ارسال به دیگران پرینت

طرز تهیه کوفته اناردون

کوفته اناردون غذای اصیل شمالی برای مهمانی

کوفته اناردون یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه شمال کشورمان است که با دستورهای متنوعی پخته می شود.

کوفته اناردون غذای اصیل شمالی برای مهمانی

کوفته اناردون یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه شمال کشورمان است که با دستورهای متنوعی پخته می شود.

کوفته اناردون یک غذای اصیل شمالی است که طعمی بینظیر دارد و فوق العاده لذیذ است و می توانید آن را برای مهمانی های خود درست کنید.

مواد لازم برای ۳ نفر:

برنج ۱ پیمانه

 

پیاز درشت ۲ عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

مغز گردو ۳ قاشق غذاخوری

 
 

تخم مرغ ۱ عدد

سبزی خشک معطر ۳ قاشق غذاخوری

آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری

زعفران دم کرده به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا به مقدار کافی

مواد لازم سس کوفته

رب انار ۲ قاشق غذاخوری

دانه انار ۱ لیوان

آب انار ۲ لیوان

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه کوفته انار دون

برای تهیه کوفته انار دون خوشمزه ابتدا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس برنج را به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک درون کاسه می ریزیم و آب را اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۳ ساعت درون آب بمانند تا خیس بخورد.

حالا برای درست کردن پیاز داغ ابتدا پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس تمیز می شوییم و به صورت خلالی خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن اضافه می کنیم.

در این مرحله پیاز خرده شده را بلافاصله درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و طلایی شود. در ادامه پیاز را از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم، سپس درون یک کاسه مناسب گوشت چرخ کرده را به همراه نیمی از پیاز داغ اضافه می کنیم.

کوفته قلقلی یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که می توانید آنرا به همراه برنج یا نان سرو کنید.

حالا برنج خیس خورده را درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش به طور کامل خارج شود. در ادامه برنج آبکشی شده را درون گوشت چرخ کرده می ریزیم. در ادامه پوست گردو را جدا می کنیم و مغز آن را درون هاون می ریزیم.

در این مرحله گردو را می کوبیم تا پودر شود، سپس گردو را به کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه سبزی خشک معطر را (نعنا، جعفری، مرزه و ترخون) را به همراه تخم مرغ به مخلوط گوشت چرخ کرده و برنج اضافه می کنیم.

حالا آرد نخودچی، زعفران دم کرده، نمک، فلفل سیاه و پودر پاپریکا را درون کاسه حاوی مخلوط گوشت چرخ کرده و برنج می ریزیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شده و مایه گوشت منسجم شود.

کوفته تبریزی یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر تبریز می باشد

در این مرحله سس کوفته را درست می کنیم. برای این منظور انار را می شوییم، سپس به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه با قاشق پشت انار می کوبیم تا دانه های انار خارج شود، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

حالا مقداری روغن درون تابه اضافه می کنیم و مابقی پیاز داغ را به تابه اضافه می کنیم، سپس بلافاصله رب انار را می ریزیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه دانه های انار را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم، سپس نمک و فلفل سیاه را اضافه می کنیم.

در این مرحله آب انار را اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم سس جوش بیاید. در همین حین با دست چرب مقداری از مایه گوشت بر می داریم، سپس در دست به صورت دوک درست می کنیم و درون سس به جوش آمده می چینیم.

کوفته ریحان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سنتی ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود.

در نهایت با قاشق از سس روی کوفته ها می ریزیم و اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۴۵ دقیقه با درب باز بپزند. در آخر پس از گذشت این زمان کوفته را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه