ارسال به دیگران پرینت

طرح صیانت، توطئه ای علیه نظام

بطور کلی در حاضر مجلس هیچ نقش مثبتی در ساختار اقتصادی ،اجتماعی و سیاسی ایران ایفا نمی‌کند. البته این مشکل مجلس فعلی نیست بلکه از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب ، همین‌گونه بوده است . از مجلس اول مشروطه به بعد ، نقش مجلس دائماً ، روند نزولی داشت و پس از انقلاب هم از مجلس اول تا الان که مجلس یازدهم است، نقش سازنده قوه مقننه ، کاهشی و نقش تخریبی آن افرایشی بوده و نمونه‌های فراوانی از اقدامات مخالف و حتی متضاد آنان با مطالبات و خواست ملت ، جنجال‌برانگیز و در حافظه تاریخی ایران و ایرانیان ثبت شده است .

طرح صیانت، توطئه ای علیه نظام

تازه‌ترین نمونه از چنین اقداماتی ، طرح موسوم به «صیانت»  است که نه‌فقط ملت بلکه حاکمیت را در آستانه فاجعه‌ای اجتماعی و اقتصادی قرار داده است . برهمین اساس،  تأکید دارم ،  طراحی طرح صیانت و تلاش برای تصویب و اجرای آن ،  توطئه‌ای برنامه‌ریزی‌شده علیه نظام است و عده‌ای آگاهانه و ناآگاهانه ، راهبر و پیاده‌نظام اجرای این توطئه شده‌اند .

هرچند ، طراحان و حامیان صیانت ، همواره تأکید می‌کنند که هدف آنان صیانت از حقوق مردم در فضای مجازی و خلاص کردن نظام از شر فشارهای ضدانقلابی و ضدفرهنگی فضای مجازی است اما باید یادآور شد که قاطبه مردم و کارشناسان ، اعم از غیرسیاسی ها ، اصلاح‌طلبان و حتی بخشی زیادی از اصولگرایان ، قاطعانه، صیانت را مغایر اراده ملت می‌دانند و پیشاپیش مشخص است که این طرح ، اگر تصویب و به مرحله اجرا برسد ، پایگاه و پشتوانه مردمی نخواهد داشت و بالعکس ، به دلیل محدودسازی حق دسترسی مردم به فضای مجازی که امروزه ، حقی بدیهی و ضروری است ، با مخالفت‌های شدید و پرشمار مردم مواجه خواهد شد و معترضان خشمگین را رودرروی حاکمیتی قرار خواهد داد که در این برهه زمانی آکنده از فشارهای کمرشکن  چالش‌های داخلی و خارجی ، بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره‌مندی از حمایت مردمی است .

بنابراین ، ابطال بخش دوم ادعای طراحان و حامیان صیانت ، یعنی سودمندی اجرای این طرح برای نظام هم ، سرابی بیش نیست و باید امیدوار باشیم ، در فهرست کسانی که فریب این سراب را خورده‌اند یا خواهند خورد ، نام و نشانی از تصمیم سازان و تصمیم گیران بالادستی نباشد .

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      این هم یه سرگرمی دیگه س! یه روز میگن صیانت، یه روز میگن نه! مثل همیشه، مردم باید در گلوگاه ها پشتیبان مسئولین بی درد باشند! خرشان که از پل گذشت، فراموش میکنند وعده های توخالی مکرری که به این مردم مظلوم داده اند. فشارهای اقتصادی که گاها به عمد از طرف این قماش بر مردم تحمیل شده نشان از بی کفایتی و فراموشی همیشگی آنهاست.

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه