ارسال به دیگران پرینت

فراموش کردن | جدایی | عشق

چطور کسی را که دوستش داشته‌ایم، فراموش کنیم؟

چطور بعد از جدایی کسی را که دوست داشته‌ایم فراموش کنیم؟

چطور کسی را که دوستش داشته‌ایم، فراموش کنیم؟

چطور بعد از جدایی کسی را که دوست داشته‌ایم فراموش کنیم؟

آیا تا به حال به مرحله‌ای رسیده‌اید که بخواهید شخصی را فراموش کنید؟ یا به این فکر کرده‌اید که چگونه دیگر نباید به او فکر کنید؟ یا این نیاز را احساس کرده‌اید که دیگر موقع آن است که شخصی را که قبلاً در زندگی شما بوده فراموش کنید؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید به این فکر کنید که چرا چنین احساسی دارید؟ شما به کسی نیاز دارید که احساساتتان را به او بگویید. حالا می‌خواهیم به شما بگوییم که چه راه‌هایی برای غلبه بر احساساتی که قبلاً داشته‌اید وجود دارد.

1-احساسات خود را بیان کنید یا آن‌ها را بنویسید

وقتی احساس می‌کنید که باید عشقی را که زمانی به کسی داشته‌اید فراموش کنید، باید سعی کنید که احساسات خود را بیان کنید و بفهمید که آن شخص دیگر لیاقت شما را ندارد یا از هم کاملاً جدا شده‌اید یا دور هستید. باید بپذیرید که آن فرد به هر دلیلی دیگر در زندگی شما نیست پس شرایط موجود را درک کنید و احساساتتان را با شخص قابل اعتمادی در میان بگذارید یا در یک دفترچه بنویسید. 

2-سرگرمی‌های جدیدی پیدا کنید

وقتی بیکار یا تنها باشید دائم به کسی که دوستش داشته‌اید فکر می‌کنید پس باید سرگرمی‌های تازه‌ای برای خود پیدا کنید تا وقتتان را به شکل دیگری بگذرانید. سعی کنید کارهای خلاقانه انجام دهید و تنهایی و بدون حضور اشخاص دیگر از گذراندن وقت خود لذت ببرید.

3-یادگاری‌هایتان را دور بریزید

برای آنکه بتوانید آن شخص را فراموش کنید نباید چیزهایی را که مربوط به او بوده نگه دارید. هدایا، وسایل و عکس‌هایتان را دور بریزید زیرا این وسائل شما را یاد خاطراتتان می‌اندازد.

4-شماره و حساب‌های او در شبکه‌های اجتماعی را مسدود کنید

بهتر است شماره تلفن فردی را که با او در ارتباط بوده‌اید حذف کنید و اگر می‌توانید شماره خود را تغییر دهید. کنجکاوی شما درباره زندگی او پس از شما قابل درک است ولی او را در شبکه‌های اجتماعی دنبال نکنید تا بتوانید از این مرحله از زندگی‌تان سالم عبور کنید. همچنین در صورت امکان دوستان و خانواده او را نیز دنبال نکنید و بیشتر با دوستانی که در کنار شما هستند ارتباط برقرار کنید.

5- روی رشد خود متمرکز شوید

بپذیرید که احساسات شما تغییر کرده و اکنون باید روی رشد شخصی خود تمرکز کنید و زندگی را ادامه دهید. ادامه دادن زندگی همیشه هم کار آسانی نیست، اما باید این احساسات را پشت سر بگذارید و به آینده و هدف خود فکر کنید. این کار به شما کمک می‌کند گذشته را فراموش کنید. 

6- به طبیعت بروید

زیبایی‌های طبیعت را ببینید و فکرتان را از مشغله‌های قدیمی دور کنید. وقتی دائم به این فکر باشید که بخواهید از احساسات گذشته عبور کنید در چرخه‌ای می‌افتید که باز هم به او فکر می‌کنید. از زمان خود برای تماشای طبیعت و لذت بردن از آن استفاده کنید.

فقط روی این مسئله تمرکز نکنید که چگونه باید از این رابطه عبور کنید. سعی کنید بیشتر روی خودتان کار کنید و به شخصی قوی و جسور تبدیل شوید. موفق باشید!

(استفاده از مطالب اختصاصی ۵۵آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است)

 

مترجم: مژده اصغرزاده

منبع : ۵۵ آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه