ارسال به دیگران پرینت

پرداخت تسهیلات

شرایط پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط اعلام شد

براساس قانون موخری که در سال ۹۷ به تصویب رسید، اعطای هرگونه تسهیلات و ایجاد تعهدات برای بنگاه‌هایی که دارای چک برگشتی باشند، ممنوع است.

 شرایط  پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط اعلام شد

براساس قانون موخری که در سال ۹۷ به تصویب رسید، اعطای هرگونه تسهیلات و ایجاد تعهدات برای بنگاه‌هایی که دارای چک برگشتی باشند، ممنوع است.معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفت: در پرداخت تسهیلات به بنگاه های کوچک و متوسط، استثنائاتی همچون نداشتن بدهی غیرجاری، نداشتن چک برگشتی و رعایت نسبت مالکانه در نظر گرفته شده است.

آقای عمرانی گفت: براساس قانون موخری که در سال ۹۷ به تصویب رسید، اعطای هرگونه تسهیلات و ایجاد تعهدات برای بنگاه‌هایی که دارای چک برگشتی باشند، ممنوع است. اما براساس تبصره‌ای ذیل اصلاح قانون چک، با شرایطی و به تشخیص شورای تامین هر استان، می‌توانند این ممنوعیت و محدودیت را برای بنگاه‌ها لحاظ نشود.

به گفته او، برای دریافت این تسهیلات دو راه وجود دارد؛ مراجعه مستقیم بنگاه به بانک‌ها و از طریق کارگروه‌های استانی ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید. برای هر دو روش، اگر برای بانکی امکان پرداخت تسهیلات فراهم باشد، باید ظرف مدت یک ماه پرداخت انجام شود. اما اگر به هر دلیلی امکان پرداخت تسهیلات وجود نداشته باشد، باید به هیات خبرگان مربوط به آن استان اعلام شود.

 
 

معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی در بخش خبری ۲۱ سیما گفت: پرداخت این تسهیلات به تمام بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی ابلاغ شده است.

بانک مرکزی امروز به منظور هدایت بهینه منابع مالی موجود و حمایت از واحد‌های تولیدی کوچک و متوسط، دستورالعمل تأمین مالی بنگاه‌های اقتصادی کوچک و متوسط در سال ۱۴۰۱ را به بانک‌ها  ابلاغ کرد.

 
 

بنگاه اقتصادی کوچک،  واحد اقتصادی است که تعداد کارکنان آن طی یکسال گذشته کمتر از ۵۰ نفر و بنگاه‌ اقتصادی متوسط،  واحد اقتصادی که تعداد کارکنان آن طی یکسال گذشته بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر بوده است.

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه