ارسال به دیگران پرینت

سرم های مراقبت پوست | زیبایی پوست | جوانی پوست

سرم های مراقبت پوست رابشناسید

ویتامین سی و هیالورونیک اسید جزء سرم های مراقبت پوست هستند اما یکی از آن ها بیشترین تاثیر را در زیبایی پوست دارد که باید قبل از انتخاب با آن آشنا شوید.

 سرم های مراقبت پوست رابشناسید

ویتامین سی و هیالورونیک اسید جزء سرم های مراقبت پوست هستند اما یکی از آن ها بیشترین تاثیر را در زیبایی پوست دارد که باید قبل از انتخاب با آن آشنا شوید.

اکسیر جوانی پوست ، ویتامین سی است یا هیالورونیک اسید؟

همه ما زمانی که می‌ خواهیم از پوستِ خود مراقبت کنیم، به دنبال مواد مختلفی می گردیم که برای پوستمان فواید بیشتری داشته باشد. ویتامین سی و هیالورونیک اسید دو مورد از رایج ترین موادی هستند که اکثر افراد در محصولات‌ پوستی به دنبال آن می‌ گردند که برای هر نوع پوستی فایده دارند.

 

ویتامین سی و هیالورونیک اسید در کنار یکدیگر هم بسیار عالی عمل می‌ کنند و باعث درخشش پوست می‌ شوند اما سؤال اینجاست که؛ باید استفاده از کدام یک را ترجیح دهیم.

مقایسه ویتامین c با هیالورونیک اسید

اول باید سعی کنیم که این دو مورد را به طور جداگانه بررسی کنیم:

هیالورونیک اسید

این ماده قدرتمند آب را به سطح پوست می رساند، باعث بهبود ظاهر پوست می شود، از خشکی و تیرگی آن جلوگیری می کند و می تواند آب را زیر پوست شما ببرد، منافذ را از بین ببرد و باعث درخشش و گلگون شدن پوست تان شود.

کرم پوست

ویتامین c

ویتامین c باعث روشن شدن پوست خواهد شد. با لکه‌ های تیره مبارزه می‌ کند، التهاب پوست را کاهش می‌ دهد، از پوست در برابر اشعه فرابنفش محافظت می کند، ظاهر کلی پوست را بهبود می‌ بخشد، یک آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال های آزاد محافظت خواهد کرد. ضد پیری پوست است و بخش مهمی از فرایند کلاژن سازی را تشکیل داده که باعث سفت شدن پوست و تولید کلاژن می شود.

کدام یک را باید در اولویت قرار دهیم؟

اگر به دنبال یک پاسخ کوتاه برای این سؤال هستید، توصیه ما این است که اول به سراغ ویتامین c بروید و اولویت دوم تان هیالورونیک اسید باشد.

ویتامین c اگر در معرض هوای آزاد، نور یا آب قرار بگیرد، خاصیتش را از دست می دهد. به خاطر همین توصیه ما این است که سریعاً آن را روی پوست تمیز، خشک و شسته شده بزنید و خواهید دید که چقدر سریع و به طور کامل خشک می شود اما در مورد هیالورونیک اسید نیاز به چنین دقتی ندارید و می توانید آن را به پوست مرطوب هم بزنید.

پس نتیجه گیری این است که اول باید ویتامین سی استفاده کنید. بعد از این که کاملا خشک شد، هیالورونیک اسید را به پوست تان بزنید.

ویتامین پوست را چه زمانی استفاده کنیم؟

راهکار های مفید برای استفاده از این دو ماده و ویتامین برای پوست شامل:

هیالورونیک اسید را هنگام عصر استفاده کنید

پیشنهاد ما این است که در طول روز حتما از ویتامین سی استفاده کنید، زیرا یک آنتی اکسیدان است و در طول 24 ساعت روی پوست تان عالی عمل می کند و باید روزانه و معمولاً هنگام صبح آن را استفاده کنید اما بهتر است که هیالورونیک اسید را هنگام عصر به پوست تان بزنید.

زدن کرم صورت

از سرم ویتامین سی استفاده کنید که حاوی هیالورونیک اسید باشد

برای افزایش مقاومت پوست تان و رساندن مواد حداکثری به آن؛ بهتر است که این دو مورد را جدا استفاده کنید. اما بسیاری از سرم های ویتامین سی حاوی مقداری هیالورونیک اسید هم هستند؛ بنابراین لازم نیست آن را در دو مرحله جدا کنید و به پوست تان بزنید. می توانید از سرم ویتامین سی استفاده کنید که هیالورونیک اسید هم داخل آن وجود داشته باشد.

هیالورونیک اسید را داخل مرطوب‌کننده استفاده کنید

هیالورونیک اسید را می توانید به صورت سرم، کرم موضعی، مرطوب‌کننده و ماسک به پوست تان بزنید؛ پس بهتر است که مرطوب‌کننده شما حاوی هیالورونیک اسید باشد.

منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه