ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر کشاورزی:

فروش گندم ۳۸ هزار تومانی ایران، در خارج از کشور به قیمت ۸۰۰ هزار تومان

محمد قربانی معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: گندمی که کیسه‌ای ۳۸ هزار تومان است خارج از مرز ۸۰۰ هزار تومان است که جذابیت برای قاچاق ایجاد کرده است.


فروش گندم ۳۸ هزار تومانی ایران، در خارج از کشور به قیمت ۸۰۰ هزار تومان

محمد قربانی در گفتگو با برنامه میز اقتصاد گفت: چون یارانه مابه‌التفاوت قیمت نان پس از اصلاح یارانه آرد، در بودجه دیده شده است افزایش قیمتی در نان سنتی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اصلاح یارانه آرد بیان کرد: این حرکت در بلندمدت به نفع مردم است. ۲۵۰ هزار تن قاچاق گندم در سال گذشته داشتیم که رشد ۲۰۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ داشت. صادرات آرد یارانه‌ای در قالب ماکارونی و بیسکویت نیز ۲۵۰ هزار تن در سال است. ۲۰ تا ۲۵ درصد هم ضایعات آرد است. قاچاق غیرمکشوفه هم داریم. این‌ها نشان می‌دهد که گندمی که کیسه‌ای ۳۸ هزار تومان است خارج از مرز ۸۰۰ هزار تومان است که جذابیت برای قاچاق ایجاد کرده است.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: هم‌زمان دو پدیده خشکسالی و جنگ اوکراین را در جهان داریم که میزان تولید غلات را کاهش داده است. جنگ اوکراین و روسیه هم مزید بر علت شده، چون این دو کشور ۲۰ درصد غلات جهان را تامین می‌کنند و عرضه جهانی را کم کرده است. پیش‌بینی می‌شود تبعات این جنگ تا ۵ سال آینده در بازار جهانی ادامه داشته باشد. حدود ۳۵ درصد هم افزایش قیمت جهانی داریم.

قربانی با بیان این که به مردم اطمینان می‌دهیم که در تامین غلات هیچ مشکلی نداریم، گفت: تولیدکنندگان ماکارونی آماده تولید با قیمت جدید هستند. در تامین گندم صنف و صنعت هیچ مشکلی نداریم. به همه ۲۰۰ کارخانه ماکارونی سهمیه کامل داده خواهد شد و طی دو روز آینده قفسه فروشگاه‌ها از ماکارونی پر می شود.

به گفته وی، کشور‌های اطراف مثل جاروبرقی دارند آرد و گندم ایران را می‌مکند و دولت باید اصلاح و واقعی‌سازی قیمت را انجام دهد که اقدام بنیادی و اساسی است و یارانه به سفره مردم خواهد رسید.

توزیع روغن خوراکی بدون افزایش قیمت

رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم در ارتباط با برنامه میز اقتصاد گفت: هیچ افزایش قیمتی در روغن خوراکی نخواهیم داشت.

عباس تابش عنوان کرد: مابه‌التفاوت افزایش هزینه تمام‌شده تولید روغن توسط دولت پرداخت می‌شود و روغن برای مصرف‌کنندگان نهایی گران نخواهد شد.

وی افزود: سیاست‌های دولت برای اصلاح ساختار‌های اقتصادی کشور رساندن یارانه به طور مستقیم به مردم است.

رئیس سازمان حمایت درباره تنظیم بازار ماکارونی هم گفت: با مجوز افزایش قیمت ماکارونی، دیگر هیچ بهانه‌ای برای مدیریت عرضه وجود ندارد و کارخانجات ماکارونی باید عرضه را افزایش دهند. تولیدکنندگان ماکارونی وعده دادند که از امروز و فردا عرضه را افزایش خواهند داد و دیگر در خرده‌فروشی مشکلی نخواهیم داشت.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امیر ارسالی در

      خونه یک اشنا تلوزیونش رو چنان بالا نصب کرده بود که هنگام تماشا تلوزیون گردن ادم درد میگرفت .پرسیدم چرا گفت بخاطر اینکه بچم دست میزنه . گفتم بخاطر تربیت نکردن بچه همه باید عذاب بکشن .حالا هم بخاطر کوتاهی چند مسئول گمرک وچند تا قاچاقچی نود میلیون ادم باید عذاب بکشن

    • احمد ارسالی در

      این دیگر چه نتیجه گیری بی پایه ای هست معلومه ممالکی که ارزش پول شان از ما بیشتر است .محل خوبی برای خرید اجناس ماست .حالا مردم مثلا دلار می گیرند که با انها مقایسه میکنی یا برای مردم نان یا ارد گران میکنید که نفروشند استدلال احمقانه است .همه این دزد ها از دور بری های شماست .مملکت را فلج کردید بسه دیگه .

    • بازنشسته فرهنگی ارسالی در

      چرا دولت هاوقتی به قدرت می رسند برخلاف شعارشان عمل می کنند حقوق ها ده درصد زدید گفتید جلوی گرانی می گیریم .شما که هستید شما با تئوری انقلاب امام خمینی علیه السلام خودرا وزن کرده ا ید.افتهای انقلا ب شما هستید.هم اصولگراهم اصلاحاتی .اب بینی بز برایتان مزه دارد .

      • ولی صادقی ارسالی در

        چقدر بازنشسته عزیز پاچه خواری می کنید
        علیه السلام

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه