ارسال به دیگران پرینت

آشپزی

طرز تهیه سوپ ترکی دیوران | افطاری سبک، خوشمزه و مقوی

سوپ دیوران یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه کشور ترکیه است که بیشتر در ماه مبارک رمضان تهیه می شود.

طرز تهیه سوپ ترکی دیوران | افطاری سبک، خوشمزه و مقوی

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

سیر ۱ حبه

آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری

نخود ۱ پیمانه

ورمیشل ۱ پیمانه

رب گوجه فرنگی ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری

نعنا خشک ۱ قاشق غذاخوری

آرد ۱ قاشق غذاخوری

آب یا آب گوشت ۴ لیوان

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سوپ دیوران

مرحله اول

برای تهیه سوپ دیوران به روش ترکیه ای ابتدای کار نخود را می شوییم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم نخود به مدت ۳ ساعت درون آب جوش بماند تا پخته شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان نخود پخته شده را آبکش می کنیم. در ادامه گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر و پیاز را می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم، سپس به همراه نمک، فلفل سیاه و آرد سوخاری به گوشت چرخ کرده اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

حالا مقداری از مواد کوفته بر می داریم و در دست به صورت ریز فرم می دهیم، سپس به همین ترتیب کوفته های ریز درست می کنیم تا مواد تمام شوند. در ادامه اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال استراحت کنند.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. در ادامه آرد را به آن اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود، سپس رنگ آن باز شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم، سپس آب یا آب گوشت را به آن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه کوفته ها را از یخچال خارج می کنیم و درون تابه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا گوشت ها را تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند، سپس نعنا خشک را به آن اضافه می کنیم و به مدت ۵ ثانیه تفت می دهیم. در ادامه کوفته های قلقلی را به همراه نخود و ورمیشل به آب گوشت اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله نهم

در نهایت نمک سوپ را اندازه می کنیم و اجازه می دهیم روی حرارت بماند تا جا بیوفتد. در ادامه زمانی که سوپ جا افتاد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سوپ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان

منبع : پانا مگ
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه