ارسال به دیگران پرینت

مریخ نورد:

جشن یک سالگی مریخ نورد Perseverance ناسا

جمعه ۱۸ فوریه اولین سالگرد فرود مریخ نورد Perseverance ناسا به مریخ بود، این مریخ نورد، اولین بار در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در دهانه سیاره Jezero فرود آمد.

جشن یک سالگی مریخ نورد Perseverance ناسا

جمعه ۱۸ فوریه اولین سالگرد  فرود مریخ نورد Perseverance ناسا به مریخ   بود، این مریخ نورد، اولین بار در ۱۸ فوریه ۲۰۲۱ در دهانه  سیاره Jezero  فرود آمد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب به نقل از دیجیتال ترندز، ماموریت مریخ نورد مذکور،   در  ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۰ از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد.

از آن زمان، آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا (JPL)  در بیانیه‌ای اشاره کرد که مجموعه‌ای از دستاورد‌ها از جمله رکورد‌های مسافتی جدید را به دست آورده است، زمین  شناس رباتیک ۲۲۶۳ پوندی،  اولین نمونه‌های هسته سنگی را از سیاره‌ای دیگر جمع آوری و نمونه اولیه ژنراتور اکسیژن را در مریخ آزمایش کرد و Ingenuity، اولین هلیکوپتر رباتیکی را که در سیاره‌ای دیگر بلند شد، به کار گرفت.

جشن یک سالگی مریخ نورد Perseverance ناسا

به گفته این آژانس، "پرسی"  اخیراً رکورد بیشترین مسافت طی شده توسط یک مریخ نورد را در یک روز شکسته است و تقریباً ۱۰۵۰ فوت را با استفاده از نرم افزار AutoNav خود در ۱۴ فوریه طی کرده است.  

مریخ نورد Perseverance  بیشترین دوربین‌های ارسال شده به مریخ را حمل می‌کرد و  تقریباً اولین  کمپین علمی  خود را در دهانه‌ای که میلیارد‌ها سال پیش شامل یک دریاچه بود، به پایان رساند، در حال حاضر، این مریخ نورد، در حال جمع‌آوری هسته‌های سنگی  است، دو نمونه دیگر در هفته‌های آینده جمع‌آوری خواهد شد که دانشمندان معتقدند می‌توانند محدوده سنی شکل‌گیری دریاچه Jezero را تعیین کنند.

توماس زوربوخن، معاون مدیر اداره ماموریت علمی ناسا در بیانیه‌ای گفت: نمونه‌هایی که Perseverance جمع‌آوری کرده است، گاه‌شماری کلیدی برای شکل‌گیری دهانه Jezero ارائه می‌دهند و هر یک به دلیل ارزش علمی خود به دقت مورد توجه قرار می‌گیرند. "

سفر مریخ نورد تاکنون با چند مشکل مواجه شده است،  نخستین تلاش،   برای  حفاری یک هسته سنگ ناموفق بود و برخی از سنگریزه ها،   مانع از پیشرفت در ماه گذشته شدند.

در مأموریت‌های بعدی با همکاری ESA (آژانس فضایی اروپا)، ناسا فضاپیمایی را به مریخ می‌فرستد تا نمونه‌های مهر و موم شده را جمع‌آوری کرده و به زمین بازگرداند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه