ارسال به دیگران پرینت

بحران غذا در افغانستان؛‌ ۱۳ هزار نوزاد در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ جان باختند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی خبر داده است که در طول دو ماه اول سالجاری میلادی، ۱۳ هزار نوزاد در افغانستان «بر اثر سوء‌تغذیه و بیماری‌های مرتبط با گرسنگی» جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس این گزارش سه و نیم میلیون کودک افغان نیازمند حمایت‌هایی غذایی هستند و بحران سیاسی ناشی از به قدرت رسیدن گروه طالبان، مسیر کمک‌های بشردوستانه را با دشواری و پیچیدگی زیادی روبرو کرده است.

بحران غذا در افغانستان؛‌ ۱۳ هزار نوزاد در دو ماه اول سال ۲۰۲۲ جان باختند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر در گزارشی خبر داده است که در طول دو ماه اول سالجاری میلادی، ۱۳ هزار نوزاد در افغانستان «بر اثر سوء‌تغذیه و بیماری‌های مرتبط با گرسنگی» جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش سه و نیم میلیون کودک افغان نیازمند حمایت‌هایی غذایی هستند و بحران سیاسی ناشی از به قدرت رسیدن گروه طالبان، مسیر کمک‌های بشردوستانه را با دشواری و پیچیدگی زیادی روبرو کرده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، اواسط بهمن امسال در گزارش به شورای امنیت گفت افغانستان «در لبه پرتگاه قرار گرفته است و میلیون‌ها نفر از گرسنگی مفرط رنج می‌برند». بر اساس آخرین آمار سازمان ملل بیش از ۲۳ میلیون افغان گرفتار بحران غذا شده‌اند.

سازمان ملل دی‌ماه امسال برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در سال جاری میلادی ۴٫۴ میلیارد دلار تقاضای کمک کرد و گفت علاوه بر این مبلغ، برای آموزش و بهداشت، زیرساخت‌ها و تأمین نیازهای زنان و دختران افغانستان به ۳٫۶ میلیارد دلار دیگر نیاز دارد.

در ماه‌های اخیر بسیاری از نهادهای بین‌المللی و کشورهای جهان درباره اینکه کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان توسط گروه طالبان منحرف شود، ابراز نگرانی کرده‌اند.

علاوه بر این، جنگ اوکراین و آواره شدن ۳ میلیون نفر از شهروندان اوکراینی در کشورهای مختلف اروپا نیز سبب شده است که بخشی از کمک‌های بشردوستانه به آنها اختصاص یابد و حجم کمک‌های بشردوستانه به کشورهایی چون افغانستان کاهش یابد.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه