ارسال به دیگران پرینت

عربستان سعودی:

عربستان سفیرش را به لبنان بازگرداند

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه ای از بازگرداندن «ولید البخاری» سفیر این کشور به لبنان خبر داد.

عربستان سفیرش را به لبنان بازگرداند

عربستان سعودی از بازگرداندن «ولید البخاری» سفیر خود به لبنان خبر داد.

بر اساس این گزارش، در بیانیه وزارت امور خارجه عربستان آمده است: در پاسخ به درخواست گروه‌های سیاسی معتدل در لبنان و تاکید بر اظهارات نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان مبنی بر پایبندی دولت این کشور به انجام اقدامات لازم برای تقویت همکاری با عربستان و کشورهای شورای همکاری و توقف تمام فعالیت‌های سیاسی، نظامی و امنیتی علیه عربستان و کشورهای شورای همکاری، وزارت خارجه عربستان بازگشت ولید البخاری را به کشور برادر لبنان اعلام می‌کند.

در این بیانیه همچنین بر اهمیت بازگشت لبنان به عمق عربی خود شامل نهادها و دستگاه‌های ملی و برقراری امنیت و صلح در این کشور تاکید شده است.

این در حالی است که پیش از این یک منبع دیپلماتیک کویتی به برنامه افطارهای رمضانی سفیر عربستان در بیروت که قرار است طی روزهای آتی به لبنان بازگردد، در آستانه انتخابات پارلمانی لبنان اشاره کرده بود.

به نقل از الخلیج آنلاین، یک منبع دیپلماتیک کویتی به نشریه «الجریده» گفت که کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به این جمع‌بندی رسیده‌اند که رها کردن لبنان به حال خود تا فروپاشی کامل به نفع کشورهای عربی نیست. این جمع‌بندی است که دیگر کشورهای جهان نیز به آن رسیده‌اند.

این منبع کویتی اعلام کرد که در نتیجه چنین نگاهی روشن می‌شود که برخی ارزیابی‌های پیشین اشتباه بوده است و به علل گوناگون نمی‌توان از لبنان فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برنامه مشخصی با اولویت‌بندی‌های دقیق برای حمایت از لبنان تهیه کرده‌اند که اولویت اول در آن بهبود وضعیت انسانی است.

او گفت: این کشورها تصمیم گرفته‌اند به لبنان کمک کنند تا کارش به ورشکستگی نیانجامد. البته تزریق پول از این کشورها به لبنان مشروط به تحولات سیاسی لبنان بعد از انتخابات پیش رو است.

این منبع افزود که بازگشت اقتصادی این کشورها به لبنان با بازگشت روابط سیاسی و بازگشت سفرا و افزایش دیدارهای سران سیاسی همراه خواهد بود.

این منبع دیپلماتیک کویتی تأکید کرد که ولید بخاری سفیر عربستان در بیروت، که قرار است تا چند روز آینده به لبنان بازگردد برنامه افطارهای رمضانی با مقامات و نمایندگان طیف‌های گوناگون لبنان برگزار کند که هدف از این دیدارها اطلاع از روند تحولات در آستانه انتخابات است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه