ارسال به دیگران پرینت

حکایتهای خنده دار و جالب ملانصرالدین

حکایت هایی زیبا از ملا نصرالدین | حکایتهای خنده دار و جالب ملانصرالدین

حکایتهای خنده دار و جالب ملانصرالدین

حکایت هایی زیبا از ملا نصرالدین | حکایتهای خنده دار و جالب ملانصرالدین

​«ملا نصرالدین  در زمان «خلافت سلجوقیان»می زیست وی فرزند( خواجه عبدالله)امام جمعه شهر زادگاهش بود.  سنگ قبر  «ملانصرالدین » در سال ۲۰۰۳میلادی(۱۳۸۲شمسی) در جریان مرمت منطقه  روستای   «اسکی شهیر» ترکیه در نزدیکی  شهر«قونیه »کشف شد.

تاریخ وفات ملانصرالدین  سال ۶۸۳ هجری قمری(۶۶۳ شمسی) نوشته بودند.

زادگاهش را بخارا گفته اندکه به ترکیه مهاجرت داشته است وعده ای اوراایرانی می دانند.

 

سبب گریه
روزی ملا با زنش سر سفره نشسته بودند . زن ملا قاشقی از آش داغ که جلویش بود به دهان برد و از بس گرم بود اشک در چشمش پر شد. ملا سبب گریه اش را پرسید . زن گفت: یادم آمد که مرحومه مادرم این آش را خیلی دوست میداشت.  گریه بر من مسلط شد.
بعد ملا شروع به خوردن کرد. اتفاقا از داغی چشم او هم اشک آلود شد. این مرتبه زن پرسید: شما چرا گریه نمودید؟ ملا گفت: من هم به یاد مرحومه مادرت افتادم که مثل تو دختر بد جنسی را بلای جان من کرد.

------------------------------------
ملا و دخترش
ملا کوزه ای برداشته و آنرا به دست دخترش داد و به دنبال آن سیلی سختی هم بر گونه وی نواخت و گفت: -حالا به سر چشمه میروی و کوزه را پر از آب کرده و میاوری. مبادا آنرا بشکنی. زنش وقتی آن صحنه را دید و چشمان اشک آلود دختر را مشاهده کرد به تندی از ملا پرسید: چرا او را زدی؟ ملا گفت: زن تو عقلت گرد است و چیزی نمیدانی، من این سیلی را به او زدم تا یادش باشد و کوزه را نشکند. چون اگر کوزه را به زمین میزد و میشکست آنوقت لت و کوب وی فایده ای نداشت.

------------------------------------
 آب رفتن روزها
چند نفر بر سر اینکه چرا روزهای زمستان از روزهای تابستان کوتاهتر است با هم بحث و جدل کردند و چون به نتیجه ای نرسیدند رفتند پیش ملا و گفتند: ملا قضیه از این قرار است حالا بین ما داوری کن و بگو که کدام یک از ما درست می گوییم. ملانصرالدین گفت: این که معلوم است! مگر وقتی پارچه را آب می کشند کوتاهتر نمی شود؟همه گفتند چرا! ملا گفت: خوب! روزها هم در زمستان با اینهمه آب و برف و باران آب می کشند و کوتاه می شوند.

------------------------------------
کد خدا
ملانصردین یک روز باتفاق کدخدا به حمام رفته بود کدخدا همانطور که بدنش را مم شست از پرسید؟ راستی اگر من کد خدا نبودم و فقط یک غلام بودم چه قیمتی داشتم کمی فکر کردو گفت:۱۰دینار کدخدا عصبانی شد و گفت:احمق جان فقط لنگی که به بدنم بستم ۱۰دینار ارزش داره!

 

مطلب مرتبط: 

 

حکایتهای کوتاه ملانصرالدین | حکایات ملانصرالدین و گرانی ها

در این مطلب مجموعه زیبایی از داستان های کوتاه از ملانصرالدین شامل حکایت ملانصرالدین و خرش، ملانصرالدین و زنش، حکایت ازدواج ملانصرالدین، داستان ملانصرالدین و حرف مردم و... را برای شما گرداوری کرده‌ایم. با ما همراه باشید.

 

ملانصرالدین و حکایت خنده دار شکار آهو!

ملا را در افغانستان، ایران و جمهوری آذربایجان، ملا نصرالدین، در ترکیه نصرتین هوجا (خواجه نصرالدین) و در عربستان جُحا (خواجه) می‌نامند

 

ملانصرالدین و حکایت خنده دار درد عجیب!

ملا را در افغانستان، ایران و جمهوری آذربایجان، ملا نصرالدین، در ترکیه نصرتین هوجا (خواجه نصرالدین) و در عربستان جُحا (خواجه) می‌نامند.

منبع : بیتوته
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      جالب این داستانهاهم برای ملانصرالدین هم بهلول

    • ناشناس ارسالی در

      قابل قبول چون خنده نداشت این چیه گذاشتین

    • ایرانی ارسالی در

      با سلام. سال 683 هجری دوره ایلخانان است نه سلجوقیان که در 590 منقرض شدند.اگر این قول که ملا نصر الدین شخصیت تاریخی بوده ونه افسانه، و اگر منظور شخص مدفون در ترکیه باشد.
      ، وی در عهد مغول و ایلخانان می زیست.

      • آراز ارسالی در

        سلجوقیان در اصل منقرض نشدن بلکه فروپاشی کردن و سلجوقیان اناطولی که به سلجوقیان روم معروف بودن تا دوره ایلخانیان هم حکومت می کردند

    • محمد دُرّی ارسالی در

      سعی کنیدروشنگرباشید..نان به نرخِ روزخوردن،،جنایت است..!!

    • محمد دُرّی ارسالی در

      چقدرلایق ومناسب شده اِطلاق نام (رنگین نامه)برای نشریات امروز.../شهرفرنگه..ازهمه رنگه../آفتابه لگن هفت دست..!!!!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه