ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | افزایش حقوق

واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | خبر خوش از حقوق بازنشستگان

خبر خوش از حقوق بازنشستگان | زمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد | خبر خوش از حقوق بازنشستگان

ششم مرداد ماه سال جاری لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه شده است اما هنوز این مهم در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است. در تازه‌ترین اظهار نظر رییس کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرده که اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با هدف ایجاد عدالت در پرداخت‌ها در برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد . هنوز خبر مشخصی درباره وضعیت حقوق بازنشستگان منتشر نشده. دائمی شدن حقوق بازنشستگان نیز در دستور کار دولت دوازدهم قرار گرفته است. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه در اخرین اظهاراتش گفته موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان لحاظ خواهد شد. در ادامه آخرین خبر از پرداخت حقوق بازنشستگان را می خوانیدزمان واریز مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد 

افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، از جمله مصوبات مهم هیئت دولت در هفته گذشته بود که بر اساس آن حقوق بازنشستگان در سه گروه افزایش یافت. طبق اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار است مابه‌التفاوت افزایش حقوق ماه جاری از روز ۲۵ خرداد واریز شود.افزایش ۵۷ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‎بگیر

براساس مصوبه اخیر هیئت وزیران، مقرر شد که در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تامین اجتماعی با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷.۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

 

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی، برای این دسته از مشمولین که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود. به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) بصورت ماهانه پرداخت خواهد شد.کار با حضور در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر گفت: معوقات حقوق بازنشستگان در فروردین و اردیبهشت در ماه های تیر و مرداد به همراه حقوق آنان به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز خواهد شد.

 

حقوق بازنشستگان

 

به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش ۱۰ درصدی سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری در اردیبهشت پرداخت شد.

 

به گفته خدامی، معوقه فروردین هم اعمال و همراه با حقوق اردیبهشت به حساب بازنشستگان واریز شد.

 

پنجاهمین گردهمایی روسای کانون‌های بازنشستگی کشوری استان تهران، روز گذشته برگزار شد؛ یک مطالبه‌ی اصلی بازنشستگان کشوری، صدور احکام حقوقی جدید است که در این جلسه، اکبر شیر محمدی معاون فنی صندوق بازنشستگی کشوری به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.

 

او در خصوص صدور احکام سال ۱۴۰۱ گفت: احکام ۱۰ درصد افزایش حقوق در اردیبهشت ماه صادر می‌شود. ولی در خصوص احکام همسان‌سازی بعلت نامعلوم بودن نحوه توزیع آن در بودجه، پاسخی داده نشد.بازنشستگان کشوری خواستار روشن شدن نحوه‌ی همسان‌سازی و زمان صدور احکام آن هستند و می‌گویند باید همسان‌سازی از ماه ابتدای سال اجرا شده و بنابراین مابه‌التفاوت به بازنشستگان پرداخت شود.

 

افزایش حقوق بازنشستگان در دولت بررسی شد

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز چهارشنبه در حاشیه هیئت دولت، درباره ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه اظهار داشت: ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده و در راستای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از روز گذشته از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها آغاز شد. برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه شامل افراد جدید و جامانده تاکنون ۵۰۰ هزار نفر به این سامانه مراجعه کردند.

 

وزیر اقتصاد در پاسخ به این سوال که چرا موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تا این حد به تاخیر افتاده است؟ و آن‌ها به این مسئله معترض هستند تصریح کرد: فرمایش شما و توقع بازنشستگان صددرصد درست است و همه ما با اقشاری از بازنشستگان در ارتباط هستیم که پیش از این منتظر نتیجه بودند، اما به جهت دیر ابلاغ شدن قانون بودجه، مطلع هستید در هفته‌های اول فروردین تازه قانون بودجه ۱۴۰۱ ابلاغ شد و اختلاف نظری وجود داشت اول باید در کمسیسیون تخصصی مطرح می‌شد تا به جلسه هیات دولت برسد امیدواریم به زودی در صحن دولت نیز درباره آن تصمیم‌گیری شود.زمان واریز حقوق خرداد بازنشستگان کشوری 

بر اساس اخبار منتشر شده واریز حقوق بازنشستگان کشوری تا پایان ۳۱ خرداد انجام می شود و البته این واریز بر اساس حروف الفبا نیز نخواهد بود.

 

نمایندگان مجلس تصویب کردند که حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ۱۰ درصد افزایش یابد.

 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی عصر روز دوشنبه و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۱ ، جزء ۲ بند الف تبصره ۱۲ را تصویب کردند.

 

بر اساس این مصوبه، حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاههای اجرائی، ده درصد(۱۰%) افزایش می یابد به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی مذکور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نباید از پنجاه میلیون (۵۰,۰۰۰,۰۰۰)ریال کمتر باشد.بازنشستگان چقدر است؟ 

علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تأمین اجتماعی در ارتباط با میزان افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، اظهار کرد: در این زمینه جلسات متعددی برگزار شد و نهایتاً با افزایش حقوق بازنشستگان در سال 1401 موافقت شد.

 

وی افزود: بر این اساس علاوه بر افزایش 57.4 درصد حداقل‌بگیران، سایر سطوح 38 درصد به‌علاوه 515 هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد و ان‌شاءالله از اردیبهشت‌ماه این افزایش اعمال خواهد شد.

 

بیات گفت: همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق فروردین ماه با اردیبهشت پرداخت خواهد شد.

 

حقوق بازنشستگان 

 

چالش افزایش حقوق بازنشستگان

در جلسه وزیر اقتصاد با مدیران بیمه‌ای، درباره روش افزایش حقوق بازنشستگان بحث شده است. احسان خاندوزی در این مورد تصریح کرد: یکی از همین موارد، مساله افزایش حقوق بازنشستگان از طریق تعریف محصولات بیمه‌ای جدید است که مقرر شد رئیس کل بیمه مرکزی در این زمینه هم پیشنهادی را به سرعت آماده و ارائه کند.

 

باید توجه داشت که در ایران و در صندوق بازنشستگی کشوری یک قانون کلی درباره تعدیل مستمری وجود دارد و آن توجه به شاخص هزینه زندگی است و با جود این رویه اجرایی ثابتی برای افزایش حقوق بازنشستگی وجود ندارد. برای مثال در سال ۱۳۸۰ افزایش ضریب ریالی حقوق کارکنان دولت به‌عنوان مبنای تعدیل حقوق بازنشستگی در نظر گرفته شد. در سال ۸۳ افزایش مستمری بر مبنای یک مبلغ ثابت و یک تغییر درصدی اعمال شد. در سال‌های بعد بار دیگر میزان افزایش مستمری به صورت درصدی اعلام شد.۸۸ علاوه بر اعلام میزان افزایش درصدی حقوق بازنشستگی، حداقل حقوق بازنشستگان هم تعیین و اعلام شد. در سال ۹۵ افزایش حقوق بر مبنای سقف حقوق پرداختی انجام شد؛ به‌طوری‌که حقوق‌های کمتر، افزایش حقوق بیشتر و حقوق بیشتر افزایش حقوق کمتر داشتند. در سال ۹۹ نیز با تصویب متناسب‌سازی افزایش حقوق بازنشستگی بر مبنای افزایش دستمزد تعیین شد؛ به‌طوری‌که حقوق بازنشستگان به ۹۰درصد حقوق شاغل همتراز رسید. حال با توجه به صحبت های وزیر اقتصاد، به نظر می‌رسد برای افزایش حقوق بازنشستگان برای سال آینده تصمیم‌های جدیدی اتخاذ شده است. شاید مهم‌ترین مساله‌ای که درباره افزایش حقوق این قشر به صورت سال‌های گذشته وجود دارد، فشاری است که به بودجه کشور وارد می‌کند که احتمالا نتیجه‌ای جز استقراض دولت از بانک مرکزی و در نهایت تورم نخواهد داشت؛ اما باید دید دولت برای فرار فشار بودجه‌ای، می‌تواند راهکار دیگری پیدا کند؟

 

 

منبع : اخرین خبر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • رضا ارسالی در

      این افزایش خبرخوش .نیست زیرا ۱۰درصد افزایش کجا تورم ۱۰۰ درصدی کجا این ۱۰درصد می‌شود یک میلیون این یک می پول جیبی وزیر رفاه هم نمیشه فقط درمان یک دندان ۴ میلیون ۱۰ درصد افزايش خرج یک دندان را تامین نمی کند

    • ناشناس ارسالی در

      دولت رئیسی مشروعیت قانونی ندارد هرشخص یا جناحی از این دولت ناکار آمد حمایت کند به ملت و کشور ایران خیانت می کند.

    • ع ارسالی در

      چرا همه چیز حقه بازی است

    • نناشناس ارسالی در

      من بازمانده کشوری هستم با سی پنج سال سابقه بابای خدا بیامرزم هیچ استفاده ای از بیمش نکرد حقوقم دو ملیون و پونصد بود شد سه ملیون پنجاه سالمه کرایه نشینم یتیم دارم با این سنم کجا برم کار کنم خدا ذلیلتان کند

    • علی معطریان ارسالی در

      خبر خوش یعنی علاوه براینکه حقوق عادلانه با توجه به تورم به کارکنان دولت وبازنشستگان پرداخت کردن بطوریکه حتی بتونن پس اندازی هم برای روز مبادا داشته باشن
      نه اینکه حق واقعی را پرداخت نکرده هی توی بوق وکرنا بکنی خبر خوش ،
      متاسفانه تنها چیزیکه وجود نداره خبر خوشه
      واقعا خجالت داره ،،،،،،،با این شیوه مملکت را اداره کردن ،

    • بلاتکیف ارسالی در

      دولت خیلی بیجا کرده که قانون تصویب میکنه.سازمان تامین اجتماعی یک سازمان کاملا خصوصیست.وهرانچه از دارایی منقول وغیر منقول ان صاحب دارد.وصاحب ان فقط وفقط کارگران ومستمری بگیرانش هستند.هشتاد سال از عمر سازمانمان میگذرد وتاکنون دولتها هیچ نقشی در تشکیل وتامین ان نداشته.قوانین وایین نامه‌های ان کاملا روشن وقابل اجراست.انچه که دراین سالها پیش امده وغیراز اعضا وصاحبانش خبر ندارد که صندوق سازمان با هزاران میلیارد تومن سرمایه از دوره‌ی ریاست جمهوری احمدی نژاد غصب گردیده.وچنان مسائل را بیان میکنند که هرکس ندونه فکر میکنه جزو اموال دولت .یا ملیست.دولت با برداشت غیرقانونی وبدون اجازه از صندوق عملا ان را خالی نموده .بطوری که حقوق مستمری بگیران وهزینه‌ی سازمان را باید با التماس بگیریم.ضمنا دولت برای انحراف افکار صاحبان سازمان خودرا بدهکار به صندوق مینامد.اما اولا معلوم نیست به چه میزان ودوما تا کی؟؟؟اکنون که همه خبردارشدیم دولت سرخود توسط وزرای نالایقش قانونی تصویب نموده ،،بقول خودش،،که افزایش حقوق به مستمری بگیر میدهد.درصورتیکه سال گذشته بعد جلسات مکرر هیت امنای سازمان یعنی تنها مرجعی که هر ساله باتوجه به میزان تورم حقوق مستمری بگیر را طبق قوانین سازمان ونه دولت ونه هیچ جای دیگر،،تعیین نموده.سالها بخاطر دلایلی هربار که افزایش حقوق از جانب دولت اعلام میشد ،اعضای خائن سازما مستمری بگیر را دیوار کوتاه حساب مینمود وسقف واقعی را پرداخت نکرد.لذا دراین دو سه سال اخیر طبق قانون سازمان تسط عده‌ای از عزیزان در جدال با این خائنین وافراد غیر سازمانی گوشه‌ای از حق ما را تونستن بگیرن.اما بعد از تصویب افزایش وهمسانسازی حقوق مستمری بگیر قرار شد که به حداقل بگیر،،که خود جای بحث،،داره ۵۷ .چهاردهم درصد وبه بقیه‌ی سطوح ۳۸ درصد افزایش شود.اما انگار دولت میخواد از بودجه‌ی کشور خرج کند.وچنان نشان میده که مردم فکر میکنن چنین است.خیر این پول از منابع جمع اوری شده ی سازما پرداخت میشود.
      بنابراین رسانه‌ها بخصوص صدا سیمای سراسر دروغ وتوهین باید متوجه باشد که رسالتی داشت ‌‌وبایدطبق رسالتشان حقیقت را بیان نمایند.
      همه بدانند صندوق سازمان تامین اجتماعی خصوصیست وحق الناس میباشد وما اجازه نمیدیم دیگر اینگونه مارا دیواری کوتاه فرض نموده ودولت خودرا قیم ما بنامد.هرچه زودتر حق به حق مارا در۲۴ ساعت اینده پرداخت نمایید وهمچنین بدهی خودرا هرچه زودتر به صندوق تامین اجتماعی برگرداند.مستمری بگیران همانهایی هستند که درمقابل دشمن سرتاپا مسلح صدام که ۴۰ کشور یاریش میدادند با رشادت ایستادند وگرفتن حقمان از دولت که نه ،از یک عده افراد نادان ومتوهم برایمان کاری ندارد.هر
      چه میبیند درواقع صبر وشکیبایی ماست در زمانی که دنیا برعلیه ایران عزیزمان است.اما دیگر صبر جایز نیست.رها کنید ثروت کارگر ومستمری بگیر را.

    • بلاتکیف ارسالی در

      دارایی ما قادراست تا یک زندگی نسبتا ارامی را برایمان فراهم کند.اموال مارا ازاد کنید.دولت هرچه سریعتر بدهی خودرابه صندوق تامیت اجتماعی برگرداند.

    • ناشناس ارسالی در

      سه ماه افزایش را نگه داشته اند و حالا پرداخت میکنند که به نظر قابل توجه بیاید!! مسخره است. وزیر توان اداره وزارت را نداردو باید کنار رود و یا کنار گذاشته شود. ماده ۹۶ میگوید به اندازه افزایش هزینه زندگی باید مستمری افزایش یابد. افزایش هزینه هم تورم است که دولت ایجاد میکند و بانک مرکزی اعلام. هیچ پله دریافتی هم در قانون تعریف نشده چون دریافتی اولیه بازنشسته بر اساس قبل از بازنشستگی است. وپایه دریافتی را حق بیمه تعیین میکند. وزیر این را میفهمد؟

    • ای ارسالی در

      ای خدا جواب ریسی را بده ما بازنشته کشوری هستم با 6میلیونوحقوق با بدبختی زدگی‌ میکنیم انشالله خبر مگرش بیاد

    • فاطمه میرزایی ارسالی در

      چرا اینقدر بازنشستگان رو اذیت میکنید. هیچ میدونید با چه سختی روزگار میگذرونن؟ یه عمر بیمه پرداخت کردن که الان از دولت گدایی کنن؟؟؟ این انصافه؟ حق خودمون رو بهمون بدید. نفرین بازنشستگان همواره برای شما مسئولین و خانواده ها تون. از ما نمی ترسید. از خدا هم نمیترسید؟؟؟؟واگذار به خدا....

    • محمد ارسالی در

      حقوق ما بازنشستگان مستمری بگیر حداقلی بگیر تامین اجتماعی کفاف زندگی ما را نمیده 6ملیون فقط اجاره منزل است که ما پرداخت میکنیم بیایید حق معیشت حق عائله مندی حق اولاد حق مسکن ما را افزایش دهید تا بتوانیم نفس بکشیم و از بیماری های روانی نجات پیدا کنیم

    • بازنشسته ارسالی در

      خدا پدرسوخته تراز وحرام لقمه تر از شما نیافریده ونخواهد افرید. انشاالله سال اخر حکومتتان است. انشاالله انشاالله. بزودی خواری شما رو ملت خواهند دید. باید تقاص این سی چهل سال ظلم راپس بدید ومیدهید.

    • کوگوش شنوا هیچکی به دادمانمیرسدماهی سه ونیم چجوری برابچه هاجهیزیه کنیم خرج شکم شون کنیم خداازتون نگزره ارسالی در

      باماهی سه ونیم باچهارفرزندچیکارمیشه کردتوجهیزشون موندم

    • بازنشسته ارسالی در

      هنوز توی خرداد هستیم ، نوشتن ششم مرداد ماه سالحاری لایحه همسان سازی بازنشستگان به مجلس ارائه شده ولی هنوز این مهم در مجلس مورد بررسی قرار نگرفته است ، یه مشت بیسواد چه انتظاری میشه ازشون داشت

    • ناشناس ارسالی در

      خدارافراموش کردین گناه بازنشستگان چیه خدابراتان نسازه انشاالله سرطان بگیرین زجربکشین نان خالی توسفره مان نیست واگذارتان به حضرت عباس

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی از پول خودمان برداشتین حالا وه میخاین قطره چکانی ازش برگردونین خبر خوشه؟،بایا دستتونه از جیب کشوریا در بیارین ..ب بیت المال تجاوز نکنین..پول خودمان را بدید ..اینقدر مردم را ب خر و خودتونو ب زرنگ و مفت خور نزنین

    • ناشناس ارسالی در

      سلام من یک خانم بی سرپرست بادوتابچه که هردوتایشون هم محصل هستن باماهیانه 3میلیون وتواین اوضاع گرانی چه طورمیتونم زندگی کنم توراخدابه فکرمامستمربگیران هم باشیدمگه نمیگفتیدکف حقوق 6میلیون بایدباشه پس چی شد

    • ناشناس ارسالی در

      کاری که پنج ساعت زمان می برد چهار ماه است جلسه می گذارید خاک بربرتان که سواد ندارید فکر می کنید درصد خوردنی ایت نه اقا برو تا اول راهنمایی بخوان حداقل درصد بدانی چند میلیون بازنیسته را چهارتا بیسواد الاف کردنهنوز یکجا حق مردم را نمی دهید این ما وان ماه می کنید چرا یکجا نمی دهید که چشمشان به دوریالشات بیفتد روزی برسد راهی جز فرار نداشته باشید خدا تا حدی تامل میکندبروید زیر خروارها خاک اا یک تکان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه