجه قانونی مصوبه ی دولت ، رئیس محترم مجلس در مورد مصوبه ی ابطال شده ۱۰ درصدی دولت محترم ، اکنون مجلس با توجه به وظیفه نظارتی خود بر اجرای صحیح و دقیق قانون اساسی و در دفاع از امضای خود و شان قانونگذاری و قانون و برای جلوگیری از اِعمال سلیقه ی دولتها؛ تخلف مرتبطین دولتی مصوبه ی مربوطه را از دستگاه محترم قضایی دنبال نمی فرماید!؟؟؟؟؟

    • بازنشسته ارسالی در

      با عرض پوزش باید گفت دم آقای روحانی و وزیر رفاه دولتش و آقای سالاری رئیس تامین اجتماعی دولت قبل گرم.آقای رئیسی که سال اول با بازنشستگان چنین کرد حتما تا سال آخر همه را میکشد.

    • بازنشسته ارسالی در

      لعنت عاشورا بر پدر رییسی و وزراش

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت خدا برشما خائنین بی عدالت امیدوارم به خدایی بزرگ قسم میدم این شب تاسوعای ابوالفضل حرکتی باعث بانی این حق خوری بازنشستگان شده عزای عزیزش بشود الهی آمین یارب آلمین

      • بازنشسته ارسالی در

        سلام خوبی
        دولت خود می خواد که ملت رفتار
        باشند‌

    • ناشناس ارسالی در

      سلام خداوندنیست ونابودتان کنداخه چقدرسرکاری؟؟چقدربی عدالتی

    • بازنشسته ارسالی در

      همه شون با هم هستند این بازنشسته های بیچاره هستند که کسی هواشونو نداره
      عدالت کجاست ؟!....

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی الاف تر و سرگردان تر از این دولت در طی 2500 سال وجود نداشته معلوم نیست چکار می کنندو جه می گویند!! اقای رئیسی فکر میکنه بالای منبره و فقط حرف فاقد عمل میزنه و وقتی میاد پائین یادش میره چی گفته چون حرفاش مبنا نداره اقای مخبر هم هنوز تو فاز ساخت واکسن کرونا است که هیچ وقت موفق نشد و وزرا هم که از تو کوچه محل جمع کردن موقع گردو بازی و هنوز بازیشان تمام نشده گردو به دست تو جلسات میشینن در حال گردو بازی هستن اصلاً نمی دونن و هیچ درکی از ملت و مملکت ندارن نه قانون را می فهمند و نه دانش واقع بینانه دارند کلاً رو سطح سیاره مریخ هستن و توهم، آخه بابای خانواده دو دفعه دروغ بگه بچه 3 ساله امروز دیگه قبولش نداره بعد اینها یک ساله چاخان پاخان سر هم می کنند و خودشان هم باورشان شده، سالی یک میلیون خونه میخواستن بسازن یک عدد هم نساختن نه پولشو دارن نه زمین، فقر را می خواستن ریشه کن کنن تا اخر سال پیش کل مملکت را فقیر کردن، قرار بود 4 قلم جنس فقط گرون بشه که بچه هی مهد کودک همسایه ما هم بهش خندید حتی قبر و حلوا هم گرون شده کلاً بی تعارف کل سطح مملکت را به همراه ملت قهوه ای کردن اه هم نگفتن، معمولاً شاعر وقتی به جفنگ میاد باید بره تو کوه تنها بشینه و فقط برای خودش شعر بگه همان نجا بمیره جنازه اش فقط به درد لاش خور ها میخوره حداقل اینطوری یه استفاده ای ازش شده.

    • ناشناس ارسالی در

      همش خبرهای تکراری خسته نشدین

    • ناشناس ارسالی در

      آیا دولت روغن 13 تومان را 126تومان اعلام کرد کسی از حقوق مصرف کنند دفاع کرد حالا حقوق بازنشته بعد 5ماه چندرقاز اضافه کنند از هفت خان رستم باید بگذرد منکه 35 سال بیمه پرداخت کرد670. دریافت می کنم
      بی وجدان با حقوق من یک زندگیتو می توانی بچرخونی یا انسان نیستی یا گرگی در پوست گوسفند

    • گلی ارسالی در

      تمام این گفتگوها سرکاریه الان ۵ ماه از سال میره می‌خوان آپالو هوا کنن هی گفتگو هی جلسه پول همین جلسات را جمع میکردن حق ما را می دادن مگه تو این مملکت زندگی نمی کنن مگه گرونی ها را نمی بینن بخدا می‌دونن اما کیه که بفکر مردم باشه

    • محمد ارسالی در

      بحق امام حسین جزای کار تونو پس میدید غروب عاشورا خدایا این دولت با همه کسانیکه با روح وروان مابازی کردند نابودشان کن

    • ناشناس ارسالی در

      تصمیم دولت و مجلس بی بند بار است هیچ کس به فکر نیست . تقریبا ۵۰ درصد وزرا دهه ۶۰ هستن و از سیاست چیزی نمیدانن فقط حقوق نجومی میگیرن تمام وبه ۵۰ سال بد فکر میکنند چطوری دزدی کنن
      هیچ احدی به فکر بازنشسته نیست فقط شدیم بازیچه .. وقتی حرف هم سران قوا نمیدونن ما باز نشست ها چه انتظاری داریم .هی امروز فردا میکنند خیلی خوب هم میفهمن چکار کنن .. الان بگک کشورهای عربی بی نون‌ماندن از ۱۰۰ جا فتوا دا ده میشه برادر ما هستن باید کمک کرد .
      نمیدونن خودمان به نون شب محتاجم

    • غ،ب ارسالی در

      تف به هرکس که مقصر این وضعیته

    • ناشناس ارسالی در

      اینها میخواهند مملکت نابودکننده مردم بدبین خودم سیرم بچه ها به کیرم

    • ناشناس ارسالی در

      بازنشسته جانباز ۶۰درصد هستم عصر عاشورا ی شام گریبان می باشد .حق نظام هماهنگ را برسی نمایید آه این روز گریبانتان را می گیرد اگر زودترانجام ندهید.

    • عباس ارسالی در

      سلام صدرحمت به پدرومادر آقای روحانی وسالاری رئیس محترم تامین اجتماعی که به فکرقشرکم درآمدوبازنشسگان بود لااقل تاحدودی همسان سازی رااجراکرد/آقای رئیسی تادورش تمام بشه بایدفاتحه بیمه وبازنشستگان را خواند!!!!!!!!خداازباعث وبانیش نگذردانشاالله !ازماکه گذشته خدابه آیندها رحم کنه !!!!!!!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه