ارسال به دیگران پرینت

​استاندار تهران:

هشدار به نانوایان گرانفروش | قیمت نان ثابت است

استاندار تهران با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در حوزه آرد و نان نداشتیم، گفت: با نانوایان گرانفروش و کم کار حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

هشدار به نانوایان گرانفروش | قیمت نان ثابت است

استاندار تهران با بیان اینکه هیچ افزایش قیمتی در حوزه آرد و نان نداشتیم، گفت: با نانوایان گرانفروش و کم کار حتما برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

محسن منصوری یکشنبه شب در کارگروه آرد و نان که در محل استانداری تهران برگزار شد، افزود: در ابتدای اجرای طرح بسیار مهمی در حوزه اقتصاد هستیم و اتفاق بزرگی در زمینه رفاه مردم خواهد افتاد.

وی افزود: مسئله مرغ و روغن تا حدودی رفع شده و اکنون موضوع مهم آرد و نان را در دستور کار داریم و به نوعی این موضوع برای ما خط قرمز محسوب می‌شود.

استاندار تهران با بیان اینکه نباید نوسانی در زمینه آرد و نان ایجاد شود و در مسئله نان با کسی تعارف نداریم، گفت: معتقدیم از بین اتحادیه‌های مختلف در کشور، اتحادیه آرد و نان همیشه کمک کرده و توقع داریم این همکاری ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: وضع آرد و نان ما در استان تهران بحرانی نیست و دولت طرح جامع و دقیقی را دارد که از دو ماه آینده اجرایی خواهد شد و ساعت کاری نانوایان در حال حاضر باید افزایش پیدا کند.

استاندار تهران گفت: در خصوص سهمیه‌های آرد و نان، فرمانداران می‌توانند در این دو ماه تصمیم گیری نسبت به افزایش سهمیه داشته باشند و نباید بیت المال اصراف شود و بعد از کارشناسی‌های لازم، باید اقدامات صورت گیرد.

وی با بیان اینکه در توزیع اقلام احتکار شده باید به سرعت عمل کرد و گفت: موضوع آرد و نان در حال حاضر بحران ندارد، اما نباید مشکلی ایجاد شود و سهمیه نانوایی‌های متخلف را باید به سرعت بین نانوایی‌ها تقسیم کرد.

استاندار تهران: قیمت آرد گران نشده/با نانوایان متخلف برخورد می‌شود

منصوری با بیان اینکه در صورت ضرورت، برای نانوایی‌های فاقد پروانه مجوز فعالیت دو ماهه می‌توان صادر کرد، گفت: دولت برنامه‌ای برای افزایش قیمت نان ندارد و در حال حاضر قیمت نان ثابت است و به هیچ وجه برنامه قیمت نان در دولت وجود ندارد.

وی در پایان این جلسه به خبرنگاران گفت: مسئله آرد و نان اهمیت زیادی دارد و باید به صورت حاکمیتی در این زمینه عمل کرد در زمینه آرد کمبود و کاستی وجود ندارد ک ما وضعیت مطلوبی داریم و کمبود وجود ندارد.

استاندار تهران افزود: در برخی شهرستان‌ها حضور اتباع افزایش کرده و این موضوع باعث تغییراتی در سرانه‌ها شده است. همچنین حداقل دو ساعت باید ساعت نانوایی ها افزایش پیدا کند.

وی تاکید کرد: با هرگونه کم فروشی، گران فروشی و تعطیلی برخورد جدی خواهد شد و فرمانداران می‌توانند سهمیه نانوایی‌های متخلف را در اختیار سایر نانواها قرار دهد.

منصوری خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل آرد نیز برنامه ریزی هایی شده و مقرر شد در هر شهرستان خط تلفن اختصاصی برای گزارشات مردمی اختصاص داده شود.

استاندار تهران افزود: در عمده شهرستان‌ها مشکلی وجود نداشته و تنها چند شهرستان در این زمینه دچار شلوغی صف نانوایی شده بودند.

وی درخصوص وجود برخی اتباع در شهرستان ها نیز گفت: طرح سرشماری اتباع توسط وزارت کشور آغاز شده و حتما سهمیه جداگانه ای برای اتباع تعلق خواهد گرفت و در این خصوص مشکلی نیست.

منصوری هر گونه کمبود آرد در سطح استان تهران را تکذیب کرد و افزود: در زمینه تأمین آرد هیچ مشکلی در سطح استان و کشور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

سازمان برنامه و بودجه: نان کارتی و کوپنی در دستور کار نیست

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: نه قرار است کارت نان صادر شود نه نان کوپنی در دستور کار است، اگر طرح نهایی شود فقط مصرف کننده نهایی با همان کارتی که یارانه می گیرد، نان یارانه ای هم می خرد.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محمدصفا ارسالی در

      برادرعزیزدرآمدنانوایان ثابت مونده ازاونطرف اجاره.برق گاز آب بیمه مالیات. حقوق کارگر.وخواربارفته بالامگرنانوایان جزء ملت ایران نیستن مواظب باشین آه مظلوم گریبان‌گیرتان نشود.التماس تفکر

    • محمود ارسالی در

      من نانوایی یارانه یک دارم چطور با کم بودن سهمیه ارد با درخواست مشتری کنار بیام هیچ مسئولی برای این مشکل برنامه ندارن مانند من زیاد هستن همه نانوایان ارد نمیفروشن خیلیها ارد ازاد میگیرن ه قیمت دولتی میفروشن پس به مشکل ما یک نفر ورود کند

    • ناشناس ارسالی در

      چرا سیاست درست ویا غلط خودتون رو گردن نانوا میندازید.ودرثانی چرا در عرض این ۵روز نانوا شده متخلف اونم با اینهمه بازرس .چرا نمیگید قبل از ظهر مرغ۳۰تومن بود بعدازرظهر کردیم ۶۰هزار تومن واین استرس وارده به جامعه وقطع سهمیه ازادپزها فانتزیها ونبود قدرت خرید مردم به علت گرانی ارد موجبات هجوم مردم به جلوی نانواها سنتی وبه دردسر انداختن بدبخت نانوا خا شده وتشکر نمیکنیم با شایعه پراکنی وتبلیغات منفی روغن رو میندازید گردن اصناف .مرغ وتخم مرغ رو به گردن فروشنده ها ونان رو به گردن نانوا .پس عامل اصلی دولت وحکومت است .سناریوی خوبیست تفرقه بینداز حکومت کن

    • میثم زنگویی ارسالی در

      باسلام و احترام خدمت همه و درخصوص نانوایان زحمت کش بنده نانوایی دارم و درخصوص این که میگن با نانوای کم کار برخورد میشه شما به شخصه به من ارد بده من مغازمو شبانه روزی میکنم نه این که من ۷کیسه سهمیه دارم فقط ۷کیسم پخت صبح هم نیست

    • جباری ارسالی در

      ای نامردها یه چوب این تفرقه افکنی هارو میخورین تقصیر من نانواست اگه متحد بودیم دوروز تعطیل میکردیم حساب کار دست این دولت می اومد قدر دست ماست چه فایده که اختیار داریم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه