ارسال به دیگران پرینت

ایلان ماسک | فسخ قرارداد ایلان ماسک | ایلان ماسک و توئیتر| شکایت توئیتر از ایلان ماسک

بلایی که توئیتر سر ایلان ماسک آورد !

شرکت توئیتر از دادگاه ایالت دلاور خواسته است به ماسک دستور دهد قرارداد ادغام را با قیمت توافق شده ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم توییتر به اتمام برساند.

بلایی که توئیتر سر ایلان ماسک آورد !

توییتر پس از آنکه ایلان ماسک از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری برای تصاحب این شرکت خارج شد، رسماً شکایتی را علیه وی تنظیم کرده است.

در این دادخواست آمده است: «ماسک ظاهراً معتقد است که آزاد است نظر خود را تغییر دهد، شرکت را نابود کند، فعالیت‌های آن را مختل کند، ارزش سهام را از بین ببرد و بعد برود.»

ایلان ماسک و توییتر از زمانی که این میلیاردر آمریکایی در روز جمعه اعلام کرد از توافق فروردین ماه خود برای خرید شرکت انصراف می دهد، خود را برای مبارزه قانونی آماده کرده اند.

برت تیلور، رئیس هیأت مدیره توییتر، روز سه‌شنبه در این شبکه اجتماعی نوشت که هیأت‌مدیره این شرکت، شکایتی را در دادگاه دلاور تنظیم کرده است تا «ایلان ماسک را در قبال تعهدات قراردادی‌اش پاسخگو کند».

دادگاه دلاور به طور مکرر به اختلافات تجاری در میان شرکت‌های متعدد، از جمله توئیتر رسیدگی کرده است.

صاحب شرکت اسپیس ایکس، جمعه شب از لغو معامله خود با توئیتر خبر داد. او مدعی شد که توییتر نتوانسته است اطلاعات کافی در مورد تعداد حساب‌های جعلی و اسپم در پلتفرم خود ارائه دهد. پیش‌تر وی با خرید این غول رسانه اجتماعی در ماه فروردین، موافقت کرده و قول داده بود پتانسیل «آزادی بیان» آن را احیا کند. اما بعدتر ادعا کرد توییتر شرایط توافق را نقض کرده است و "به نظر می رسد که اظهارات مدیران آن نادرست و گمراه کننده بوده است".

نمایندگان وی همچنین گفتند؛ توییتر داده ها و اطلاعاتی را که بنیانگذار تسلا درباره این پلت فرم درخواست کرده بود- به ویژه در مورد حساب‌های جعلی و ربات‌ها - ارائه نکرده است.

در نتیجه تصمیم آقای ایلان ماسک برای خروج، سهام توییتر در معاملات بورس آمریکا ۷ درصد سقوط کرد و به مبلغی بسیار کمتر از ۵۴.۲۰ دلاری که او در ماه فروردین پیشنهاد داده بود برای خرید هر سهم این شرکت بپردازد، رسید.

 

بیشتر بخوانید:
 

«ایلان ماسک» قرارداد خرید توئیتر را لغو کرد

وکیل ایلان ماسک میلیاردر معروف آمریکایی از تصمیم وی برای لغو قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری خود با شرکت توئیتر خبر داد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه