ارسال به دیگران پرینت

سردار اشتری:

سفرهای نوروزی ۵۰ درصد بیشتر شده اما تصادفات منجر به مرگ ۲۰ درصد کاهش یافته

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حجم سفرهای نوروزی گفت: ۵۰ درصد سفرها در این ایام افزایش داشته، اما به رغم این حجم از ترددها، شاهد کاهش ۲۰ درصدی تصادف‌های جاده‌ای منجر به مرگ هستیم.

 سفرهای نوروزی ۵۰ درصد بیشتر شده اما تصادفات منجر به مرگ ۲۰ درصد کاهش یافته

فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به حجم سفرهای نوروزی گفت: ۵۰ درصد سفرها در این ایام افزایش داشته، اما به رغم این حجم از ترددها، شاهد کاهش ۲۰ درصدی تصادف‌های جاده‌ای منجر به مرگ هستیم.

به گزارش سه‌شنبه شب از مرکز خبر حوزه، سردار حسین اشتری در دیدار با آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه گفت: همواره از هموطنان می خواهیم بازگشت سفرهای خود را مدیریت کرده و به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

وی در ادامه کاهش تصادف‌های جاده‌ای در ایام نوروز امسال را به دلیل همکاری مردم و تلاش مضاعف ماموران انتظامی دانست و تصریح کرد: ۲۰۰ هزار نیرو در قالب هفت هزار گشت پلیس راه و راهور در جاده‌ها و شهرها و ۲۵ هزار گشت انتظامی هم برای امنیت شهرها در حال خدمت رسانی هستند و از ظرفیت پلیس‌های افتخاری و همیاران پلیس نیز استفاده شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه ابتدا بیشترین سفر به استان‌های شمالی و خراسان رضوی صورت گرفت، گفت: به علت برودت هوا در استان های شمالی، استان‌های جنوبی شاهد حجم عظیمی از مسافران بود که خوشبختانه هیچ گره ترافیکی و مشکلی از این بابت وجود نداشته است.

سردار اشتری تاکید کرد: خودروی افرادی که با رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی مرتکب حوادث خطرساز در رانندگی شدند، توقیف و از ادامه مسیر بازماندند، امیدواریم با همکاری‌های مطلوب مردم در این روزهای باقیمانده کمترین حوادث را شاهد باشیم.

اعرافی هم در این دیدار گفت: نیروی انتظامی کشور حرکت رو به رشدی را آغاز کرده و رویکرد اجتماعی و مردمی آن مورد تحسین است، راهبردی که پلیس دارد در همه شریان‌ها خود را نشان داده و مردم آن را حس می‌کنند.

وی اظهار داشت: شما به عنوان فرمانده کل انتظامی کشور با حکمت، دلسوزی و روحیه جهادی و به همراه سردار "میرفیضی" فرمانده انتظامی قم در حال خدمت به مردم هستید که از زحمات شما و همچنین زحمات کلیه کارکنان انتظامی قدردانی می‌کنم.

اعرافی با بیان اینکه نیروی انتظامی کشور با این حجم از ماموریت یکی از ارکان کشور و انقلاب است، افزود: ما به عنوان نماینده حوزه علمیه بر خود وظیفه می دانیم در خدمت پلیس بوده و هر کجا نیاز باشد همکاری داشته باشیم، از مسئولان حوزه علمیه تقاضا می کنم ارتباط با این نیروی خدمتگزار را در اولویت کاری خود قرار دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه در ادامه ضمن تبریک ارتقای سازمانی و ساختاری پلیس ابراز امیدواری کرد: این مهم منشا تحول‌ در این سازمان شود.

عضو فقهای شورای نگهبان تصریح کرد: پلیس پناهگاه و تامین کننده امنیت مردم است، ارتقای زیرساخت‌های این نیرو در حوزه فن‌آوری و هوشمندسازی در امر خدمت رسانی به مردم بسیار حائز اهمیت است، بنابراین هر چه زیرساخت ها قوی تر باشد خدمت رسانی از مرز تا شهرها به درستی انجام خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه، سلامت اداری انتظامی کشور را نقطه قوت این سازمان دانست و بر اهتمام مسئولان در راستای معیشت، معرفت و بصیرت کارکنان انتظامی تاکید کرد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در حوزه مسائل اجتماعی کار سخت تر و انتظارات بیشتر است، خاطرنشان کرد: باید به مردم توصیه کرد، با شما همکاری کرده تا شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

اعرافی همچنین نقاط حادثه خیز، مردم و خودرو را سه ضلع حوادث رانندگی ذکر کرد و گفت: کاهش مرگ‌ومیر جاده‌ای در نوروز امسال بیان‌گر تلاش‌های کارکنان پلیس بوده که جای قدردانی دارد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه