ارسال به دیگران پرینت

عراق | حزب بعث صدام | ایران و عراق | ایثارگران و جانبازان | جنگ

امیدواریم این راست، دروغ باشد؛ خدمات ایرانی به عراقی‌ها کشته شده در جنگ 8 ساله!

این تفاهم‌نامه اگر حتی شامل یک خانواده عراقی که در جنگ با ایران کشته شده است هم شود، ننگین ترین امضایی است که در طول تاریخ به ضرر ملت ایران زده شده است.

امیدواریم این راست، دروغ باشد؛ خدمات ایرانی به عراقی‌ها کشته شده در جنگ 8 ساله!

 مصطفی داننده- در این کشور اتفاقات عجیب و غریب زیاد می‌بینیم اما امضای تفاهم نامه همکاری میان موسسه شهدای عراق و بنیاد شهید ایران یکی از عجیب‌ترین اتفاقاتی است می‌توانست بیفتد. شاید باور نکنید هر لحظه منتظر تکذیب این ماجرا و خیالی بودن آن بودم اما گویی قرار است به کشته‌های عراقی 8 سال حمله به ایران خدمات رفاهی بدهیم.

به بخشی از بندهای این توافق توجه کنید: «تبادل سفرهای زیارتی خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان دو کشور به عتبات عالیات، راه اندازی کارخانه های مشترک فرآورده های غذائی و صنعتی در هر دو کشور که درآمدهای آن در راستای حمایت از خانواده های بی بضاعت بنیاد شهید ایران و موسسه شهدا عراق باشد، از دیگر بندهای تفاهم نامه دو کشور است.همچنین توافق شد که زمینه پذیرش دانشجویان خانواده های شهید عراقی در دانشگاه شاهد و دیگر دانشگاه های ایران فراهم شود.

 

یکی از رسانه‌های نزدیک به دولت نوشته بود:« موسسه شهدا و جانبازان عراق از خانواده‌های ۳۵۰ هزار شهید حمایت می‌کند و اکثر شهدای زیر پوشش موسسه شهدا و جانبازان عراق جزو قربانیان رژیم حزب بعث صدام، تروریسم القاعده و داعش و شهدا و زخمی‌های نیروهای مسلح در جنگ با تروریسم هستند.»از دیگر بندهای این تفاهم نامه همچنین تبادل اساتید دانشگاه ها و استفاده از تجربیات انها در دانشگاه های عراق و ایران و راه اندازی شعبه ای از دانشگاه شاهد در عراق است.طرف عراقی از ایران نیز خواسته در زمینه ساخت شهرک های مسکونی در عراق برای موسسه شهدا و جانبازان این کشور اقدام کند.»

اگر این ادعا را هم قبول کنیم که اکثر این افراد، قربانی داعش و صدام بودند، یعنی اقلیتی هستند که در جنگ با ایران حضور داشتند و الان قرار است از کشور ما خدمات دریافت کنند. البته باید این سوال را هم مطرح کرد که داعش و صدام چقدر عراقی کشته‌اند که آمار آنها به 350 هزار نفر رسیده است؟ دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

رئیس بنیاد شهید ایران وقتی این تفاهم‌نامه را امضا می‌کرد، چهره شهدا و خانواده‌های جانبازانی که او با آنها سروکار دارد، جلوی چشمم نیامد؟

جمله معروف« شهدا شمرمنده‌ایم» به شدت اینجا به کار می‌آید. گرفتن غرامت از دولت عراق به خاطر 8 سال جنگ و ویرانی خوزستان و دیگر شهرهای ایران پیش کش، حداقل دیگر به آنها امتیاز ندهیم.

امیدواریم جناب امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، در مورد این مسئله توضیح دهند و به مردم بگویند چرا پای این تفاهم نامه را  امضا کردند و اگر تنها یک کشته از جنگ عراق و ایران هم در میان افراد تحت پوشش این موسسه وجود دارد از سمت خود استفعا کنند و از مردم ایران به ویژه خانواده شهدای جنگ، عذرخواهی و طلب بخشش کنند.

مجلس به عنوان نهاد  نظارتی که علاقه فراوانی به دخالت در امور غیر ضرور کشور دارد هم بهتر است به این مسئله ورود کند و مسئولین مربوط را به پارلمان فرابخواند و از آنها در مورد این قرار داد سوال بپرسد.

آقای رئیسی به عنوان رئیس دولت  از معاون خود در مورد این قرار داد سوال کنند و از او بپرسند چرا زیر پای چنین تفاهم نامه‌ای را امضا کرده است؟

کدام دولت را در جهان سراغ دارید که به خانواده‌های لشگری که به کشورش حمله کرده، خدمات اجتماعی بدهد؟ هنوز جای گلوله‌های عراقی روی در و دیوار خرمشهر مانده است. کاش با شهردار خرمشهر تفاهم نامه امضا می‌کردید که خرابی‌ها را سامان دهید.

هنوز که هنوز است، مادرانی چشم انتظار آمدن فرزندان خود هستند؛ آنها به آمدن  یک استخوان هم راضی‌اند و چه عجیب که ما به عنوان طرفی که به او حمله شده و مورد ظلم قرار گرفته است، به خانواده‌های مهاجمین خدمات می‌دهیم. چگونه می‌توانید به چشم این مادران نگاه کنید؟

این تفاهم‌نامه اگر حتی شامل یک خانواده عراقی که در جنگ با ایران کشته شده است هم شود، ننگین ترین امضایی است که در طول تاریخ به ضرر ملت ایران زده شده است.

در پایان امیدوارم که جناب‌شان با سند و مدرک ثابت کنند که ما اشتباه می‌کنیم. چون می‌دانم خانواده شهدا بعد از شنیدن این خبر چه حس و حالی داشتند.

 

منبع : عصر ایران
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • امیر آشفته ارسالی در

      امید است که این راست دروغ باشد
      هشت سال جنایات بعثی ها، ویرانی و خرابی شهرهایمان ،شهادت بسیاری از جوانان و مردان غیور این سرزمین چه در جبهه و چه در شهرها کافی نبود؟ عدم دریافت غرامت و بخشش آن به دولت عراق بعد از سرنگونی صدام چه دلیل و برهانی می توانست داشته باشد؟ حالا هم قرار است خدمات اجتماعی به همان قاتلان و متجاوزان به این سرزمین دهیم. خدایی کجای دنیا چنین چیزهای خنده دار و البته مسخره می توان یافت؟ پس احتمال فراوان آقایان بیانیه صادر خواهند کرد و از مردم و دولت عراق به خاطر مقاومت در مقابله با حملات بعثی ها عذرخواهی هم خواهیم کرد

    • حمید ارسالی در

      فقط خدا این واقعاء نامردی نسبت به تمام ملت ایران میباشدوقتی جنک بود این اقا ان موقع بچه بوده خبر از رنج خانواده شهدا نداشته متاسفم برای این مدیرهای نالایغ

    • علی ارسالی در

      چرا بی جهت غوغا میکنید اساسا کشته های جنگ عراق با ایران راعنوان شهید نمی‌دهند که جزو این موسسه باشند وصرفا شهدا به کشته های که صدام لعنتی بناحق آنان راکشته مثلا شهدای انتفاضه شعبانیه عراق ویا امثال مبارزین مانند خانواده شهید حکیم وصدر وشهدای کشته شده توسط آمریکا وداعش جزو این موسسه هستند چراحرفهای بی ربط میزنید

    • احمد ارسالی در

      هر دم از این باغ ننگ نامه ای میرسد
      ننگ نامه ای ننگین تر از ننگ نامه ترکمنچای میرسد

    • اسی ارسالی در

      خیلی قرارداد ننگینی هست، باور نکردنی هست، به خانواده های کشته شدگانی که به ایران حمله کرده اند خدمات بدهیم خخخخخخخ،تف به شرف نامردتون با این مسولیت تون

    • ناشناس ارسالی در

      قطعنامه عراقکمنچای.
      اگر چنین باشد باید اونی که پای این قرارداد را امضا کرده اعدام کرد، هنوز معلولها و مجروحان شیمیایی از کمبودها و مشکلات در عذابند، هنوز فرزندان این عزیزان را داریم که به نان شب محتاجند و.... و.... و...
      تو رابه خون امام حسین ع (البته اگر مسلمونی که شک دارم و صد در صد نفوذی هستید) اینقدر این ملت را زجر ندید، تو سود نمی سانی، ضرر مرسان.
      لابد داستان جدال یک ایرانی و یک عراقی که گفته بودند کی در جنگ پیروزشد شنیدید، عراقی با استدلال ثابت کرد که اونها پیروز جنگ بودند نه ایران، حالا هم که داریم خسارت میدیم بجای خسارت گرفتن.خدایا شر این مسوولین نالایق و نابالغ فکری را از سر این مردم کم کند انشالا، این همه آدم حسابی داریم و.....
      خدا از مسبب انواع خیانت به این مملکت، به این مردم نگذرد، آمین

    • ناشناس ارسالی در

      یه مثالی هست که میگه رفتی در دکان پنبه زنی هرچی دیدی دم نزنی یعنی همین

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه