ارسال به دیگران پرینت

صندوق بازنشستگی | حقوق بازنشستگان

پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه شد !

چهار صندوق بازنشستگی درحال حاضر به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود از محل منابع داخلی قادر نبوده و در قوانین بودجه سالانه مبالغی برای کمک به آن‌ها درنظر گرفته می‌شود.

پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکل مواجه شد !

براساس آمار‌های ارائه‌شده از سوی وزارت رفاه، در ایران ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که درمجموع حدود ۲۳.۶ میلیون مشترک و مستمری‌بگیر اصلی را تحت پوشش قرار داده‌اند.

به گزارش فرهیختگان، چهار صندوق از این ۱۸ صندوق درحال حاضر به پرداخت حقوق و مزایای بازنشستگان خود از محل منابع داخلی قادر نبوده و در قوانین بودجه سالانه مبالغی برای کمک به آن‌ها درنظر گرفته می‌شود.

براساس جداول بودجه، میزان اعتبارات دریافتی صندوق‌ها از حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۹۳ به حدود ۲۱۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ رسیده است. این درحالی است که اعتبار کمکی به صندوق‌های دستگاهی ورشکسته همچون صندوق بازنشستگی کارکنان صداوسیما، صندوق بازنشستگی کارکنان هما و... در این آمار لحاظ نشده است. این کمک‌ها عمدتا به سه صندوق بازنشستگی کشوری، لشکری و صندوق فولاد پرداخت شده است.

گرچه سازمان تامین اجتماعی بدون کمک بودجه‌ای دولت حقوق می‌دهد و اگر هم از دولت پولی گرفته مربوط به مطالبات قدیمی‌اش است، اما تصمیمات دولت بر روی تحولات این صندوق نیز اثرگذار است. دولت زمانی تصمیم می‌گیرد حقوق کارکنان و بازنشستگان خود را به طور قابل‌توجهی افزایش دهد، اما این موضوع وقتی با اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی روبه‌رو می‌شود، بودجه‌ای برای همسان‌سازی نیست.

حال وزیری را تصور کنید که با هر منطق و دلیلی دستمزد کارگران را نیز ۵۷ درصد افزایش داده و قاعدتا باید با یک نسبتی، حقوق بازنشستگان را افزایش دهد، اما اینجا دولت وارد می‌شود و هرچند نمی‌تواند مصوبه شورای عالی کار در خصوص افزایش ۵۷ درصدی حداقل دستمزد را برگرداند، اما تلاش می‌کند در تعیین حقوق و دستمزد بازنشستگان دخالت کند.

شاید استدلال دولت این باشد که افزایش قابل‌توجه رقم دستمزد بازنشستگان منجر به رشد فزاینده کمک‌های دولت به صندوق‌ها می‌شود، اما هر چه باشد اتخاذ تصمیمات هزینه‌ساز برای دولت از سوی وزیر کار قابل‌پذیرش نیست. شاید در کنار اظهارات غیرعلمی و جنجالی عبدالملکی، تصمیمات هزینه‌ساز برای دولت و سازمان برنامه و بودجه هم موضوعی باشد که باعث شده دولت پشت وزیرش را خالی کند. ردپای این موضوع را می‌توان در اظهارات دولتمردان پس از استعفای وزیر کار مشاهده کرد که با عنوان «کمک به افزایش هماهنگی» یاد می‌شود.

صندوق بازنشستگی 

به این آمار‌ها دقت کنید: «در ایران ۱۸ صندوق بازنشستگی وجود دارد که از بین این صندوق، نسبت پشتیبانی فقط در دو صندوق بالای ۵ است. این صندوق‌ها شامل صندوق وکلای دادگستری با نسبت پشتیبانی ۴۳ و صندوق روستایی و عشایر با نسبت نزدیک به ۱۵ هستند. در سازمان تامین اجتماعی که بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور است، این نسبت ۴.۴ و سایر صندوق‌ها کمتر از نیم تا ۳ است.».

اما «نسبت پشتیبانی» چیست و چرا مهم است؟ براساس تعاریف، نسبت پشتیبانی شاخصی است که نشان دهنده وضعیت جریان مالی ورودی به جریان خروجی صندوق‌هاست و برابر است با نسبت تعداد بیمه‌شدگان به تعداد پرونده‌های مستمری‌بگیران. با این توضیح طبیعی که هرچه اندازه این نسبت بزرگ‌تر باشد آن صندوق از نظر درآمد و هزینه در نقطه مطلوب‌تری قرار دارد.

براساس پژوهش‌های انجام‌شده، اگر شاخص پشتیبانی به کمتر از ۶.۳ نفر تقلیل پیدا کند، صندوق‌های بازنشستگی قادر نخواهند بود براساس منابع نقدی حاصل از دریافت حق بیمه به تعهدات قانونی خود عمل کنند و اگر این شاخص از ۳.۵ نفر کمتر شود، صندوق‌ها روزبه‌روز به ورشکستگی مالی و اقتصادی نزدیک‌تر می‌شوند.

این نسبت می‌گوید به جز دو صندوق، اغلب صندوق‌های بازنشستگی کشور قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان از طریق حق‌بیمه تولیدی ندارند. این عدم توانایی صندوق در پرداخت حقوق بازنشستگان از منابع ورودی حق‌بیمه بالاخره باید از یک طریقی جبران شود.

اگر صندوق‌ها از ابتدای تاسیس خود منابع را در جای درست سرمایه‌گذاری کرده باشند، به احتمال زیاد خواهند توانست از پس پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان بربیایند، اما اگر سرمایه‌گذاری‌ها، سپرده‌گذاری‌ها و منابع داخلی چندان قابل‌توجه نباشد، صندوق یا باید دست به استقراض کند یا باید دولت دستش را بگیرد. این موضوع در صندوق‌های بازنشستگی کارکنان فولاد، بازنشستگی کشوری و لشکری از طریق بودجه عمومی تامین می‌شود و رقم آن در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۱۷ هزار میلیارد تومان بوده است.

اما در سازمان تامین اجتماعی موضوع بسیار متفاوت است. در این صندوق دولت‌ها از قدیم‌الایام حق بیمه سهم سازمان تامین اجتماعی را با تاخیر پرداخت می‌کردند و بدهی ناشی از آن که به دولت فعلی به ارث رسیده چیزی در حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. همچنین تا چند سال پیش که شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) به بورس نیامده بود و عملکرد شرکت‌های آن شفاف نبود، دولت‌ها منابع آن را منابع خودشان می‌دانستند و اجاره هرگونه دخالت سیاسی و عزل و نصب و به‌کارگیری نیرو‌های سیاسی و آقازاده‌ها و ... را داشتند.

این موضوعات سبب شد بزرگ‌ترین صندوق بازنشستگی کشور همه منابع عظیمی که از حق بیمه مردم بود را سرمایه‌گذاری و پس‌انداز کند تا امروز دچار بحران نشود. اینکه می‌گویم بحران، آمار‌های آن بسیار نگران‌کننده است؛ به‌طوری‌که درحال حاضر سازمان تامین اجتماعی با بدهی بانکی ۸۵ هزار میلیارد تومان به بانک رفاه روبه‌رو است. همچنین براساس برآورد سازمان تامین اجتماعی، کسری نقدینگی این سازمان تا سال ۱۴۰۰ به حدود ۷۳ هزار میلیارد تومان رسیده که برآورد می‌شود این رقم تا سال ۱۴۰۵ به ۳۹۰ هزار میلیارد تومان نیز برسد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      مدیران و مسئولان آنها کمتر اختلاس و کلاهبرداری کنند ، مشکل حل میشه.

      • باز نشسته ارسالی در

        این صحبتهایی که میکنید در گوش باز نشسته فرو نمیره بازنشسته 30 سال از بهترین دوره زندگی ش رو گذاشته برا کار کردن که در چنین روزی با رفاه وآسایش با آرامش خاطر باخانواده ش زندگی کنه. درحال حاضر به باز نشسته چه ربطی داره که صندوق ها رو خالی کردن.بازنشسته هارو همسان سازی کنید تابتونن کمی راحتر زندگی کنن.

      • کارگربازنشسته ارسالی در

        بلاخره کی افزایش حقوق اعلام میشه امروز 27خرداده با تشکر

      • ناشناس ارسالی در

        خیلی از افراد هستن طلاق سوری گرفتن و دوباره با شوهرشون زندگی میکنن و ادرن از حقوق پدر و مادر فوتیشون حقوق میگیرن..اونا بدون هیچ زحمتی پول مفت میخورن .بعد هم اینطوری میشه...ماها که موقع کارمون کلی گرفتاری محیط کار رو داشتیم و دلمونو خوش کردیم به امید امروز

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      ازصمیم قلب خدالعنت کنه مسببین را و واقعا که در . . . . شاگرد اول تشریف دارید . در دروغ ؛ درغلو و . . . خدانگذره ازتون . خدابسرتون بیاره و خانوادتون . امیدواریم .

      • ناشناس ارسالی در

        سلام وعرض ادب صندوق تامین اجتماعی سرمایش مربوط به اعضای خانواده است وحیف ،میل لش حق الناس بنده با ۱۰سال سابقه حقوقم حداقل وفرددیگری حداکثر اگرافزایش ۵۰درصدمی باشد آنحداکثری همباید ۵۰درصدباشد ولاغیر

      • ناشناس ارسالی در

        تشکر

    • ناشناس ارسالی در

      دولت حرفهایش را زد ما که آمار و ارقام رابلدنیستیم وچیزی هم از گفته ها به ما ثابت نشده ولی ما خوشبینانه میگویم دولت راست میگوید وصندوقها با بحران روبرو شده اند گناه من چیست که هرما ه یک سوم حقوقم را بنام بیمه اجباری به صندوق واریز میکردم واگر دیر میشد جریمه آن را ازشکم خانواده ام میدادم که در پیری راحت زندگی کنم آیا تاوان سیاستهای غلط نجومی بگیران حال وگذشته را من وخانوادمان باید پرداخت کنیم

    • وحید ارسالی در

      بازی جدید

    • بازنشستگان ارسالی در

      بی کفایتی و بی مدیریتی که چوبش را تامین اجتماعی می خورد لعنت بر...

    • بازنشسته ارسالی در

      خدا نابودشون کنه که نابود مون. کردن

    • نادر ارسالی در

      بهتر ازاین که بدتر نمیشه زندگی نیست م گ تدریجیه انشاالله همه صندوق ها و پول این مملکت نابود بشه

    • ناشناس ارسالی در

      ۱.۶ میلیارد دلار از عراق گرفتید مسئولین چیکارش کردید ؟

    • فرزاد ارسالی در

      چرت پرت را بزارید کنار ما حالیمان نیست حقوق را برمبنای ۳۸درصد برای سایر سطوح اضافه کنید تا اقا زاده ها خارج از کشور کمتر حال کنند

    • ناشناس ارسالی در

      صندوقها چرا بحران دارند بریز و بماش و بذل وبخشش به بیگانگان نکنند اضافه هم هست

    • ناشناس ارسالی در

      حرفای قشنگ ،همسان سازی ومتناسب سازی بازنشسته هارابه عرصه‌ی ظهور برسانید .وقتشه که سخت نیازمندیم.تشکر

    • حسین مرادنادری ارسالی در

      باسلام حقوق درصدبالا ی اضافه کنید مثل عیدی نباشه شرمنده زن وبچه شدیم با۳۸سال که ۳۵سال حساب کردن با۵بچه که یکی ۱۴ ساله است صندوق صندوق نکنیدحقمون بدید

    • ناشناس ارسالی در

      همتون دروغگویین من که زورم نمی‌رسه خدا لعنتتون کنه اگه اختیار قانونی داشتم تمام مسیولین که خیانت در امانت کردن اعدام میکردم تاکسی فکرشم نکنه خلاف کنه اونوقت ببینم بازم کسی خایه میکنه برای سمت کاندیدا بشه .

    • ناشناس ارسالی در

      مجبور نیستند‌حقوق والدین فوت شده را به فرزندان مفت خورشون بدهند در حالی که در زمان حیات والدین زحمت احوالپرسی هم به خ دشان ندادند

      • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

        دیگه شماها این حرفا رو نزنید ترو خدا...اینا از خداشونه که پول ندن...این چ حرفیه که تبلیغ میکنی...واقعا که....طرف کی هستی

      • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

        واقعا علت چیه که دولت اینهمه مقاومت میکنه برای پرداخت نکردن حق و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی...بهتر نیست که دولت بیاد و بدهی خودشو به سازمان پرداخت کنه ؟ چرا فراخوان همگانی نمیدین اقایان کانون؟

      • ناشناس ارسالی در

        شماازکجامیدونی مفت خورن؟؟؟من بازمانده ام حقوق پدرم رومیگیرم یه زن بایدچکارکنه بره بی ناموسی کنه من بخورم بهتره تادولت حداقل دستم جلوی نامرددرازنیست خرج خودم وبچم وکرایه خونه مومیدم به مانگیدمفت خور😡😡😡

      • ناشناس ارسالی در

        مفت خور تویی بی ناموس

      • بازنشسته حداقلی بگیر تامین اجتماعی ارسالی در

        باسلام و احترام به همه برادران و خواهران
        عزیزان ۶۷ سال دارم
        ۱ -چرا بهم بی حرمتی می‌کنید هر کس اون متن‌ها را بخواند چه فکری نسبت به بازنشستگان میکند
        ۲- این قانون هست پدر بازنشسته نشده فوت کرده یکی آز وارثان باید بگيرد
        ۳ -چرا کلمه زشت مفت خور را بکار میبری اين بی ادبی ست خدا هدایت کند
        ۴ -فکر می‌کنی اگر به او ن ندهند به من و شما میدهند نه به امثال من و شما نمیدهند
        انشالله مرا ببخشید که برادرانه عرض کردم

      • ناشناس ارسالی در

        کافر همه را به کیش خود پندارد

      • ناشناس ارسالی در

        نون بازو خوردن داره ن نون زانو
        رو کدوم صندلی میشینی؟

      • ناشناس ارسالی در

        تو که داری اینجوری نظر میدی من پدرم فوت شده مادرمم فوت شده من دختر از کجا بیارم زندگی کنم حتی پدرو مادرم از این حقوق هیچ استفاده ای نکردن 34سال پول ریختن زحمت کشیدن که همساله من دستمون جلویه هر نامردی دراز نشن.

    • ناشناس ارسالی در

      بنده ۳۰ سال دراداره دولتی خدمت کردم حال که بازنشست شدم توقع ام از دولت یک حقوق مناسبی است که بتوانم زندگی کنم درصورتیکه جز ناآرامی واسترس چیزی ندیدم

      • سیدجوادابراهیمی ارسالی در

        من با37سال پرداخت بیمه الان که اضافه شده تقریباً5900می گیرم باسه فرزندودوعروس ویک دامادوسه نوه حساب کنیدولطفا بگیداین پول راچطورخرج کنم که شماهاراپیش بچه ها لعن ونفرین نکنم که آماده جنگ باظلم شماستمکاران نشوندومسالمت آمیز زندگی کنندهمیشه دربه روی یک پاشنه نمی چرخه ،مراقب باشیدگرسنگی دین و ایمان نمی شناسه ،امام زمان بیادحال ومالتون رامی گیره ماهم آماده کمک به ایشان هستیم اگرچه جان ورمقی برایمان نگذاشتی ولی ازوجودآقاجان می گیریم ان‌شاءالله

    • ناشناس ارسالی در

      اینجانب ۳۰ سال به تامین اجتماعی بیمه پرداخت کردم وتوقع ام حقوق مناسب برابر بیمه پرداختی ام دارم چرا حق من را ضایع می کنید وبه هیچ عنوان رضایت ندارم ودر برابر خون شهدا بایستی پاسخگو باشید

    • ناشناس ارسالی در

      هرکس هرچقدر بیمه پرداخت کرده بایستی براساس بیمه حقوقش تنظیم شود (اینست عدالت )نه اینکه کسی که ۱۰ سال بیمه پرداخت کرده از حقوق بالاتری برخوردارباشد

      • بازنشسته ارسالی در

        باعرض سلام شما از حقوق کسی که با ده سال بازنشست شده بی اطلاع هستید .مطمئن باشید که خرج سه روز آنها را هم نمیدهند .شما برای گرفتن حق خودت پایین دست را زیر پا نکن .

    • ناشناس ارسالی در

      دولت محترم بهتراست از حقوق خودشان ونمایندگان مجلس کسر کنند و به حداقل بگیران تامین اجتماعی پرداخت کنند

    • ناشناس ارسالی در

      من به هیچ عنوان راضی نیستم از این پرداخت حقوق

    • محمد ارسالی در

      من که از اول گفتم زرشک

    • محمد ارسالی در

      خخخخ متاسفم

    • ناشناس ارسالی در

      دروغ جدید بازی جدید برای زیر پا گذاشتن قانون چهل ساله. ولی بازنشسته ها از حق خودشون نمیگذرند

    • فردین ارسالی در

      دولت صندوق بازنشستگان رو خالی کرده باید حقوق رو دو برابر بده که دیگه دست به صندوق باز نشستگان نزنه چطور دولت به خودش اجازه داده حقوق بازنشسته هارو برداره چه حقی داشته

    • ناشناس ارسالی در

      کم پول مردم بدزدند بدن به لبنان و فلسطین و غزه و عراق و سوریه و و خرج ماجراجویی در منطقه کنند

    • بازنشسته بیچاره تامین اجتماعی ارسالی در

      حقوقهای نجومی رو کم کنید جلوی اختلاسهارو بگیرید پولهای یامفت و کمتر بفرستید کشورهای عربی چیزی،که به خانه رواست به مسجد حرام است این همه هزینه برای موشک و بمب و پهباد که مجانی میدید به کشورهای عربی نکنید خرج کشور بکنید ایران و اباد کنید وقتی با کشورهای عربی کار نداشته باشید تحریمها هم برداشته میشه

    • یه بدبخت ارسالی در

      خدا لعنتتون کنه که بیچارمون کردین گناه سه بچه ی کوچیک من چیه که باید جور شما ها رو بکشن

    • بازنشسته ارسالی در

      از قدیم گفتن ظلم پایدار نمیمونه ۳۲ سال حق بیمه بیشتر دادم حالا......شک نکنید که ظلم پایدار نمیمونه

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      درجوانی بیمه پرداخت کردم که الان عثای دستم باشه نه اینکه مفت خورها اختلاس کنند توانشو من وامثال منو بازنشسته بده دولت ها عرزه داشتند جلوشان رامی گرفت بی کفایتی دولت‌ها به ما چه ربطی داره دولت عدالت اجرا میکنه چرابدهی خودش به ما نمیده اشتباه می کنه دست جیب سازمان اجتماعی که ما بازنشستگان است می کنه هرکسی غلطا می کنه مال کسی را بی اجازه برمی داره این دزدی آشکاراست خودش هم اسمشو گذاشته دولت مردمی گور بابات بااین مردمی بودنت

    • ناشناس ارسالی در

      آقا اینقدر کشش ندید و دورغ نگید تا الان که مدیر سازمان تامین اجتماعی می‌گفت که ما مشکلی نداریم و پرداخت میکنیم تازه میگید صندوق کشوری ولشکریاز بودجه دولت میده ،برای اینکه اینقدر حقوق میگیرند بخاطر همینه که ورشکست شدن نه صندوق تامین اجتماعی که حقوقشو از کارگرها میگیره

    • امیر ارسالی در

      اگر دولت های گذشته پس انداز تامین اجتماعی را بدون اجازه قرض نمیگرفت وسازمان میتوانست بااون سرمایه سرمایه گذاری میکرد حال این چنین مسایلی چه حق و یا ناحق گریبان این صندوق را نمیگرفت وانگهی یک مغازه کوچک برای خودش دفتر و دستکی داره چطور این سازمان عریض وطویل دارای حساب وکتابی نیست ولی صادقانه بگویم. صداقت در کار نیست دروغ تمام رگ ولی جامعه ما فراگرفته است.

      • اخوندکن ارسالی در

        بیناموسه ا

    • محمد ارسالی در

      بزرگان می دانند ما چطور زندگی می کنیم هیچ‌ کجای دنیا این مدلی حق بازنشسته را می دهند ایران سر شار از لطف خدا وند هستش چرا پرداخت نمی کنید چرا دشمنان را شاد می کنید پرداخت کنید مردم واقع گرفتار هستن

    • ناشناس ارسالی در

      دولت بی عرضه و بی کفایت بهتر از این نمیشه خودشون ۵۰ تا ۶۰ میلیون حقوق میگیرن نبایدم مشکلی داشته باشن و جار بزنن حقوق بالای تورم اخه ۵ ۶ تومن با این گرونی یه خانواده چهار نفره چی باید بخوره با این اجاره های بالا ای خدا خودت جواب این ظالمارو بده

    • ناشنای ارسالی در

      وای به حالمون اخر عمری دچار کی وچه دولتی شدیم یا رب مددی کن اینم اندوخته ۳۵ سال بیمه پرداختن

    • بازنشسته ارسالی در

      صندوقها هیچ مشکلی ندارن تمام مصائب بر میگرده به دولتهای دست کج که به اندوخته‌های کارکنان هم رحم نمیکنن بعد انتظار دارن صاحبان صندوق تاوانش را پس بدن نیاز داشتین از صندوقها برداشت کردید حالا بگذارید سر جاش کارگرها گناه دارن بخدا حق کارگر خوردن نداره توی گلویتان گیر میکنه به مولی

    • ناشناس ارسالی در

      خجالت بکشیداگه از حقوق های نجومی خودتون وامثال خودتون کم کنید وکمتر به کشورهای عراق وسوریه وافغانستان و....بذل و بخشش کنید وجلوی ریخت وپاش ها وسفرهای خارجیان رو بگیرید میتونی حق وحقوق بازنشستگان زحمت کش وآبرو دارروبدین.صدقه نمیخواین بدین که اینقدر منت میذارین.

    • حسین ارسالی در

      مخالف دولت با افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فقط بخاطر دزدی ازاین صندوق وپرداخت به صندوقهایموردحمایت خودشان وسایربذلوبخششهاشون هست بهانه تورم و این چیزها بهانه ای بیش نیست

    • ناشناس ارسالی در

      بعداز چهل واندی سال حکومت تازه ازورشکستگی میگید همیشه مینالید چرا از درآمد مملکت چیزی نمیگین کی غارت کرد چرا یکی از این دزدها نمیارید محاکمه کنید اون مرتضوی دزد که تامین اجتمایی را بدبخت کرده کجاست چرا محاکمه نشد فقط زورتون به بازنشسته بدبخت رسید که واقعا محتاجمون کردین خدا ازتون نگذره

    • ناشناس ارسالی در

      تامین اشتباهی مستقل است ولی ازخود اراده ای ندارد ونمی خواهد داشته باشد

    • ناشناس ارسالی در

      واقعٱ خجالت نمیکشید؟
      مگه دارین از جیب خودتون صدقه میدین که اینقدر زورتون میاد حقوق بازنشسته هارو بدین؟
      یک عمر بیمه پرداخت کردیم که امروز بی دغدغه زندگی کنیم.
      لعنت خدا بر روباه صفتان کافر.

    • ناشناس ارسالی در

      زمزمه ها برای ندادن حقوق بازنشستگان دو سه ماه است که شروع شده...

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی از هرنیروی شرکتی،۳میلیون برای بیمه میگیرن دیگه دردشون چیه مرگشون چیه دختر من شرکت مهندسی هست ۷۰۰ازدخترم کم میشه ۳۲۰۰ازصاحب شرکت
      بازی جدیده بازمیخوان اختلاس کنن بهانه دراوردن

    • ناشناس ارسالی در

      خدا سلطنت شما رانابود کنه بحق الحسین علیه السلام

    • ناشناس ارسالی در

      تو روامام زمان ،تورم اینهمه،افرایش حقوق ۱۰درصد؟مردم مابهترین مردم دنیاهستن،اگرخدارومیشناسیدیه خورده به فکرافزایش حقوق ومتناسب سازی عادلانه باشید،انصافامردم رادرک کنیداگرانصاف دارید؟

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      همش که دولت مقصر نیست مجلس هم مقصره اگه به دولت دستور بده که بدهی خودشو به تامین اجتماعی بده راهی برای دولت بجز تمکین نمیمونه.از مجلس باید بخوایم که به حقوق بازنشسته ها رسیدگی کنه

    • بازنشست ارسالی در

      تو را خدا الکی ما سردرگم نکنید دولت اگه میخواد کار درست را انجام بده اول بدهی ۴۵۰هزار میلیاردی به سازمان را پرداخت کنه و بعد در تصمیمات سازمان دخالت نکنه من که ۶۵۰۰میگرفتم از نظر دولت ثروتمند بحساب میام. دولت اگر میخواد عدالت را برقرار کند جلوی حقوق های چند ده میلیونی را بگیره.نه مستمری چندرغازی ما را.

    • ناشناس ارسالی در

      همه چیز تو این مملکت به مشکل برخورد میکنه فقط دزدی وفساد اقازاده ها هیچ مشکلی نداره

    • حافظ صاکی ارسالی در

      نتیجه جراحی های ادم های نابلداست که ایران خانم بزرگوار رابه این روزانداخته است.

    • باز نشسته ارسالی در

      این سیستم احتیاج به دونفر دلسوز باسواد داره تا درست بشه وگرنه باینها درست نمیشه

    • ناشناس ارسالی در

      ای لعنت خدا بر مسولان دروغگو و بیسواد بی کفایت که از حق کارگر و بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگران دزدی میکنن و از هیچگونه اختلاسی ابا ندارن تامین اجتماعی هم نباید به دولت پول غرض می داد که الان طلبکار باشه و هم بدهکار آخه چطوری ؟

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      دروغگوهای کثیف خدالعنت کنه شماهارو بازچه فیلمی میخوان بازی کنیدشماهامسلمون نیستید۷

    • شهریار پوراحمدی ارسالی در

      دولت بجای اینکه باپرداخت بدهی هنگفتش به سازمان کمک بکندبابرنامه ریزی برای صرفه جویی کردن بازنشسته هاوکمترحقوق دادن به آنها خیال دارد همچنان به استفاده نامشروع خودازاین صندوق که اصلا ربطی به دولت ندارد ادامه دهد . خداکسانی راکه باعث کوچک شدن سفره ملت میشندرانابودکند انشالله

    • حبیبی ارسالی در

      فقط شما دزدیکنید همه چی درست میشه

    • ناشناس ارسالی در

      مگم 1/6میلیارد مگر از عرلق نگرفتید ؟؟؟؟

      • ناشناس ارسالی در

        خب گرفتن لازم دارن بنده خداها
        خخخخخخخ

    • پایکار ارسالی در

      چرادروغ میگین کف حقوق کمترازشش میلیون تومان نیست حقوق من بااین افزایش نجومی تازه شده سه میلیونوششصدهزاتومان دولت سیزدهم حامی فقرا من بااین درامد چطورمیتونم زندگی بکنم ایکاش افزایش حقوق نمیکردین واجناس به قیمتهاثابت میموندن

    • هنر ارسالی در

      باز. دوباره. اه. وناله. شروع. شد. . چرا.جلوی. دزدی. واختلاس. رانمیگیرید. و. کمک. به. کشور. های. دیگه. میکنید. وقتی. این. قدر. مشکل. هست. چرا. باید.اکثر مردم. چه. بازنشسته. وچه. مشغول بکار. اینهمه. سختی. ودررنج باشند. مدام. دراسترس. وچه. کنم. باشند.ویک. عده. خاص. دررفاه.ایا. واقعا. عدالت. ?درحالیکه. کشور. ایران.منایع. زیادی داردخسته. از. زندگی.و. زنده. بودن شدیم

    • محمدشقاقی ارسالی در

      بخدادولتمردان ازهمه بهترمیدانند که بازنشسته درچه شرایطی سختی زندگی میکنندولی مانبایدساکت باشیم،باتجمعات بشکل صلح آمیز بایدحق قانونی وشرعی مارابگیریم

    • ناشناس ارسالی در

      من سی و چهار سال بالاترین حق بیمه را پرداخت کردم و حالا حق و حقوق خودم را میخواهم

    • ناشناس ارسالی در

      ما دعوای سیاسی نداریم و فقط حق و حقوق مسلم خودمان را میخواهم

    • ناشناس ارسالی در

      بنده سی سال توی بیابان با کامیون کار کردم .ان موقع گاراژدارها .بارنامه مبدا ومقصد رو مینوشتن .به ازای مبلغ کرایه .۴ درصد نقدا از راننده میگرفتن . که به بیمه واریز کنن و متاسفانه واریز نکردن .این حق بنده وهمکاران رو از چه کسی باید گرفت .که الان ۰ا سال سابقه بیمه دارم .وجدانن زی حداقل بگیر بای انقدر حقوقش باشه .

      • ناشناس ارسالی در

        پدر من 34سال حقه بیمه ریخت زمانی که خواست کارایه بازنشستگیشو بکنه. گفتن 30سال سابقه بیمه داری 4سالو الکی الکی خوردن. 6ماه دوندگی کرد حتی با مدرک قبول نکردن

    • ناشناس ارسالی در

      تمام کارمندان رسمی و پیمانی دولت که با بیمه تامین اجتماعی بازنشسته شده اند به صندوق بازنشستگی کشوری انتقال شوند.

    • ناشناس ارسالی در

      صندوق صدا و سیما ورشکسته بشه ..خیلی جالبه در عوض شبی چندین میلیون بعضیا میگیرن .کمتر بدینشون.

    • ناشناس ارسالی در

      حق گرفتنی است چرا سازمان ده درصد ریختهنباید میریخت تامعلوم شدن اوضاع انها فکر کردن بااین ده درصی ریختن تمامه نه اینجوری نیست ما نمی نشینیم اینکه وزیر عوض میشه یافلان اگه کل دولت نالایق عوض شه بازهم ما از حقمان نمیگذریم دولت پول ماراجای دیگه خرج نکنه

    • ناشناس ارسالی در

      بعضی از بازنشستگان ۳۵ سا ل در جنگ تو سنگر بمباران خدمت کردن چرا مقایسه با کسی که ۲۰ سال بیمه پرداخت کرده مثل هم حقوق بگیرن این دیگه بی انصافیه دیگه کمی فکر کنید بد تصمیم بگیرن با سوادهای مملکت

    • ناشناس ارسالی در

      پس چرا اونوقت که کسورات کسر میکردین و حقوق بخور نمیر میدادین اینو نگفتید چند تا شرکت و هلدینگ با همین کسورات راه انداختید یکیش شستا خب از اونا بگیرین مگه نه اینکه با پول کسورات اونا رو راه انداختید که از درامدش حقوق بازنشستگان رو بدید

    • ناشناس ارسالی در

      لعنت خدا بر کسانی که نفاق بین مردم می اندازن

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      تا اختلاس وجود دارد درهیچ موردی موفق نخواهد شد

      • علی ارسالی در

        با ۳۳ و۲ روز ۵۳۶۰ میگیرم چرا جدول گفته یا بیسوادی

      • ناشناس ارسالی در

        من رازی نیستم خدا از شما وزن وبچه شما نگزرد

    • محمدعلی محمدیان ارسالی در

      سلام.نمیدونم بازنشسته ای که ۳۰الی۳۵,سال بیمه واریز کرده ایم و شورای عالی کار بااینکه خیلی کم است افزایش داده(۳۸درصد) ولی دولت اومده بدون اجازه سر به داخل زندگی مردم کرده ودستور۱۰درصد افزایش داده است.اما فردی که ۱۰سال بیمه واریز کرده که درمتقالل۵۷.۴درصد افزایش داده است.
      جای سوال است کجای این عدالت است خود دولت۷۰درصد تورم داده که از این طرف۱۰ درصد افزایش داده است خواهشاً رسیدگی کنید .یا حداقل پرونده را به دیوان عدالت اداری ارجاع نمایید.
      ضمنا خواهشاً همسان سازی بازنشستگان ۱۴۰۰را نیز پیگیری شود چون. رئیس برنامه .فت اعلام کرده اعتبار همسان‌سازی بازنشستگان۱۴۰۰تامین اعتبار شده است ولی نمدونم چرا دولت آقای رییسی انجام نمیده

    • ناشناس ارسالی در

      فقط خدا لعنت کند عبدالملکی که ده درصد را از برنامه و بودجه قبول کردو باعث گرفتاری قشر ضعیف جامعه شد

    • ناشناس ارسالی در

      باز نشسته ای را دیدم تابلو راهنمایی سرقت میکرد. کی مقصره؟؟؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      اصلی ترین مشکل باز نشستگان اینه که تو این کشور هیچ مسئولی باز نشسته نمیشه که وضعیت .اسفبار باز نشستگان را درک کنه.
      تمام

    • ناشناس ارسالی در

      فقط یکسال اختلاس نکنند ببینیم وضع صندوقها چطو ر میشه. تازمانیکه غارتگرها هستن استرس و مریضی و بدبختی هم هست

    • ناشناس ارسالی در

      ظلم هیچگاه پایدار نمی‌ماند

    • شهرام ارسالی در

      🤪😜👿

    • ناشناس ارسالی در

      سه تا بچه ی کوچیک دارم با این چندغاز امیدی به آیندشون ندارم خدا باعث و بانیشو لعنت کنه که اینجوری شرمنده زن و بچمون کردن

    • علی ارسالی در

      زرشک

    • ناشناس ارسالی در

      خدالعنتشون کنه الهی خودشون دچار هزارمریضی لاالاج بگیرن تااینجوری بااین قشر ضعیف جامعه بازی نکنن خدایا تا کی حق و ناحقی اینا ادامه داره واقعا یکی نیست حق مارو بگیره هرروز یه فیلم سیانس

    • ناشناس ارسالی در

      وقتی که مرتضوی و فاضل لاریجانی کنار هم می نشینند و تقسیم ارث پدری می کنند حال و روز تامین اجتماعی از این بهتر نخواهد شد .

    • ناشناس ارسالی در

      اولا افزایش حقوق امسال در تامین اجتماعی سنگ بزرگی بود می بایست برای حداقلی ها ۵۰درصد و سایر سطوح ۲۵درصد در نظر می گرفتند وکالت دولت بر خلاف قانون مداخله کرده و از جیب سایر سطوح زده و به حداقلی ها داده است و این ظلم و عین بی عدالتی هست

    • ناشناس ارسالی در

      سلام‌یارانه‌ام‌راقطع‌کردیدمعیشتی‌هم‌پرداخت‌‌نکردید
      تاکنون‌سهام‌عدالت‌هم‌ندارم
      حقوقم‌حداقلی‌هست‌سه‌میلیون
      وهفتصدهزارتومان‌
      نزدیک‌به‌دومیلیون‌قسط‌ازمن‌کسرمیشود
      دخترم‌هنوزازدواج‌نکرده‌
      ته‌مانده‌حقوق‌حداقلیم‌رابه‌طلبکارمغازه‌داردادم‌‌
      شماقول‌دادیداضافه‌خردادراپرداخت‌کنید
      هنوزپرداخت‌نکردی
      دشمابگوییدچکارکنم

    • ناشناس ارسالی در

      الهی هرچه ما بازنشسته ها ستمه می‌خوردیم خدا از سر باعث وبانیش نگذرد الهی سفره هاتون مثل ما خالی بشد

    • علی ارسالی در

      چرا آسمان ریسمانش میکنید تامین اجتماعی اگر دولت بدهی را که دارد بپردازد پیشرو صندوقهاست در پرداختها اما متاسفانه وقتی صحبت از پرداخت میشود تامین اجتماهی را هم جزه صندوقهای ورشکسته حساب میکنند بله اما توسط دولت ورشکسته شده است

    • ایرانی ارسالی در

      هرملتی لایق همان مدیرانی است که دارد!!

    • بازنشسته ارسالی در

      درودبرشرفتون
      نوش جونتون
      بخدااین ملت لیاقت نفس کشیدن نداره
      😂😂😂

    • ناشناس ارسالی در

      , آقا چرا اضافه حقوق یکعده۵۸ درصدودیگری۱۰ درصداضافه شده چون دولت مان می خواهد فقر را ریشه کن کنه وعدالت محوره وطرفدار حق وعدالته کسی که ۳۲ سال بیمه داده ۱۰ درصد وکسی که۱۲ سال داده۵۸ درصد اضافه کرده یعنی ۳۲ ساله باید ۱۲۰۰ تومان کمتر حقوق بگیره اینو میگویند عدالت اسلامی و مردم سالاری دینی ملل دنیا باید از این عدالت جدید پیروی کنند تا رستگار شوند .ای زکی

    • ناشناس ارسالی در

      ازحقوق مسؤلین ونماینده های مجلس که پولشون از پاروبالا میره حتا خرید وتفریح داخل ایران را قبول ندارن میرن کشورهای خارج از ایران
      ازبریز بپاشهای اینها کم کنید چرا مردم رازجرمیدین

    • مسلم ارسالی در

      اگر از نجومی بگیرها کم کنید و حقوق بازنشستگان را به اندازه تورم بالا ببرید،کمی از آلام کمی خواهید کرد.

    • قربان مالکی ۱۸۱۷۹۰۰۷۲۲ ارسالی در

      آخه این چه عدالتیه من با۱۷سال سابقه ۱۱۵۰۰۰۰به حقوقم اضاف شد درصورتیکه حقوق من ۲۲۰۰۰۰۰هزارتومان است کوپس عدالت۵۷درصد بریدگمشین من بادوفرزندپسر

    • بازنشسته کشوری ارسالی در

      ما سی سال جوانی خودمون رو در راه تحصیل فرزندان شماها و ملت گذاشتیم و سی سال بیمه از ما کم کردین خدا ازتون نگذره که الان باید گرسنه باشیم و نتونیم حتی اجاره خونه پرداخت کنیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه