ارسال به دیگران پرینت

آب و هوا | افزایش میانگین دما

آینده ایران | بارش شدید در جنوب، خشکی شدید در شمال

با ایرانی خشکتر روبه روییم که با بارش شدید در جنوب و خشکی شدید در شمال و افزایش میانگین دمای بالاتر از میانگین جهانی طرف است.

آینده ایران | بارش شدید در جنوب، خشکی شدید در شمال

‏با ایرانی خشک‌تر روبه‌رو هستیم

مجید شاکری، پژوهشگر، با انتشار تصاویر زیر، در صفحه‌ای توییترش نوشت:

تصویر اول نشان مى دهد تحت سناریوهای مختلف افزایش میانگین دما، دمای نقاط مختلف ایران بصورت میانگین چه خواهد بود. تصویر دوم نشان مى دهد تغییرات بارش در سناریوهای مختلف دمایی چه خواهد بود.( هر دو از گزارش IPCC) و البته من تحقیقات دیگرى را در تایید این روند دیده ام.

20220529_014525

20220529_024541

‏مجموعا با ایرانی خشکتر روبه روییم که با بارش شدید در جنوب و خشکی شدید در شمال و افزایش میانگین دمای بالاتر از میانگین جهانی طرف است. من اگر بودم این دو تصویر را در صفحه اول سیاستهای کلی برنامه هفتم می گذاشتم و همه مسائل برنامه را در چارچوب پاسخ به این مسئله مرکزى پاسخ مى دادم.

‏اعم از نحوه مواجهه با تحریم و دستور کار مذاکره با آمریکا، نسبت ایران با خاورمیانه و پرونده آمریکا-چین، کسر بودجه، اصلاح نظام بانکی، سیاست مالیاتی، توسعه شهری و …

منبع : مجید شاکری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بریم جنوب زمین بخریم

    • ناشناس ارسالی در

      کیه که گوش کنه

    • ناشناس ارسالی در

      کسی توجه نمیکنه

    • ناشناس ارسالی در

      باید در این زمینه سیاست‌های کلی تغییر کند، آب و کشاورزی و ساختمان سازی و پوشش خیابان‌ها و هزار چیز دیگه... البته امروز هم دیره. متاسفانه متاسفانه مسوولین نا علاقه چندانی به پیشگیری، پیشرفت و جلوتر بودن از مشکلات ندٱرند. بر عکس عاشق علاج کار بعد اروقوع هستند. نگاهی به بعضی استان‌ها بکنید. فارس خوزستان سیستان و بلوچستان هرمزگان و..... بعضا خاک های مرغوبی برای کشاورزی دارند و بی خیالند هیچ برنامه راه و سیاست و بودجه کلانی در دستور نیست، با دست خودمان داریم خودمان را آواره میکنیم، آنها غم ندارند چون به ویلاهای خارجیان و حساب‌های دلاریشان دل خوش و مهاجرت خوشند، کار رسانه هاست تا آنها را حتی با گرو کشی پای کار بیاورند

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه