ارسال به دیگران پرینت

با 10 کاربرد سیلیکات سدیم در صنایع آشنا شوید

مبالغه ای در کار نیست! امروزه کاربرد سیلیکات سدیم در صنایع مختلف، سبب پیشرفت چشمگیر محصولات تولیدی شده است.

با 10 کاربرد سیلیکات سدیم در صنایع آشنا شوید

این ترکیب که با نام شیشه آب شناخته می شود یک ماده معدنی قوی است. شیشه آب در محلول های خنثی و قلیایی پایدار است. در محلول‌های اسیدی می‌تواند اسید سیلیسیک را تشکیل دهد که وقتی گرم و برشته می‌شود ژل سیلیکا را ایجاد می کند. این ژل یک ماده سخت و شیشه‌ای با کاربردهای مختلف است. امروز در ایران سیلیکات قصد داریم تا نگاهی کلی به کاربرد سیلیکات سدیم در صنایع مختلف داشته باشیم.

معرفی کاربرد سیلیکات سدیم برای صنایع مختلف

کاربرد سیلیکات سدیم به علت داشتن خاصیت چسبندگی بالا، مقاومت در برابر حرارت و زنگ خوردگی زیاد است. در این بخش به تشریح این کاربردها پرداخته ایم:

  1. مواد شوینده: سیلیکات سدیم به عنوان یک اتصال دهنده عمل می کند تا درجه «سختی» مناسبی را به ذرات کروی ماده شوینده دهد، بدون اینکه بر حلالیت پودر در آب تأثیر بگذارد.
  2. صنایع شیمیایی: سیلیکات سدیم به دلیل محتوای پلیمری سیلیس، به عنوان چسب کاربرد گسترده ای دارند.
  3. سیمان سازی: وقتی سیلیکات ها با مواد سیمان ترکیب می شوند، توده هایی با خاصیت اتصال قوی ایجاد می کنند. طیف وسیعی از سیمان ها با سیلیکات سدیم به صورت پودر و محلول ساخته می شوند.
  4. پوشش ها: یکی از مهم ترین کاربرد سیلیکات سدیم برای کنترل خوردگی در فلزات است. این ترکیب میتواند پوشش های محافظ مستحکمی را روی فلزات ایجاد کند.
  5. تصفیه آب: هنگامی که سیلیکات سدیم با آلوم (سولفات آلومینیوم)، نمک آهن یا سایر مواد منعقد کننده در تصفیه آب خام استفاده می شود، سرعت تشکیل لخته، اندازه، چگالی و مقاومت آن افزایش می یابد.
  6. متالوژی: کاربرد سیلیکات سدیم به عنوان چسب در صنایع متالوژی کاربرد گسترده ای دارد. با نشاسته و دکسترین مورد استفاده در تهیه مواد ریخته گری سازگار است.
  7. استخراج: اصلی ترین کاربرد سیلیکات سدیم در فلوتاسیون مواد معدنی به عنوان مهارکننده و پخش کننده کانی های سیلیسی است.
  8. نساجی: در عملیات بلیچینگ، ویژگی تثبیت کننده سیلیکات، سرعت تجزیه ماده سفید کننده را کاهش می دهد. افزون بر آن در تولید پارچه های مقاوم در برابر آتش. به عنوان یک ضد حریق و به عنوان پوششی محافظتی برای مشاغلی مانند آتش نشانی استفاده می شود.
  9. سیالات حفاری چاه نفت: سیلیکات سدیم سالهاست که به عنوان دوغاب شیمیایی برای حفاری انواع خاصی از سازنده ها با نفوذپذیری بسیار بالا استفاده می شود. نفوذپذیری بالا به این معنی است که به مایعات اجازه عبور آسان را می دهد.
  10. نگهداری مواد غذایی: با غوطه ور ساختن تخم مرغ ها در محلول سیلیکات سدیم نوعی پوشش دائمی ضد هوا روی تخم مرغ باقی می ماند. اگر آنها در یک محیط مناسب نگهداری شوند، اکثر باکتری هایی که ممکن است باعث فساد شوند از بین می روند. تخم مرغ های تازه فرآوری شده با این روش تا پنج ماه قابل نگهداری هستند.

 

کلام آخر

1-2-

در هر صنایعی که به عنوان تولید کننده فعالیت دارید، میتوانید از کاربرد سیلیکات سدیم برای تولید محصول بهره مند شوید. برای گرفتن نتیجه مطلوب در زمینه استفاده از این محصول، باید از ریشیوهای مخصوص هر صنعت آگاهی داشته باشید. برای دریافت مشاوره بیشتر در زمینه کاربرد سیلیکات سدیم، خرید و قیمت آن میتوانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. خرید بهترین محصولات سیلیکات سدیم مایع و سیلیکات سدیم جامد را از شرکت معتبر ایران سیلیکات تجربه کنید.

https://iransilicate.com/

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه