ارسال به دیگران پرینت

بهبود اختلال جنسی مردان | تقویت عملکرد جنسی مردان | تقویت قوای جنسی مردان

بهترین روش‌های بهبود ناتوانی جنسی مردان | ساده‌ترین راه درمان ناتوانی‌های جنسی

اختلال عملکرد جنسی مردان پایان زندگی جنسی نیست. بلکه مردان می توانند بر این مشکلات غلبه کنند. تقویت قوای جنسی مردان با ریزمغذی ها می تواند به بهبود اختلالات کمک کند. سلامت جنسی خود را به زندگی باز گردانند.

بهترین روش‌های بهبود ناتوانی جنسی مردان | ساده‌ترین راه درمان ناتوانی‌های جنسی

اختلال عملکرد جنسی مردان پایان زندگی جنسی نیست. بلکه مردان می توانند بر این مشکلات غلبه کنند. تقویت قوای جنسی مردان با ریزمغذی ها می تواند به بهبود اختلالات کمک کند. سلامت جنسی خود را به زندگی باز گردانند.

به این دلیل سبک زندگی سالم ضروری است. از جمله انتخاب دقیق برخی از ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ترکیبات طبیعی که می تواند برای سلامت و عملکرد جنسی شما مفید باشد. به خواندن ادامه دهید تا درباره این ویتامین ها، مواد معدنی یا مکمل های سلامت جنسی مردان بیشتر بدانید.

بررسی اجمالی اختلال عملکرد جنسی مردان

اختلال عملکرد جنسی مردان مشکلی است که امکان دارد در هر مرحله از چرخه زندگی جنسی رخ دهد. این مشکل به فرد اجازه نمی دهد از فعالیت جنسی خود رضایت داشته باشد. مردان در هر سنی ممکن است دچار نوعی اختلال عملکرد جنسی شوند. موارد زیر از جمله اختلالات جنسی رایج در مردان است:

  • اختلال نعوظ – مشکل در رسیدن یا حفظ نعوظ به اندازه کافی برای مقاربت رضایت بخش
  • میل جنسی کم – کاهش علاقه به رابطه جنسی
  • انزال زودرس – رسیدن به ارگاسم خیلی سریع با تحریک جنسی
  • مهار یا تاخیر در انزال – رسیدن به ارگاسم خیلی سریع یا نرسیدن به آن

علل اختلال عملکرد جنسی مردان می تواند جسمی یا روانی باشد. از طرفی علل فیزیکی ممکن است از سطوح پایین تستوسترون و داروهای تجویزی خاص گرفته تا اختلالات عروق خونی مانند تصلب شرایین و فشار خون بالا را شامل شود. سایر علل فیزیکی اختلال عملکرد جنسی در مردان شامل آسیب عصبی ناشی از سکته مغزی یا دیابت و عادات ناسالم مانند اعتیاد به الکل، سوء مصرف مواد مخدر و سیگار است. اضافه وزن و چاقی نیز از علل شایع مشکلات جنسی هستند.

از طرفی علل روانی اختلال عملکرد جنسی مردان عبارت اند از استرس، اضطراب، افسردگی. یا هم مشکلات روابط عاطفی، آسیب های جنسی گذشته و نگرانی در مورد عملکرد جنسی باشد.

آیا درمان‌ های طبیعی در بهبود عملکرد جنسی مفید است؟

اختلال عملکرد جنسی مردان تاثیر بسزایی بر کیفیت زندگی و اعتماد به نفس آنان دارد. خبر خوب این است که این مشکلات قابل کنترل هستند. کارهای زیادی می توانید برای مقابله با اختلال عملکرد جنسی و بهبود زندگی جنسی خود انجام دهید. بسیاری از مردان از داروهای طبیعی استفاده می کنند و ممکن است از خود بپرسید که آیا فایده ای نیز دارد؟

می بینید، درمان با داروهای طبیعی؛ ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و غیره … ترکیبات سالمی هستند که برای تعادل هورمونی یا سلامت و تندرستی جنسی به آن ها نیاز داریم. به جای پنهان علائم، هدف این درمان ها رفع یا کنترل علت اصلی اختلال عملکرد جنسی است. بسیاری از این درمان ‌ها برای قرن‌ ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند، و علم برای کشف مکانیسم‌های عمل آن ها تلاش زیادی کرده است.

داروهای طبیعی تقویت کننده مردانه نیز در برخی موارد مکمل درمان های توصیه شده توسط پزشک و داروهای تجویزی هستند. آن‌ها بخشی از یک سبک زندگی سالم هستند، نه جایگزینی برای آن.

۶ بهترین ویتامین و مواد معدنی برای کمک به بهبود سلامت جنسی مردان

برخی ریزمغذی ها مانند ویتامین ها، مواد معدنی و حتی برخی از گیاهان می توانند سلامت جنسی مردان را به شیوه ای کاملا طبیعی به آنان بازگرداند. برای دیدن ۶ بهترین گزینه که ممکن است بخواهید امتحان کنید، به خواندن ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که گاهی اوقات مشکل جنسی شما می تواند ناشی از بیماری های جدی مانند سرطان پروستات نیز باشد. قبل از شروع استفاده از داروهای طبیعی و فرمول های تقویت کننده مردانه، همیشه باید با پزشک مشورت کنید.

ویتامین دی

در شکل فعال خود، این ویتامین آفتاب به عنوان یک هورمون استروئیدی عمل می کند. و ممکن است برای عملکرد جنسی در مردان ضروری باشد. علاوه بر این، افزایش ذخایر ویتامین D می تواند باعث افزایش سطح تستوسترون و بهبود کیفیت اسپرم شود. کمبود ویتامین D با سطح تستوسترون پایین مرتبط است. اما این ویتامین برای سایر جنبه های عملکرد جنسی نیز ضروری است. تحقیقات نشان می دهد که سطح پایین ویتامین D با اختلال نعوظ مرتبط است. سطوح پایین ویتامین آفتاب علائم اختلال عملکرد نعوظ را بدتر می کند. ویتامین D ممکن است با افزایش جریان خون به آلت تناسلی برای کمک به بزرگ شدن آلت تناسلی. و افزایش سطح تستوسترون به کنترل اختلال نعوظ کمک کند. با افزایش تستوسترون، میل جنسی شما نیز افزایش می یابد.

تقویت قوای جنسی؛ ویتامین سی

ما معمولا فقط در زمستان برای تقویت سیستم ایمنی بدن به ویتامین C توجه می کنیم. اما این ریزمغذی‌ها می‌توانند خیلی بیشتر از این ها مفید باشند. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و پتانسیل این را دارد تا در بهبود عملکرد جنسی مردان کمک کند. این ویتامین ممکن است جریان خون را بهبود بخشد و تستوسترون را افزایش دهد. علاوه بر این، ویتامین C می تواند استرس و کورتیزول بالا را کنترل کند. دانستن این امر مفید است زیرا کورتیزول و تستوسترون “دشمن” هستند و غلظت بالاتر یک هورمون باعث کاهش سطح هورمون دیگر می شود. بهترین ویژگی ویتامین C این است که به راحتی می توان آن را تنها از طریق رژیم غذایی به دست آورد.

روی “زینک”

روی در بیش از ۱۰۰ فرآیند شیمیایی در بدن انسان نقش دارد. یکی از مهمترین مواد معدنی برای سلامت جنسی مردان زینک است. روی بدن را قادر به تولید تستوسترون می کند. علاوه بر این، این ماده معدنی تاثیر مثبتی بر برانگیختگی و عملکرد نعوظ دارد. سطوح پایین روی تعادل تستوسترون را مختل می کند و همچنین ممکن است به اختلال نعوظ کمک کند. همچنین باید گفت غلظت کم روی ممکن است حس بویایی را کاهش دهد. با این حال، حس بویایی برای میل جنسی و استقامت جنسی مهم است.

مردانی که می خواهند ازدواج کنند، باید مطمئن شوند که به اندازه کافی زینک دریافت می کنند. کاهش سطح این ماده معدنی می تواند به مشکلات مربوط به باروری نیز کمک کند. به عبارت دیگر، روی هم برای سلامت جنسی و هم برای عملکرد تولید مثل ضروری است. می توانید آن را از طریق رژیم غذایی، از طریق غذاهایی مانند صدف، گوشت گاو، مرغ، آجیل و عدس برای بدن خود تامین کنید.

تقویت قوای جنسی؛ ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که رادیکال های آزاد را خنثی می کند. و استرس اکسیداتیو یا آسیب های ناشی از آن را کنترل می کند. ویتامین E به لطف پتانسیل آنتی اکسیدانی خود از سلامت قلب و عروق حمایت می کند. و به طور کلی، هر چیزی که برای قلب شما خوب است برای آلت تناسلی شما نیز مفید است. بنابراین با بهبود جریان خون، ویتامین E می‌تواند سیستم عروقی شما را سالم‌تر نگه دارد و در نتیجه به عملکرد نعوظ شما کمک کند. مکمل ویتامین E می تواند تولید تستوسترون را افزایش دهد. در نتیجه، این ویتامین می تواند تاثیر مثبتی بر میل جنسی شما نیز داشته باشد. آجیل و دانه ها منابع خوبی از ویتامین E هستند، اما در مکمل های غذایی نیز وجود دارند.

تقویت قوای جنسی؛ منیزیم

منیزیم در بیش از ۳۰۰ فرآیند و عملکرد در بدن نقش دارد. به همین دلیل، جای تعجب نیست که برای سلامت و عملکرد جنسی شما نیز مفید است. تحقیقات نشان می دهد که مکمل منیزیم با افزایش تستوسترون آزاد و کل تستوسترون مرتبط است. این اثرات در مردان کم تحرک و فعال وجود داشته، اما گروه دوم اثرات بهتری را تجربه کرده است. علاوه بر این، کاهش سطح منیزیم باعث افزایش انقباض عروق ناشی از کاهش اکسید نیتریک می شود. این فعالیت می تواند منجر به انزال زودرس شود. منیزیم ممکن است در انتقال مایع منی نقش داشته باشد. به طور خلاصه، منیزیم ممکن است از تعادل تستوسترون حمایت کند، کنترل انزال را بهبود بخشد و از عملکرد نعوظ شما حمایت کند. از طریق تستوسترون بالاتر، منیزیم می تواند به طور غیر مستقیم میل جنسی شما را افزایش دهد.

نیاسین

نیاسین یا ویتامین B3 می تواند عملکرد نعوظ را در مردان بهبود بخشد. طبق یک مطالعه نیاسین به تنهایی می تواند علائم را در مردان مبتلا به اختلال نعوظ متوسط ​​تا شدید کنترل کند. علاوه بر این، نیاسین می تواند سطح تستوسترون سرم و وضعیت آنتی اکسیدانی بیضه ها را بهبود بخشد. از آن جایی که نیاسین به جریان خون سریع تر و آسان تر کمک می کند، برای ارگاسم سالم مهم است. این ویتامین همچنین ممکن است به غدد فوق کلیوی کمک کند تا هورمون های جنسی بیشتری تولید کنند.

تقویت قوای جنسی؛ اسید فولیک

اسید فولیک یا ویتامین B9 برای بسیاری از عملکردهای بدن از جمله عملکرد نعوظ حیاتی است. مطالعات نشان می دهد سطوح پایین اسید فولیک در بسیاری از مردان مبتلا به اختلال نعوظ وجود دارد. مکمل اسید فولیک می تواند یک درمان عملی برای اختلال نعوظ باشد. با توجه به این که اسید فولیک ممکن است به عنوان یک تثبیت کننده خلق و خو عمل کند، این ویتامین می تواند به مدیریت انزال زودرس کمک کند.

در این مطلب درباره ویتامین ها، مواد معدنی و برخی مکمل ها که از سلامت جنسی مردان حمایت می کنند صحبت کردیم. رژیم غذایی خود را با این مواد مغذی غنی کنید، مکمل های غذایی را در نظر بگیرید، اما همچنین سعی کنید عادات سالم دیگری مانند ورزش منظم را تقویت کنید.

منبع : خبرنامه
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه