ارسال به دیگران پرینت

سیل | سیل دهلران

شهرستان دهلران ایلام گرفتار سیل شد+ ویدئو

به دستور استاندار ایلام به عنوان رییس ستاد مدیریت بحران استان قبل از ورود سامانه سیلابی همه دستگاه های عضو ستاد بحران در حالت آماده باش کامل بودند تا همه تجهیزات و ادوات مرتبط با این موضوع نیز به کار گرفته شد.

شهرستان دهلران ایلام گرفتار سیل شد+ ویدئو

وقوع بارندگی شدید و جاری شدن سیل در روستای تختان شهرستان دهلران

به دستور استاندار ایلام به عنوان رییس ستاد مدیریت بحران استان قبل از ورود سامانه سیلابی همه دستگاه های عضو ستاد بحران در حالت آماده باش کامل بودند تا همه تجهیزات و ادوات مرتبط با این موضوع نیز به کار گرفته شد.

هرچند وسعت خسارت های سیل اخیر به علت تمهیدات و تجریبات سیل فروردین ماه کمتر بود اما باز هم شدت بارش ها موجب ریزش و رانش کوه، تخریب چندین دهنه پل، فروریختن تونل، مسدود شدن جاده ها و راه های مواصلاتی، اراضی کشاورزی و... شده است.

اما در کنار بروز خسارت های وارده به زیرساخت های عمرانی استان ایلام، غروب دیروز با سقوط یک جوان ایلامی در کانال آب، شدت و سرعت سیلاب موجب مرگ این فرد و جسد وی صبح امروز در یکی از روستاهای پایین دست شهر ایلام پیدا شد.

هنوز برآورد دقیقی از خسارت های ناشی از سیلاب در استان صورت نگرفته است چرا که بارش ها تا ساعاتی از امروز همچنان ادامه داشت و با پایان یافتن نزولات جوی و پایداری هوا عملیات برآورد خسارت ها در استان شروع شده است.

میزان بارش های باران در استان ایلام در برخی ایستگاه های باران سنجی نظیر میمه با ۱۹۷ میلیمتر بود در حالی که میانگین پیش بینی شده هواشناسی برای این سامانه بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیمتر بود.

بارندگی‌های ایلام از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت

رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته در این استان از میزان پیش‌بینی شده نیز فراتر رفت، گفت: مرکز استان در مدت یاد شده شاهد ۱۴۰ میلیمتر بارندگی بوده است.

مجتبی میهن‌پرست اظهار داشت: طی مدت یاد شده بخش میمه شهرستان دهلران با ۱۹۷ و شهر بدره با ۱۹۴ میلیمتر بارندگی بیشترین دریافت نزولات جوی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: کمترین بارش باران نیز متعلق به شهرستان مهران با ۴۷ میلیمتر بارندگی بود که در طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ثبت شد.

رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: ایستگاه شهرستان ایلام در منطقه فرودگاه ۱۴۰ میلیمتر و در داخل شهر نیز ۱۲۵ میلیمتر دریافت باران را در طی فعالیت این سیستم باران‌زا ثبت کرده است.

میهن‌پرست تاکید کرد: این سامانه بارشی از امروز به تدریج از آسمان استان ایلام خارج می‌شود و روزهای پایانی هفته هوا پایدار خواهد بود.

وی پیش‌بینی کرد: بر اساس بررسی الگوهای جوی یک سامانه بارشی دیگر اوایل هفته آینده وارد استان خواهد شد که اطلاعات در مورد آن سیستم روزهای بعد اطلاع‌رسانی می‌شود.

خسارت ۱۵۱ میلیارد تومانی سیلاب به بخش راه و مسکن ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: بر اثر بارندگی های سیلابی شبانه روز گذشته بیش از ۱۵۱ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت بخش راه و مسکن این استان وارد شده است.

علی اصغر کاظمی اظهار داشت: بارندگی شدید ۲۴ ساعت گذشته سطح استان ایلام در چند شهرستان که تا ۱۸۰ میلیمتر و جاری شدن سیلاب منجر شد خسارات سنگینی به محورهای اصلی، فرعی، روستایی و ابنیه فنی وارد کرد.

وی افزود: بر اساس ارزیابی های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان ذیربط این اداره کل ۹۶ میلیارد تومان خسارت به بخش راه های استان وارد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام میزان خسارت اورده به بخش مسکن شهری و روستایی نیز ۵۵ میلیارد تومان عنوان کرد.

کاظمی تاکید کرد: بر اثر جاری شدن سیل ۶۱۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۳۲ کیلومتر راه روستایی و تعداد ۳۳۲ دستگاه ابنیه فنی( پل) آسیب دیده است.

سیلاب به ابنیه و زیرساخت های ایلام خسارت وارد کرد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: بروز سیلاب و بارش های تند سیلابی به تعدادی از زیرساخت ها و ابنیه استان آسیب وارد کرده است.

رضا کریمیان اظهار داشت: این بارش ها بیشترین خسارت را به سه شهرستان چرداول، سیروان و هلیلان وارد ساخت که مهمترین آسیب نیز تخریب پل جزمان هلیلان است.

وی افزود: این پل که در سیل فروردین ماه نیز تخریب و سپس مرمت شد راه دسترسی چندین روستای منطقه هلیلان را قطع کرده که مقرر شده است به طور موقت از فردا باکس های سیمانی به منطقه ارسال شود تا امکان ارتباط ساکنان روستاها و نیروهای امدادی تا زمان بازسازی پل مهیا شود.

کریمیان یادآور شد: همچنین باتوجه به شدت بارش ها چندین خانوار ساکن شهر سرابله که امکان آبگرفتگی منازل آنها دور از ذهن نیست از منازل خود تخلیه شدند و نیز بارش باران مشکلاتی را برای بخش کارزان از توابع شهرستان سیروان ایجاد کرده است.

منبع : چند ثانیه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه