ارسال به دیگران پرینت

رحمان عموزاد: استقلالی هستم و الگویم حسن یزدانی است

رحمان عموزاد، پدیده سال‌های اخیر کشتی ایران در گفت‌وگو با خبرآنلاین، از قهرمانی در آسیا و شرایط خود سخن گفت.

رحمان عموزاد: استقلالی هستم و الگویم حسن یزدانی است

امیررضا احمدی؛ وقتی در مسابقات نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۹، کشتی‌گیر آمریکا به او بی‌ادبی کرد و او همانجا نفس‌ رقیب را گرفت و به او درس داد، همه فهمیدند که یک ستاره درخشان در آسمان کشتی‌ ایران شروع به درخشش کرده؛ پسری لاغر اندام و ترکه‌ای، با دستان کشیده و سبک خاص کشتی که هرکسی را مجذوب کشتی‌های خود می‌کند. صحبت از رحمان عموزاد است؛ پسر دوست‌داشتنی کشتی بهشهر که خیلی‌ها او را به حسن یزدانی تشبیه می‌کنند و به نظر می‌رسد الگویش هم شیرشاه کشتی ایران باشد.

عموزاد در سال های اخیر یک پدیده نوظهور در کشتی ایران بوده و چندی پیش موفق شد با شکست باجرانگ پونیا، کشتی گیر عنوان دار هندی قهرمان آسیا شود تا بار دیگر نشان دهد که روزهای درخشانی در انتظار اوست. این کشتی گیر آینده دار، گفت و گویی با خبرآنلاین داشت که در ادامه می خوانید.

شاید اولین باری که نام رحمان عموزاد در کشتی بر سر زبان ها افتاد، در مسابقات نوجوانان جهان بود که کشتی گیر آمریکایی با شما دست نداد و شما با امتیاز عالی او را شکست دادید.

آن کشتی در نیمه‌نهایی نوجوانان جهان در سال ۲۰۱۹ بود که در اواسط کشتی، صورت او آسیب دید و بعد خواستم با او دست بدهم که دست نداد و همان جا ۴ امتیاز گرفتم که ۸ بر صفر جلو بودم و ۱۲ بر صفر برنده شدم.

شما همیشه در مسابقات خود تمایل زیادی به حمله دارید و به عنوان یک کشتی گیر تهاجمی شناخته می شوید، اما در مسابقات قهرمانی آسیای امسال، چهره جدیدی از شما دیدیم که کشتی را مدیریت می کردید.

بله همینطور است. ما در اردوهایی که داشتیم، روی حریف ها کار کردیم و آنالیز کردیم که با برنامه جلو برویم و طبق همان هم جلو رفتیم.

در سال های اخیر، در وزن های مختلفی روی تشک رفته ای و در یکی دو سال اخیر، در اوزان ۵۷، ۶۱ و ۶۵ کشتی گرفته ای. با توجه به شرایط بدنی‌ات، قصد داری در این وزن بمانی یا به ۷۰ و ۷۴ کیلوگرم بروی؟

بله من شرایط وزنی ام رو به بالا است. من الان ۶۵ کیلو هستم و تا دو سال دیگر که المپیک است، وقت نیست به وزن بالاتر بروم؛ یا باید در ۷۴ کشتی بگیرم یا در ۶۵، که امسال در ۶۵ کیلو کشتی می گیرم و احتمالا در ۶۵ بمانم. این هم بستگی به شرایط وزنی خود و نظر مربیان دارد.

کشتی‌ات با باجرانگ، از سخت‌ترین کشتی‌های آسیا بود که شما برنده شدید و اسیر نام و آوازه او نشدید. قبل از کشتی با باجرانگ چقدر کار کرده بودی که بتوانی او را شکست دهی؟

قبل از کشتی، آنالیزهای مختلفی داشتیم و در اردوها کار کردیم تا بتوانیم نتیجه مطلوبی بگیریم. از کادر فنی هم تشکر می کنم که از نظر جسمی و روحی، من را آماده کردند و طبق برنامه و آنالیزها، توانستم برنده آن کشتی شوم.

مدتی قبل از این مسابقات، باجرانگ به جویبار آمد و با حسن یزدانی و همت مسلمی تمرین کرد. قبل از کشتی با او از این دو نفر مشورت گرفتی؟

نه صحبتی نداشتم.

خیلی‌ها شما را با حسن یزدانی مقایسه می‌کنند و می‌گویند رحمان عموزاد، نسخه جدید حسن یزدانی است. نظر خودت درباره این مقایسه چیست؟

حسن آقای یزدانی الگوی ورزشی من است و امیدوارم بتوانم راه او را ادامه دهم و شاید هم بهتر. من سرباز کشورم هستم و هرجا صلاح باشد کشتی می گیرم وتلاش می کنم مدال بگیرم.

با کدام کشتی‌گیران بیشتر صمیمی هستی؟

ما در اردو، همه یک خانواده هستیم و بیشتر از اینکه در خانه باشیم، در اردو هستیم و با همه بچه‌ها دوست و رفیق هستم. با همه صمیمی هستم.

کشتی‌گیر مورد علاقه‌ات چه در ایران چه خارج از ایران کیست که کشتی گرفتنش را دوست داشته باشی؟

آنطور که بگویم کشتی کسی را خیلی دوست داشته باشم، نیست اما الگویم حسن یزدانی است.

به نظر می‌رسد برادرت فرزاد هم دقت و وسواس زیادی روی کشتی‌ات دارد.

فرزاد برادر بزرگ تر من است که ملی پوش بوده و سه مدال آسیایی دارد، اما شرایط فراهم نبود که در جهانی و المپیک مدال بگیرد. اما او تحارب زیادی دارد و مربی من است که از نظر جسمانی و روانی به من کمک زیادی می کند.

با توجه به اینکه قرار است در ۶۵ کیلو کشتی بگیری، این وزن سخت‌ترین وزن دنیاست که ستاره‌های زیادی در آن حضور دارند و همگی عنوان دار جهان و المپیک‌اند. نظر خودت در این باره چیست؟

من از این موضوع خوشحالم که وزنم سخت‌ترین وزن دنیاست و رقبای سرشناسی دارم. اما مهم این است که من نماینده ایرانم و برای کسب مدال در این وزن می جنگم.

بیشتر از همه، دوست داری با کدام یک از آن‌ها کشتی بگیری؟

اکثر افراد در این وزن، همه عنوان دار و خوبند و فرقی ندارد با چه حریفی کشتی بگیرم.

به جز کشتی، اهل فوتبال یا دیگر ورزش ها هم هستی؟

نه زیاد پیگیر نیستم اما اگر طرفدار تیمی باشم، باید بگویم که استقلالی هستم.

درباره نساجی چطور؟ آن‌ها قهرمان جام حذفی هم شدند و محبوبیت زیادی دارند.

بله برای مازندران و شهرم غیرت دارم و خوشحال شدم از این قهرمانی، اما در کل استقلالی هستم.

فوتبالیست مورد علاقه‌ات کیست؟

به شخص خاصی علاقه ندارم اما تیم محبوبم استقلال است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه