ارسال به دیگران پرینت

افسردگی شدید لعیا زنگنه بعد از بازی در سریال در پناه تو

لعیا زنگنه مدتی بعد از بازی در سریال در پناه تو، افسردگی شدیدی گرفت؛ به طوری که لعیا زنگنه شخصا با حمید لبخنده تماس میگیرد، و درخواست بازی در قلب من را مطرح می کند، تا کمی از شرایط افسردگی خارج شود.

افسردگی شدید لعیا زنگنه بعد از بازی در سریال در پناه تو

لعیا زنگنه بازیگر مطرح و خوش نام ایران، از فعالان در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون است. لعیا زنگنه در سال 1344 در تهران متولد شده است. لعیا زنگنه به تازگی در نمایش بک تو بلک که به نویسندگی و کارگردانی سجاد افشاریان است؛ حضور یافته است. لعیا زنگنه با حضور خود در این نمایش از بک تو بلک حمیات کرده است. لعیا زنگنه دارای مدرک کارشناسی تئاتر می باشد.

خلاصه زندگی لعیا زنگنه

زنگنه بازی در نمایش‌های حرفه‌ای را از سال ۱۳۷۱ و بازی در سینما را از سال ۱۳۷۵ با راز مینا کاری از عباس رافعی آغاز کرد. لعیا زنگنه که دارای مدرک کارشناسی تئاتر از دانشگاه هنر تهران است و یک دوره کلاس آموزش نقاشی را نیز گذرانده‌است. استعداد هنری وی توسط امین تارخ در سال ۱۳۷۱ کشف و با هدایت هنری و مشاوره محمدعلی کشاورز و ثریا قاسمی وارد عرصه تلویزیون و سینما شد. و دوران دانشجویی در چند نمایش شامل پارانویا، یادگار، خال خالی (نمایش عروسکی) و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی کنج تنهایی بازی کرد. بازی در نمایش یادگار سال‌های شن (ساخته علی رفیعی در ۱۳۷۱) نخستین کار حرفه‌ای او در تئاتر بود.

شروع فعالیت هنری لعیا زنگنه

untitled از سال 1370 فعالیت خود را در تاتر آغاز کرد.و در سال 1375 با نقش آفرینی فیلم راز مینا ساخته ی عباس رافعی وارد عرصه ی سینما شد.وی در دوران دانشجویی در چند نمایش از جمله پارانویا، یادگار، خال خالی (عروسکی) و نیز در فیلم کوتاه دانشجویی در کنج تنهایی بازی کرد. نخستین کار حرفه ای اش در تئاتر، بازی در نمایش یادگار سال های شن علی رفیعی، 1371بود.

مجموعه های تلویزیونی لعیا زنگنه

  • پدر - (بهرنگ توفیقی) ١٣٩٧
  • آرام می گیریم (روح الله سهرابی) 1395
  • پشت بام تهران (بهرنگ توفیقی) 1394
  • خواب بلند (احمد کاوری) 1392
  • مادرانه (جواد افشار) 1392
  • راستش را بگو (محمدرضا آهنج)1391
  • اغما (سیروس مقدم) 1386
  • مدار صفر درجه (حسن فتحی) 1386
  • باران عشق (احمد امینی، یک قسمت) 1380
  • تولدی دیگر (داریوش فرهنگ) 1377
  • در قلب من (حمید لبخنده) 1377–1376
  • در پناه تو (حمید لبخنده) 1374–1373
  • شروع فعالیت حرفه ای لعیا زنگنه

به این ترتیب خانم زنگنه در سال 1374 وقتی 30 ساله بود در سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده با نقش مریم افشار جلوی دوربین رفت.

او به همراه بازیگران دیگر این سریال همچون پارسا پیروزفر ،رامین پپرجمی و مرحوم حسن جوهرچی به او شهرت رسید.

لعیا زنگنه را همگی با دختر دانشجوی محجوبی می شناسیم که در سریال در پناه تو بازی می کرد . سریال ساختار شکنی که در آن سال ها اولین سریالی بود که به موضوعات جوانان می پرداخت.

در سال ۱۳۷۴ سریال در پناه تو به کارگردانی حمید لبخنده از شبکه دو پخش شد، سریالی که بسیار پر بیننده شد و بازیگرانی چون لعیا زنگنه، پارسا پیروز فر، رامین پرچمی و مرحوم حسن جوهرچی را به شهرت رساند.

لعیا زنگنه در چه فیلم های سینمایی حضور داشته؟

untitledشیفته (محمد علی سجادی)، رنگ شب (محمد علی سجادی)، تکیه بر باد (داریوش فرهنگ)، مزاحم (سیروس الوند)، تب (رضا کریمی)، رئیس (مسعود کیمیایی)، خیابان های آرام (کمال تبریزی)، جرم (مسعود کیمیایی)، خودزنی (احمد کاوری)، زندگی خصوصی (حسین فرح بخش)، عاشق ها ایستاده می میرند (شهرام مسلخی)، این زن حقش را می خواهد (محسن توکلی)، عشقولانس (محسن ماهینی)، قاتل اهلی (مسعود کیمیایی)، زنانی که با گرگها می دویدند (۱۳۹۷)، خورشید همچنان می درخشد (۱۳۹۸)

نگاه لعیا زنگنه به مفهوم ستاره سینما بودن

بازیگر زن درباره اینکه چرا با توجه به معروف بودن ، به ستاره سینما تبدیل نشد گفت : ستاره یعنی چی؟ آدم چطوری ستاره می شود؟ این که پرکار باشد؟ من می توانم به جرات بگویم که هنوز روی همان موجی هستم که زیر پایم آمده البته نه با پرکاری یا این که روی جلد مجله ها باشم. من این کار را نمی کنم. من نمی خواهم مانکن باشم یا شوء بدهم. اینها انتخاب من نیست. من آن کار را نمی کنم. اگر می خواهند بگویند ستاره نشدم بگویند. من نمی خواستم این جور ستاره باشم و حریم خصوصیم را از دست بدهم.

مروری بر زندگی لعیا زنگنه در خارج از کشور

untitledلعیا زنگنه مدتی را در خارج از کشور سکونت داشته و علت کم بودن تعداد فیلم‌های سینمایی‌اش را عدم حضورش در داخل کشور عنوان کرده است. 

لعیا زنگنه پذیرفتن نقشی را در یک سریال یا فیلم سینمایی منوط به پذیرش و داشتن ارتباط مناسب با تمامی اعضای آن گروه می‌داند. این مساله برای او تا این اندازه حائز اهمیت است که می‌گوید حتی اگر کار ضعیف هم باشد ولی او بتواند ارتباط قابل قبولی با گروه برقرار کند، پیشنهاد آن کار را قبول خواهد کرد. به گفته خودش در درجه اول متن و بعد کارگردان برایش مهم هستند و قرارداد در درجه بعدی قرار دارد. لعیا زنگنه همچنین از مسئولیت خودش پس از بازی در سریال “در پناه تو” می‌گوید که آن هجمه باعث شده که هر نقشی را قبول نکند و در انتخاب‌های بعدی خود وسواس بیشتری به خرج دهد.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه